ftp_login i try/catch-block
Fra : Tank

Dato : 16-12-06 11:59

Hej!

Jeg er i gang med en lille FTP class, som virker helt fint (applaus til
mig). Dog har jeg et lille problem med at catche exceptions i min login
funktion. I kan se koden her:

public function Login($Username, $Password)
{
try
{
// Login to the ftp server.
ftp_login($this->Connection, $Username, $Password);
}
catch (Exception $Error)
{
throw new Exception("Could not login with the given
credentials.");
}
}

Når jeg så giver nogle forkerte login oplysninger for at teste det,
får jeg denne warning i stedet for den exception jeg selv har
specificeret:

Warning: ftp_login() [function.ftp-login]: Login or Password
incorrect.

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det sker, men måske kan man ikke
bruge try/catch rundt om en FTP funktion?

Tak for hjælpen på forhånd!

- Dan

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 16-12-06 14:38

Tank skrev:
> [...]
> incorrect.
>
> Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det sker, men måske kan man ikke
> bruge try/catch rundt om en FTP funktion?

try/catch tar imot exceptions, ikke feilmeldinger. Du kan derimot gjøre
om feilmeldinger til exceptions.

I stedet for å lage en custum feilmelding lager du en custum exception.
Da skulle du være i gang... :)

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-06 15:03

Fra : Tank

Dato : 16-12-06 20:35

Erlend Klakegg Bergheim wrote:

> try/catch tar imot exceptions, ikke feilmeldinger. Du kan derimot gjøre
> om feilmeldinger til exceptions.

> I stedet for å lage en custum feilmelding lager du en custum exception.
> Da skulle du være i gang... :)

Mange tak, det var lige hvad jeg havde brug for, selvom jeg har lidt
problemer med at få det til at virke 100% :)

Venlig Hilsen
Dan