Natursejlerforeningen - lidt for smart?
Fra : Henning

Dato : 14-12-06 13:02

Jeg har i dag modtaget et girokort fra Natursejlerforeningen på
ansvarsforsikring og medlemsskab for året der kommer.
Problemet er bare, at jeg aldrig har været medlem eller haft
forsikring hos dem. Jeg har tidligere på året indhentet tilbud på
forsikring - går den så går den...

Fra : Hanne og Hans

Dato : 14-12-06 13:48

Nu er der jo det, at ansvarsforsikringer kun dækker for det du selv laver af
skader på andre. I vores klub blev vi belært om det, da nogle både væltede i
en storm og beskadigede dem ved siden af. Der var det kun kaskoforsikringen
der dækkede.
Hans.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Henning

Dato : 14-12-06 14:08

On Thu, 14 Dec 2006 13:48:06 +0100, "Hanne og Hans"
<urd@spamoncable.dk> wrote:

> [...]
>en storm og beskadigede dem ved siden af. Der var det kun kaskoforsikringen
Korrekt, men jeg har aldrig bedt om en forsikring hos
Natursejlerforeningen. Derfor finder jeg det særdeles kritisabelt at
de fremsender et girokort til betaling - uden yderligere forklaring

>Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
>Den har indtil videre sparet mig for at få 2 spam-mails
>Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
>Hent en gratis SPAMfighter her.

Flot - men hvad med at betale for den, så vi andre er fri for denne
besked?

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 16:31

Jeg var "i gamle dage" medlem af Danmarks Tursejlerforening, som bl.a.
tilbød en vis rabat på forsikringspræmien hos Tryg. På et vist tidspunkt
opstod der en masse bøvl og ballade på ledelsesniveau og der var vist
sågar tvivl om, hvem der havde "retten til kassen og medlemskartoteket"

En "udbrydergruppe" stiftede derpå "Natursejlerforeningen" med et
alternativt forsikringstilbud og en vimpel, der ligner "konkurrentens
vimpel" ... og Tryg har siden ophævet rabatsamarbejdet med Danmarks
Tursejlerforening ... (jeg kender ikke årsagen) som så også fandt et
alterntivt forsikringstilbud.

Siden har de to parallelle foreninger kæmpet ihærdigt om medlemmer, og
søger at hverve dem ved - tilsyneladende tvivlsomme - metoder ... Trist,
for det var da et prisværdigt initiativ i sin tid ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 14-12-06 16:30

Hej Henning

Jeg synes det lyder lidt mystisk at du uopfordret har fået et girokort
tilsendt - dette burde ikke kunne lade sig gøre da data overføres
elektronisk fra vores system til PBS.

Jeg synes du skal kontakte sekretariatet på nedenstående adresse, så
tror jeg du ret let ryger ud af systemet igen når det er en fejl.

Sekretariat og Forsikringskontor
Niels Gartig
Solvej 2
4874 Gedser
Tlf.: 70 22 91 95 - Mobil.: 22 77 69 25

Iøvrigt hedder vi idag Danmarks Fritidssejler Union ) ved godt at der
står natursejlerforeningen på indbetalingskortet, men det er ikke
blevet rettet)

Vh Henrik Damsgaard
Bestyrelsesmedlem i DFU

Fra : ssmith@dfu-dk.dk

Dato : 14-12-06 18:09

Hej Henning.
Jeg må med beklagelse sige at der er sket en fejl da vi sendte vore
opkrævningsinformationer til PBS. Der er sket det, at vi har glemt at
vores gamle logo hos PBS ikke var ændret, selv sejlere kan fejle. Så
det er med beklagelse at der står NATURSEJLERFORENINGEN på
girokortet. At du har fået en opkrævning nu, skyldes at du ikke er
slettet, det sker først efter et stykke tid, hvor vi med rimelig
sikkerhed mener at du ikke ønsker at blive medlem. Der kommer mange
nye et halvt års tid efter vi har sent tilbudet. Den første
opkrævning der var vedlagt tilbudet er for 2006 som du ikke kan
anvende i 2007. Det er ikke for at genere folk, men en service. Havde
du meldt tilbage at du ikke ønskede at blive medlem, havde vi sparet
den udgift, og du havde ikke noget at blive irriteret over. Men, du vil
altid være velkommen, hvis du fortryder dit nuværende
forsikringsforhold.
      --------------------O--------------------------
Til Flemming Torp.
Jeg har lige et spørgsmål til dig, som jeg vil anbefale dig at
besvare. Hvad er det for "tilsyneladende tvivlsomme metoder" vi
benytter os af?? Vi har aldrig brugt ufine metoder for at få
medlemmer, vore tilgang af medlemmer kommer ved verdens bedste reklame,
nemlig mund til mund metoden, og den virker kun når folk er tilfredse
med foreningen. Med hensyn til standeren er der ikke nogen lighed.
Jeg vil ikke udtale mig om bruddet med Tursejlerforeningen i dette
forum, der er tilsyneladende meget du ikke ved det mindste om.

Med sejlerhilsen.
Søren Smith
Bestyrelsesmedlem af DFU
Marie Bregendahls vej 85
7430 Ikast

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-12-06 19:48

ssmith@dfu-dk.dk wrote:
<snip>
> Det er ikke for at genere folk, men en service. Havde
> du meldt tilbage at du ikke ønskede at blive medlem, havde vi sparet
> den udgift, og du havde ikke noget at blive irriteret over.

Det lugter sgu lidt af bogklub agtige forhold "husk at afbestil varen eller
du plages på livstid"
Måske i skulle kikke lidt på jeres forretningsgang ?? og vente med at
fremsende regningen før varen er bestilt.
Så mangler vi bare at Henning også får en rykker !.. så er den lige til
forsiden af Baadmagasinet.dk

<snip et surt opstød>

Mvh
Leon Hulstrøm

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 00:20

<ssmith@dfu-dk.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Hej Søren,

Du "anbefaler" mig at svare, og det "tilbud" kan man jo ikke sige nej
til ... ...

For mig at se, er der tale om en ren tilståelsessag: Du kalder forløbet
en "beklagelig fejl" eller en "service" - jeg kalder det "tilsyneladende
tvivlsomme metoder". Men sådan er vores optik jo altså forskellig.

Da "tvisten" imellem de to "fraktioner" (eller hvad man nu skal kalde de
to parter) for fire-fem år siden (tror jeg det var) var på sit højeste
modtog jeg flere skrivelser med modstridende og uigennemskuelige
påstande og personlige beskyldninger om forløbet og opfordringer til at
melde sig ind i ??? ... - og du har helt ret: Der er meget, jeg ikke ved
det mindste om. Rigtigt meget endda! Ligesom du sikkert også har ret,
når du mener at de to standere ikke har nogen lighedspunkter. Jeg har
dog mødt flere sejlere, som ikke deler din opfattelse ... ...

Som nu helt udenforstående kan jeg dog ikke undlade at udtrykke en vis
undren over, at der i lille Danmark skulle være behov for to foreninger:
http://www.dfu-dk.dk/phpindhold.php
http://www.danmarkstursejlerforening.dk/index.htm
der i det store og hele henvender sig til den samme målgruppe med stort
set samme formål.

Men som du så rigtigt - ordret - har skrevet: "der er tilsyneladende
meget du ikke ved det mindste om" ... sic!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 02:01

Af mig uforståelige grunde er Søren Smith's indlæg, jeg svarer på -
umiddelbart ovenfor i denne tråd - ikke indrykket med >-tegn, så det kan
være svært at se, hvad der er spørgsmål og svar ...

Da jeg ikke har ændret nogle af mine indstillinger, ved jeg ikke
præcist, hvad problemet er, men jeg har nu forsøgt at redigere manuelt.
Mit svar står nederst, hvis nogen skulle være i tvivl.

Fra : Tenna

Dato : 15-12-06 11:39

Hej med jer
Ikke for at blande mig i striden, for eller imod den ene eller den
anden. Jeg er medlem af begge foreninger udelukkende af egoistiske
grunde. DTF har nogle super arrangementer og et godt blad, DFU har en
god og rimelig billig forsikringsaftale, at jeg så er ansvarsdækket
begge steder er selvfølgelig spild, kunne de to foreninger lægge sig
sammen i næste generation, kunne jeg spare et par hundrede kroner. Det
kan jo ikke vare længe med generationsskiftet, det er nemlig et
generelt problem at der er alt for mange "gamle" mænd og koner i dansk
foreningsliv, husk det er en fornøjelse at gå inden man bliver smidt
ud.
Med venlig hilsen
Jørgen