mssqldump som mysqldump
Fra : Leif Neland

Dato : 14-12-06 08:54

mysqldump kan lave queries som "insert into tabel (felt1,felt2,felt3) values
(1,2,3)"

Kan man få lavet det samme i mssql?

Eller andre ideer til at få importeret data fra en gammel version af en
tabel til en nyere, der har de samme felter som den gamle, men har fået
flere felter, som bare skal have defaultværdierne.

Andet end selv at lave det manuelt?

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-06 19:33

Leif Neland wrote:

> mysqldump kan lave queries som "insert into tabel (felt1,felt2,felt3)
> values (1,2,3)"
>
> Kan man få lavet det samme i mssql?

Query Analyzer tilbyder denne facilitet
Jeg går ud fra at der MSSQL 2000 eller nyere?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 13:31

Peter Lykkegaard skrev:

> Query Analyzer tilbyder denne facilitet

Hvor finder man det?

Jeg kan kun få QA til at lave CREATE-scripts.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 17:54

Peter Lykkegaard skrev:

> Object Browser
> Vælg Database
> Vælg Tabel
> Højreklik
> Vælg Script to ....
>
> Der er en række muligheder :)

Jeg synes bare jeg har været der. Pt (hjemme) har jeg kun en 2005
Express - her får man ved samme procedure menuen "Script Table As"
=> [CREATE / ALTER / DROP / SELECT / INSERT / UPDATE / DELETE] To

- og ingen af disse muligheder genererer det ønskede INSERT-script.

(INSERT-muligheden laver en skabelon til én insertforespørgsel hvor
man selv kan udfylde værdierne - det hjælper jo ikke meget).

Er det evt. et spørgsmål om hvilken udgave af 2000/2005 man har?
Jeg kan ikke huske præcis hvilken type 2000 der er tale om, men det
er i hvert fald ikke Personal, Desktop eller Developers Edition
(mener at det er Enterprise, men kan ikke huske om der er flere end
de nævnte).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 19:15

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> (INSERT-muligheden laver en skabelon til

Ach nu ved jeg hvad Leif mener - og det var ikke lige det jeg tænkte på :)

Man kan altid lave det manuelt eller evt lidt smart/generisk hvis man skal
bruge det en del
Jeg har igennem tiderne lavet nogle manuelle scripts der generer nogle
stamdata/grund konfiguration der skal køres under en installation

Noget ala

select 'insert into authors (' +
'au_id, au_lname, au_fname, phone, address, city, state, zip, contract)
values (' +
'''' + au_id + ''', ''' + au_lname + ''', ''' + au_fname + ''', ''' + phone
+ ''', ''' + address + ''', ''' + city + ''', ''' + state + ''', ' + zip+ ',
' + ltrim(str(contract)) + ')' from authors

- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 23:33

Peter Lykkegaard skrev:

> Ach nu ved jeg hvad Leif mener - og det var ikke lige det jeg
> tænkte på :)

Så forstår jeg bedre. Jeg kunne ikke få det til at hænge sammen at
MSSQL skulle have sådan en mulighed uden at jeg var stødt på den.

> Man kan altid lave det manuelt eller evt lidt smart/generisk
> hvis man skal bruge det en del

Jeg faldt lige over følgende -
<http://www.codeproject.com/dotnet/ScriptDatabase.asp> - der ser
helt rigtigt ud. Har lige afprøvet det på min 2005 Express-
installation herhjemme - det ser ud til at køre fint (om end
langsomt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 23:40

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg faldt lige over følgende -
> <http://www.codeproject.com/dotnet/ScriptDatabase.asp>

Nice

Problemet er ikke så meget første gang man installerer databasen, det kan
man komme ud over mere eller mindre elegant
Det er når man opdaterer en eksisterende installation at man får lidt sved
på panden :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!