Nødvendigt med nyt netkort i f.m. tilslutn~
Fra : Henrik Cramer

Dato : 17-12-06 13:46

Hej

Jeg har i dag adgang til internettet via adsl på en nyere stationær og
bærbar computer.
Men jeg har også en gammel stationær computer (Compaq Presario 4620), som
jeg også godt kunne tænke mig at komme på nettet/adsl på (ikke trådløst -
den gamle computer står tæt på routeren, hvor der iøvrigt er plads til flere
tilslutninger). Computeren har kun et stik, der ligner et telefonstik
(tidligere anvendt til opkald via tlf.modem). Jeg har prøvet at sætte et
kabel mellem dette stik og routeren, men det virker ikke. Er det muligt at
anvende stikket, eller er det slet ikke beregnet til at køre adsl?? Er det
mon nødvendigt med et nyt netværkskort?

Hjælp, please....

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-06 14:12

Henrik Cramer wrote:

> Men jeg har også en gammel stationær computer (Compaq Presario 4620),
> som jeg også godt kunne tænke mig at komme på nettet/adsl

> Computeren har kun et stik, der ligner et telefonstik

Dvs ikke et stik der ligner dem på routeren?

> Jeg har prøvet at sætte et kabel mellem dette stik og routeren, men
> det virker ikke.

Ikke hvis det er et modemkort du har i PC'en

> Er det muligt at anvende stikket, eller er det slet ikke beregnet til at
> køre adsl??

Ikke hvis det er et modemkort

> Er det mon nødvendigt med et nyt
> netværkskort?

Det vil være nødvendigt med et "rigtigt" netværkskort - ja

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!