Andet multimedie
bentjuul 3670
Batch Photoshop
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-12-06 16:38

Hvordan er det nu man kan automatiserer funktioner i Photoshop. Jeg ved
godt hvordan man gør hvis man har åbnet flere billeder - men er der ikke
en funktion der automatisk udfører en handling hvis de ligger i en
bestemt mappe...... altså billeder der ikke er åbnede - håber I forstår

:)
Morten

Fra : per christoffersen

Dato : 15-12-06 20:29

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en funktion der automatisk udfører en handling hvis de ligger i en bestemt
> mappe...... altså billeder der ikke er åbnede - håber I forstår

Du opretter en action der udfører de handlinger de vil have lavet på
billederne.
Bagefter bruger du File/Automate til at afvikle denne Action på alle filerne
i en bestemt mappe.

/Pe

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-12-06 21:23

per christoffersen skrev:

> [...]
> billederne.
> Bagefter bruger du File/Automate til at afvikle denne Action på alle filerne

TAK - det er jo nemt!

Fra : per christoffersen

Dato : 16-12-06 13:21

> TAK - det er jo nemt!