Problemer med Asrock 939 Dual og X1950XT k~
Fra : astrup@gmail.com

Dato : 15-12-06 21:11

Jeg har en maskine med et Asrock 939 Dual Sata2, hvor jeg hidtil har
kørt med et Radeon 9800 Pro AGP-kort, men har så idag anskaffet et
Asus EAX1950XT kort som er PCI-E.

Jeg afinstallerer så de gamle grafikkort drivere, slukker maskinen og
piller det gamle kort ud og sætter det nye i, det går fint alt
sammen. MEN når jeg så tænder maskinen nu, kommer der intet billede
på skærmen, men jeg kan se at blæseren på grafikkortet kører, og
høre at den går op og ned i omdrejninger...

Men som sagt, intet billede...

Har haft kortet pillet ud og det gamle sat i og så været inde og
tjekke i BIOS om der er nogle indstillinger, men kan ikke rigtig finde
noget. Der er en indstilling til, hvad der skal være det primære
kort hvis nu man havde flere i på en gang, den har jeg sat til PCI-E
selv om det ikke burde betyde noget. Men det virker stadig ikke...

Nogen der har forslag? Er jeg rendt ind i et defekt kort?

På forhånd tak!

/morten

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-12-06 10:18

<astrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på skærmen, men jeg kan se at blæseren på grafikkortet kører, og
> høre at den går op og ned i omdrejninger...

Kender ikke kortet, men nogle af de nyere kort skal have et ekstra stik fra
strømforsyningen.

Eller kunne det være din strømforsyning der er for klejn.

Bjarne K.

Fra : astrup@gmail.com

Dato : 16-12-06 13:59

> Kender ikke kortet, men nogle af de nyere kort skal have et ekstra stik fra
> strømforsyningen.
>
> Eller kunne det være din strømforsyning der er for klejn.

Nu har jeg fået det til at køre, det viste sig at jeg var kommet til
at pille et strømstik fra en HD uden at pille IDE-kablet ud også, det
var der fejlen lå.

Nu har jeg så et nyt og ret underligt problem:

På det nye kort er der to DVI-stik, men når jeg tilslutter min skærm
(Acer AL732) via DVI så får jeg intet billede. Tilslutter jeg istedet
et VGA-kabel gennem en adapter så fungerer det. Der er altså fint
signal ud fra kortet, men af en eller anden grund vil skærmen ikke
fange signalet når det kommer via DVI-indgangen??? Det virkede ellers
fint før.

Nogen der ved hvad der kan være galt?

/morten