Andet multimedie
bentjuul 3670
guld og sølv i PSP8
Fra : Mette

Dato : 17-12-06 09:58

Hej gruppe,
Er der nogen der har en ide til hvordan man kan reproducere guld- og
sølvfarve i PSP8, så det ligner nypudset messing eller sølv? Den færdige
farve skal bruges både som baggrund og på udvalgte små områder på det
færdige billede. Jeg har forsøgt mig med forskellige gradients, men synes
ikke at resultatet bliver særlig pragtfuldt -- guld kommer til at ligne
noget i retning af Gule Ærter, og sølv en nusset gulvklud ...

Jeg har også PS6, men foretrækker at bruge PSP, som synes mig lidt lettere
at gå til.

På forhånd tak, og
mvh
Mette

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-12-06 06:59

In article <4585067e$0$13999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Mette
<noone@nowhere.com> wrote:

> [...]
> sølvfarve i PSP8, så det ligner nypudset messing eller sølv?

> Jeg har også PS6, men foretrækker at bruge PSP, som synes mig lidt lettere

http://wottle.dk/pages/metal.html

Er det sådan du mener det skal se ud?
Det er lavet i et program der hedder TypeStyler - jeg har forgæves
forsøgt at lave noget tilsvarende i et hav af andre grafiske
programmer.
Programmet fås desværre kun til Mac OS9.

Men jeg vil gerne lave det til dig - du kan kontakte mig via min
hjemmeside. (gratis selvf.)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen