Forskelsbehandling /CC Skyder skylden på T~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 15-12-06 20:18

Hej

Jeg syndes lige jeg vil dele min uheldige oplevelse med jer andre således at
i forhåbenligt ikke bliver fanget i samme båd som jeg nu er i.

Problemet er som følger
Jeg får gennem arbejdet oprettet en 2Mbit forbindelse ved cybercity, alt
køre i den skønneste orden. Jeg sidder på en lejet TDC central, dvs CC lejer
udstyret af TDC så jeg får en 2048/512 selvom det kun skulle være 256 i
upload alt køre fint.

Jeg får så et år efter oprettelse overdraget linjen uden de store problemer
til mig selv, den køre stadig 2Mbit alt køre fint...

Så er det her jeg tager en forkert beslutning - at få nedgraderet linjen
til en 1Mbit fordi at jeg syndes at en 2Mbit er lidt for dyr, så linjen
nedgraderes til en 1Mbit alt køre fint.

Jeg bestiller efterfølgende CC trelefoni, og det bliver etableret og køre
fint.

Så melder CC ud at grundet ænderinger i deres prispolitik så vil min linje
blive opgraderet til en 2Mbit uden ekstra omkostninger - JUBII tænker jeg
en 2Mbit det var jo dejligt, men intet sker.. ingen 2Mbit... så jeg ringer
ind til Cybercity tekniske support og de siger at de har fået afvist
opgraderingen fra TDC da min linje ikke kan trække 2Mbit kun en 1Mbit, det
har TDC målt den til, og de kan ikke gøre noget!!

- JAMMEN! for 1 måden siden kørte jeg 2Mbit uden problemer hvorfor så ikke
nu?!?
Det kan de ikke svare på ved CC support, så jeg ringer til TDC for de må jo
vide hvorfor jeg ikek længere kan få sølle 2Mbit, deres linjeservice siger
at de slet ikke kan måle linjen herud, så hvordan Cybercity har fået denne
oplysning ved de ikke.... Så jeg bliver henvist til Cybercity igen...

Ringer så til Cybercity og en medarbejder prøver at give mig et boost til
2Mbit med det samme for at se om det virker, men det gør det ikke, så jeg
ringer endnu engang til CC support for at klage min nød - den nye
medarbejder er godt klar over at man ikke kan test booste kunder til højre
hastighed da jeg jo som sagt sidder på en TDC central, men jeg skal klage
min nød til kundeservice på mandag for han kan ikke gøre noget.....?!?

SUK er det bare mig der føler at man bliver trukket rundt i managen af
Cybercity?!? - hvor er KUNDESERVICEN blevet af, og hvordan kan det være at
man åbenbart bliver behandlet dårligere når man ikke er erhvervskunde og har
CC telefoni....

Hvad skal man dog gøre for at blive hørt ved CC og få dem til at tage
problemet op, for utallige mails til dem hjælper ikke da de ikke bliver
besvaret, og telefon opkald sender kun en rundt i manegen...

Mvh
Per Olsen

En CC kunde som ellers var yderst tilfreds med CC, men er ved at miste
den......

dsl237211 hvis der er nogen ved CC der læser denne gruppe, og husere på
Støvring centralen i nordjylland

Fra : Per JM Olsen

Dato : 28-12-06 19:29

Hej

Så skal der også ros til CC efter at jeg tog fat i kundeklage ved CC så kom
der skub i tingene, og jeg har nu en 2Mbit med telefoni

--
Med Venlig Hilsen
Per JM Olsen

Mailto:Perjmolsen@gmail.com

Blomstermarken 2
DK-9530 Støvring
Phone:96 86 66 94
Mobile: 61 60 21 05

Fra : Per JM Olsen

Dato : 28-12-06 19:30

Hej

Fra : Søren Fischer

Dato : 16-12-06 23:26

Per JM Olsen <perjmolsen@hotmail.com> wrote:
> - JAMMEN! for 1 måden siden kørte jeg 2Mbit uden problemer

Du mangler at tilføje "uden CC telefoni"
Denne lille deltalje kan godt tænkes, at gøre en forskel...

Søren C. Fischer
Fiat Seicento Sporting Abarth

Fra : Per Olsen

Dato : 17-12-06 15:16

> Du mangler at tilføje "uden CC telefoni"
> Denne lille deltalje kan godt tænkes, at gøre en forskel...

Ja, det er muligt - men det burde CC gøre opmærksom på i deres vilkår, eller
blot når man bestiller telefoni ved dem, at man er bundet til deres 1Mbit -
det underlige er også at i den periode hvor jeg ikke havde CC telefoni, fik
jeg opgraderingsbrev om at komme over på Solo 4Mbit... så linjen MÅ kunne
trække det?

- Vil prøve at give "kundeservice" endnu et ring på Mandag, for det kan da
ikke passe det her....

Mvh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-12-06 15:39

Per JM Olsen wrote:
> - JAMMEN! for 1 måden siden kørte jeg 2Mbit uden problemer hvorfor så
> ikke nu?!?

Der kan være sket mange ting - som en anden nævner kan din CC Telefoni
godt have en virkning.

Men endelig er det jo ikke din "egen" linie - så ville det blive en
noget anden pris - du har en direkte linie til centralen, der er stykket
sammen af mange stykker gennem en stribe fordelerskabe - og der kan godt
være sket noget i mellemtiden, der giver mere støj eller andre
forhindringer.

En del af dine xpost er slettet - det er ikke så smart at xposte til
interne CC grupper samtidig med dk grupper, da ikke-cc kunder ikke kan
svare til cc-gruperne.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per Olsen

Dato : 19-12-06 12:55

> Der kan være sket mange ting - som en anden nævner kan din CC Telefoni
> godt have en virkning.

Ja det kan godt passe, men så burde CC nævne det - de har ikke sagt noget om
det.

> [...]
> af mange stykker gennem en stribe fordelerskabe - og der kan godt være
> sket noget i mellemtiden, der giver mere støj eller andre forhindringer.

Jeg har i dag talt med TDC, de kan ikke forstå at CC melder ud at de har
målt linjen, for det kan de slet ikke nu der er CC telefoni på den. Ifg
deres oplysninger om kvaliteten ud til mig så burde det ikke være noget
problem at række opp til 4Mbit ud af den, der er max 2km fra mig til
centralen) de lavde en test på nabo huset der var der ingen problemer, så
TDC medarbejderen mente at det var CC der bildte folk ind at de ikke kunne
få mere fordi at man vil få mere end man betalte for ved CC, da en 2048/128
ved CC vil blive en 2048/512 når det er en lejet central.

Ligeldes så burde CC ikke sende kunden rundt i manegen, men CC burdel selv
tage kontakt til TDC og bringe forholdet i orden.

Så nu har jeg skrevet det til CC kundeservice og håber på de tager det op

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-06 21:11

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har i dag talt med TDC, de kan ikke forstå at CC melder ud at de har
> målt linjen, for det kan de slet ikke nu der er CC telefoni på den.

Der er ikke ret mange i TDC der kan udtale sig om hvad CC kan og ikke kan på
TDC's linjer, og dem der kan er ikke umiddelbart til at få fat på for
privatpersoner.
Telelovgivningen foreskriver at TDCs retail-afdelinger ikke må kende til de
øvrige wholesale-kunder.

> Ligeldes så burde CC ikke sende kunden rundt i manegen, men CC burdel selv
> tage kontakt til TDC og bringe forholdet i orden.

Det er så rigtigt.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter