Hvilken processor i socket 478
Fra : Amigos

Dato : 16-12-06 00:11

Mon Pentium 4 processor er stået af pga defekt blæser.

Passer andre processorer til bundkortet f.eks. en Celeron 2 Ghz socket 478
sålænge det er socket 478 ?

Hastigheden betyder ikke det store, jeg vil bare have gang i den.

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-06 00:28

"Amigos" <ingen@spddam.tak> skrev i en meddelelse

> Passer andre processorer til bundkortet f.eks. en Celeron 2 Ghz socket 478
> sålænge det er socket 478 ?
>
> Hastigheden betyder ikke det store, jeg vil bare have gang i den.

Det kan du ikke automatisk sige, med så få oplysninger som du giver. Logisk
måske?

Du finder ud af hvilken model dit bundkort er, og går derefter ind på
producentens hjemmeside, under modelnummeret og tjekker hvilke CPU'ere som
er kompatible med dit bundkort. Jeg går udfra, at du ikke har manualen, hvor
det nemlig også plejer at stå.

Nicolai

Fra : Amigos

Dato : 16-12-06 01:40

Jeg fandt MB på nettet:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lang=en&cc=us&lc=en&dlc=en&docname=bph07557

Under processor står der vare Intel 4 eller Celeron

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 16-12-06 10:44

Din CPU har noget, som hedder "thermal protection". Jeg tvivler på, at den
er i stykker. Har du afprøvet den igen? Evt. sammen med et andet bundkort?

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-06 11:58

> [...]

> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lang=en&cc=us&lc=en&dlc=en&docname=bph07557
>

> Under processor står der vare Intel 4 eller Celeron

Det er et MSI bundkort, men jeg kunne ikke finde modelnummeret, sikkert
fordi det er lavet til HP. Bundkort producenten plejer at være ret udførlig
med specifikationerne, mere end HP er i hvert fald. Men det ser ud som du
kan smide en celeron i.

Nicolai

Fra : PA

Dato : 16-12-06 13:19

> [...]
> sålænge det er socket 478 ?
>
> Hastigheden betyder ikke det store, jeg vil bare have gang i den.

Som N Far skriver .

Din CPU kan ikke brænde af grundet blæseren stopper.

Det er noget andet -bundkort ,strømforsyning eller andet, der er

problemet.

MVH PA