Prøver at tilslutte Windows Millenium til ~
Fra : Lars

Dato : 16-12-06 20:58

Min XP maskine kan komme på nettet med det samme jeg satte kablet i, men
min Win Millenium kan ikke.

Jeg har installeret TCP/IP protokolen og valgt Hent automatisk Ip adresse.
På XP er der valgt Hent automatisk en DNS serveradresse men den mulighed
findes ikke på Win Millenium. Her skal man angive en konkret dns adresse
eller fravælge den.
Kan det være her problemet ligger ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-12-06 21:06

Lars <hels@spam.nej> skrev 2006-12-16:
> Min XP maskine kan komme på nettet med det samme jeg satte kablet i, men
> min Win Millenium kan ikke.
>
> Jeg har installeret TCP/IP protokolen og valgt Hent automatisk Ip adresse.

Er netværkskortet installeret i windows?

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Lars

Dato : 16-12-06 21:51

Jeps.
Lanforbindelse er der heller ikke noget af under Netværks og
opkaldsforbindelser

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-06 21:53

"Lars" <hels@spam.nej> crashed Echelon writing

> Lanforbindelse er der heller ikke noget af under Netværks og
> opkaldsforbindelser

Så tyder noget jo på at netkortet ikke er installeret. Måske fysisk men
måske mangler computeren driveren til netkortet (ukendt enhed i
enhedshåndteringen)

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-12-06 02:13

Bjarke Andersen skrev:
> Så tyder noget jo på at netkortet ikke er installeret. Måske fysisk
> men måske mangler computeren driveren til netkortet (ukendt enhed i
> enhedshåndteringen)

Tøv en kende, netværks forbindelser ligger ikke under "netværk via modem",
den er inde i kontrolpanelet som "netværk"..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]