Bundkort med grafik til athlon 64 3500+?
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 14-12-06 17:35

Rådgivning søges. Hvilket bundkort til en Athlon XP 64 3500+, når man
gerne vil have indbygget grafik, genbruge en alm 400 W
ATX-strømforsyning og skal genbruge noget 333 DDR-ram? Der må gerne være
wifi, men intet krav.

Fra : Hans

Dato : 14-12-06 19:15

Finn A. Hansen wrote:
> [...]
> gerne vil have indbygget grafik, genbruge en alm 400 W
> ATX-strømforsyning og skal genbruge noget 333 DDR-ram? Der må gerne

S-754 eller S-939 ?

Hans

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 14-12-06 21:46

939

Fra : JK

Dato : 15-12-06 08:52

On Thu, 14 Dec 2006 17:35:07 +0100, "Finn A. Hansen"
<villalulla@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>gerne vil have indbygget grafik, genbruge en alm 400 W
>ATX-strømforsyning og skal genbruge noget 333 DDR-ram? Der må gerne være

Der er flere interessante muligheder. Du skal bare med edbpriser.dk
søge avanceret på bundkort. Afkryds 939 socket, DDR sdram og
grafikkort.

Der kommer en DFI frem (DFI RS482 INfinity) som jeg ved er alletider
OC bundkort. Det har ATI chipset og ATI grafik (ATI chipset er faktisk
ULI og performer udmærket, men det er meget sjældent at det kan OC,-
men det står DFI for.

Så er der Biostar Geforce 6100-M, som jeg kan anbefale frem for asus
micro-atx, der næsten aldrig kan OC (deres micro-atx bundkort har
meget simple bios).

Gigabyte'n har jeg vist kun læst skidt om.
Foxconn er en mulighed med geforce 6100, men nok ikke SIS versionen.

Check hver enkelt bundkort om de anvender 20 eller 24 ports ATX. Har
din ATX forsyning 20 ports ATX. Den skal have 4 pols ledningen også.
En konverter ledning 20 til 24 kan nogle gange løse problemet.

Med geforce6100 chipset skal man bruge 2 ram stænger (eller 4) for at
få dual ram band, for ellers er onboard grafik en pine !

mvh

John