filudveksling - adgang nægtet.
Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 16-12-06 18:10

Hej, jeg forsøger desperat at overføre billeder fra min kærestes bærbare
over til min stationære, men den melder fejl når jeg prøver at åbne hendes
bærbare under "arbejdsgruppe-computere"
www.abonde.net/lan.JPG - Jeg kan ikke finde hendes computer under
'Netværkssteder'.

Det lidt sjove for mig er at den bærbre sagtens kan finde min stationære, og
hente filer fra den.

Bruger et cross-over kabel, og har forsøgt at "bytte om" på stikkene.
Jeg har deaktiveret firewalls på begge pc'er og den melder samme fejl hvis
jeg går ind via IE på \\D92rp01j\

Hvor eller hvad går galt?

Fra : brian

Dato : 16-12-06 19:37

>Det lidt sjove for mig er at den bærbre sagtens kan finde min stationære, og
>hente filer fra den.

Så kan du måske også SENDE filer fra den bærbare til den stasionære

Ok så ligger begge computere på sammen net med ipadresserne. Det kan
godt være lidt tricki hvis man ikke har nogen dhcp server i nærheden.
Altså er det ikke her problemet ligger

>Bruger et cross-over kabel, og har forsøgt at "bytte om" på stikkene.
>Jeg har deaktiveret firewalls på begge pc'er og den melder samme fejl hvis
>jeg går ind via IE på \\D92rp01j\

Hvis du kan komme fra den ene til den anden computer så er ledningen
ok og fejlen ligger ikke der.

>Hvor eller hvad går galt?

Mon ikke du har glemt at lave en deling af biblioteket på den bærbare.
Det kunne lyde som om at intet er delt på den bærbare.
(evt kan der være en firewall mere end den windows ser. men lyder som
det allerede er checket)

Ps oplys evt next time hvad styre systemer Bærbar og stationær bruger.
XP home, XP Pro or maybe win98.
skulle der være en XP Pro blandet ind i systemet så skriv om den
bruger simpel fildeling eller avanceret fildeling. (Ses ved at åbne
denne computer klikke på Funktioner -> Mappeinstillinger så faneblad
vis. Der kan du se om der er flueben i brug simpel fildeleling.

Hvorfor så alt den kiggen jo det er simpelt det hjælper os andre med
at gennemskue hvor problembarnet ligger begravet.

Skyd bare løs der er kun dumme svar og der findes INGEN dumme
spørgsmål

Hilsen

Brian

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 16-12-06 21:19

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du måske også SENDE filer fra den bærbare til den stasionære
Jeg kan ihvertfald pinge dem begge uden problemer.

> [...]
> Det kunne lyde som om at intet er delt på den bærbare.
> (evt kan der være en firewall mere end den windows ser. men lyder som
Nej, der er delte mapper på begge computere, har lavet 3 delte mapper på
hver for at være sikker.

> [...]
> denne computer klikke på Funktioner -> Mappeinstillinger så faneblad
> vis. Der kan du se om der er flueben i brug simpel fildeleling.
En detalje jeg ikke anede man skulle kigge efter.
Den bærbare har xp-pro, og der er simpel fildeling
Den stationære har xp-home.

> Hvorfor så alt den kiggen jo det er simpelt det hjælper os andre med
> at gennemskue hvor problembarnet ligger begravet.
Hehe, kan jeg godt forstå. Er temmelig ny hvad angår netværk så jeg tager
bare imod. Skal nok skrive punkterne ned og huske dem til næste gang =).

Med venlig hilsen
Christoffer

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 16-12-06 21:46

update ...
Selvom de skulle være "gammeldags" har jeg installeret netbeui på begge
maskiner med det resultat at jeg nu istedet for at blive nægtet adgang,
bliver spurgt om et kodeord når jeg vil ind på den bærbare via
arbejdsgruppe-computere. - Selvom der ikke er password på begge computere.

Fra : michael.als@gmail.co~

Dato : 17-12-06 10:32

Jeg har haft noget lignende problemer i mit netværk, hvor der både
var computere med xp-home, xp-pro og win98. Det lykkedes mig aldrig at
få løst problemet med de windows shares.
I stedet installerede jeg en ftp server på den ene maskine. Der findes
massere af gratis løsninger. Den jeg brugte var: www.guildftpd.com/

Held og lykke med det.

mvh
Michael

Fra : brian

Dato : 17-12-06 11:59

Ok skal lige have gravet en xp home frem et eller andet sted.

Men i mellemtiden kan du jo prøve at gå i kontrolpanel og brugere og
aktivere Guest account (gæste kontoen) tror så vidt jeg husker at det
er alt hvad du mangler. (men husk at du blotter den pc som går på
nettet med guest account åben så luk den før du slutter dig på nettet
igen.)

Men før du evt har fået en router i julegave så du kan få begge pc'er
på et lille lan så lad være at forsøge at tildele ip adresser da du
jo bruger den ene pc til nettet har tdc automatisk tildelt den en ip
adresse og det ville være noget bøvl at tildele den anden når det
virker med netbeui.

Tror guest account er hvad du mangler

Skulle du i fremtiden ofte ønske at kople de to pc'er sammen så brug
de par hundrede kroner i en lille router. Og med lidt skriven i denne
gruppe får du hurtigt det til at spille.

hilsen

Brian

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 17-12-06 12:38

Kan du ikke bare dele en mappe fuldt på den stationære, og så arbejde på den
bærbare med at ligge billederne over på den stationære.
Istedet for at prøve på at hente fra den bærbare.

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 17-12-06 19:10

"Jeppe Nielsen" <jn1010h0@"I-hate-spam"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke bare dele en mappe fuldt på den stationære, og så arbejde på
den
> bærbare med at ligge billederne over på den stationære.
> Istedet for at prøve på at hente fra den bærbare.
Det er jo faktisk godt tænkt... vil jeg forsøge mig med imorgen !!