Router med flere WAN adresser ?
Fra : Kaspe

Dato : 17-12-06 16:49

Hej

Er der nogle der kender til en router som kan have / reagere på flere wan
ip'er ?

Lidt ligesom når man får tildelt det fra TDC, men i dette tilfælde komme de
bare ud af TDC's låste router.

Problemet ligger i at port 80/23 kommer ud af routeren på hver deres IP,
samt de ip'er ikke har mulighed for at åbne porte automastisk, derfor kunne
jeg godt bruge en router der kan have 3 wan ip adresser som jeg så kan lave
port forwards til i routeren som jeg lyster på kryds og tværs.

Nogle routere har Adress mapping, men ved ikke om det er det jeg søger ?

Det vil være en kæmpe fordel med VOIP og eller WLAN.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-12-06 21:13

On Sun, 17 Dec 2006 16:49:07 +0100, Kaspe wrote:

> [...]
> ip'er ?
>
> Lidt ligesom når man får tildelt det fra TDC, men i dette tilfælde komme

Hvorfor skifter du ikke bare routeren ud med din egen?

Så har du fuld kontrol over din router.

> [...]
> kan lave port forwards til i routeren som jeg lyster på kryds og tværs.
>
> Nogle routere har Adress mapping, men ved ikke om det er det jeg søger ?

LinkSys WRT54GL eller Asus WL500gP bruger jeg selv med success.

Jeg har en /30 net til min router samt et /28 net der bliver routet til
min LinkSys. Den laver så NAT til/fra de forskellige brugere.

Virker fint.

- og nej den kører ikke standard firmware, men en afart af openwrt.
--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Kaspe

Dato : 17-12-06 22:45

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote in message

> Hvorfor skifter du ikke bare routeren ud med din egen?
>
> Så har du fuld kontrol over din router.

Ser ikke ud til jeg kan med Netopia....

Kasper

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 01:38

Kaspe wrote:
> "Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote in message

> Ser ikke ud til jeg kan med Netopia....

Jo - Du kan bede TDC om at sende dig et stand alone adsl-modem og returnere
routeren, så du kan anvende en almindelig ethernet router efter eget valg og
opsætning.

Hans

Fra : Kaspe

Dato : 18-12-06 17:09

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Jo - Du kan bede TDC om at sende dig et stand alone adsl-modem og
> returnere routeren, så du kan anvende en almindelig ethernet router efter
> eget valg og opsætning.

Tjae, hvis verdenen bare vaar nem, men det er ikke helt mig der bestemmer
hvilket abonnoment jeg skal have, da det er firmaets linie....

Kasper

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 17:14

Kaspe wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Tjae, hvis verdenen bare vaar nem, men det er ikke helt mig der
> bestemmer hvilket abonnoment jeg skal have, da det er firmaets
> linie....
Der sker ingen ændring af abonnementet. Det er blot et andet valg af udstyr
på linien.

Hans

Fra : Kaspe

Dato : 18-12-06 19:12

> Der sker ingen ændring af abonnementet. Det er blot et andet valg af
> udstyr
> på linien.

Hej

Men det skal vel komme fra kunden, som er firmaet, jeg er ikke sikker på jeg
selv kan ringe ind og lave ændringer. men kunne være jeg skulle høre dem
af...

Kan jo være noget med sikkerhed, men jeg syntes der er mange andre ting der
er for langt ude.. men det er svært ved større firmaer der har deres
politker de skal følge :(

Der er ikke nogle der har nogle smarte løsninger ??

Kasper

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 19:44

Kaspe wrote:

> [...]
> har deres politker de skal følge :(
>
> Der er ikke nogle der har nogle smarte løsninger ??

Jeg gik selvfølgelig ud fra at du havde tilladelse til at ændre på firmaets
netværk, for ellers forstår jeg ikke dit indledende indlæg?

Hverken VOIP eller WLAN er noget man påtænker uden at have tilladelse fra en
systemansvarlig.

Hans

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-12-06 21:50

On Mon, 18 Dec 2006 19:12:16 +0100, Kaspe wrote:

> Der er ikke nogle der har nogle smarte løsninger ??

En mulighed er at tilføje de ekstra ip'er på den box.

noget i retningen af
   ifconfig ethx add 192.168.1.2/32
   ifconfig ethx add 192.168.1.3/32
eller tilsvarende hvis du er på en unix-variant kan snildt klare det.

Hvis du er til vindåse har jeg ingen ide om hvordan du gør det.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln