Skøn skovtur - underlig årstid
Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 22:09

Blot til glæde og fornøjelse og ellers kan man bare la' vær

Forleden var de sidste 3 hvalpe på deres første rigtige skovtur med Berta.
En sand fornøjelse for alle. Men øv hvor er det hårdt at løbe i mudder og
visne blade med så korte ben
Alle små sov 4 timer i stræk bagefter!

www.visuell.dk/hvalpe

Om efteråret springer vi som regel vores skov over pga milliarder af
flåter - på stranden og det lille stykke skov, der ligger over for skoven,
er der sjovt nok ingen flåter, så der holder vi os helst.
Men tro det eller ej - i december måned var der såmænd stadig masser af
flåter og lille Bette fik et besøg i panden. Og dér har hun nu en lille
skaldet plet og en bule! Kønt

- Winnie
--
www.visuell.dk/hvalpe - jack russells by berta bims
www.schildknecht.dk - art by schildknecht

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 22:40

Winnie Schildknecht, skrev:
> [...]
> Berta. En sand fornøjelse for alle. Men øv hvor er det hårdt at løbe
> i mudder og visne blade med så korte ben

Hold da helt kæft hvor er de skønne
Men personligt skal jeg ikke have flere hunde de næste 2-3 år,
og så skal det nok også værer af en lidt størrer vægtklasse.
Men dejlige er de, ingen tvivl om det

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 23:18

"pwh" skrev

> Hold da helt kæft hvor er de skønne
> Men personligt skal jeg ikke have flere hunde de næste 2-3 år,
> og så skal det nok også værer af en lidt størrer vægtklasse.
> Men dejlige er de, ingen tvivl om det

Ja de er skønne
Jeg var også kun til store vovser før i tiden - alt under knæhøjde var noget
pjat
Men nu passer det mig fint med en mindre hund. Vi har dem med alle vegne og
der er altid plads til dem. Men mest af alt, er det Jack Russel-sindet og
temperamentet der tiltaler mig, selv om det er noget af en udfordring Og
skulle det blive for meget af det gode, kan den altid komme under armen

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 23:36

Winnie Schildknecht, skrev:
> Jeg var også kun til store vovser før i tiden - alt under knæhøjde
> var noget pjat

Der må jeg sige at jeg før det første elsker alle hunde af princip,
men kommer det an på størrelse, så kan jeg slet ikke stå for
diverse miniature udgaver af racerne.
En af mine yndlings er en Fransk bulldog, Frida hedder hun,
hun går bare lige i mit hjerte
Så jeg er nok lidt tiltruket af ekstremerne mht størrelse,
men grunden til mit nuværende valg af af racestørrelse
er udelukkede ud fra ren fornuft/hensyn.
Den næste bliver nok en stor "motherfucker" af en eller
anden race, store hunde har altså mit hjerte

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 14-12-06 00:13

> [...]
> er udelukkede ud fra ren fornuft/hensyn.
> Den næste bliver nok en stor "motherfucker" af en eller
> anden race, store hunde har altså mit hjerte

Er også selv helt tosset med bulldogs - både den engelske og franske.
Det var meningen vores næste hund skulle være en sådan, men så kom lille
Bette Bims på kun 130g, fightede sig gennem sin første tid, og tyvhuggede
vores hjerter Det er ikke alt man selv styrer!

Men en gang vil jeg have en bulldog

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 13-12-06 22:55

On Wed, 13 Dec 2006 22:08:48 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
>En sand fornøjelse for alle. Men øv hvor er det hårdt at løbe i mudder og

Nørj hvor er de bare nuser. Du siger 3 hvalpe, men der er kun to til
salg...? Skal I beholde den sidste selv?

Vi var jo på vores første strandtur med Oy som nævnt andetsteds, og
det nød han osse i fulde drag. han sov osse længe bagefter, men han
var så osse blevet køresyg undervejs, det bette pjevs.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 22:56

> Nørj hvor er de bare nuser. Du siger 3 hvalpe, men der er kun to til
> salg...? Skal I beholde den sidste selv?

Næh, der er vel reserveret en til dig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 14-12-06 07:39

On Wed, 13 Dec 2006 22:56:18 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Næh, der er vel reserveret en til dig

Så holder vi, du!
Ikke flere hunde til mig... foreløbig! *G*
Men du snakkede jo om at gøre dine til et trekløver, såeh....

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 13-12-06 23:30

"Leyna" skrev

Winnie wrote:

> Nørj hvor er de bare nuser. Du siger 3 hvalpe, men der er kun to til
> salg...? Skal I beholde den sidste selv?

Vi beholder Bette - den pjuskede tæve. Hun er bare skøn og Berta har den
rette alder til at udvide hundebestanden. Det er sjovt at få en hvalp man
"selv har lavet"

Elvis er i øvrigt solgt. Han bor hos min veninde der også laver russells -
så det bliver spændende at følge ham tæt på.

Tilbage er så Bob. Han er bare lækker - en lille kraftkarl. Rå udvendig og
blød som smør indeni. Vi har overvejet at beholde ham, men to russellhvalpe
på én gang, har vi ikke lige mod på.
Lige nu overvejer vi en pleje hos mine forældre, og så betaler/avler vi. De
har lige hundesittet weekenden over og er helt og aldeles solgt - specielt
deres hanhund har råhygget sig.
Men foreløbigt er Bob stadig til salg. Men tro mig - det skal være nogle
helt og aldeles fantastiske købere, ellers skal han ingen steder

> Vi var jo på vores første strandtur med Oy som nævnt andetsteds, og
> det nød han osse i fulde drag. han sov osse længe bagefter, men han
> var så osse blevet køresyg undervejs, det bette pjevs.

Bette blev køresyg de første to gange hun kørte alene i bil med os - da var
hun vel 5 uger. Men siden har der ikke været noget - og vi har dem tit med i
bilen.

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 14-12-06 07:51

On Wed, 13 Dec 2006 23:30:09 +0100, "Winnie Schildknecht"
> [...]

>rette alder til at udvide hundebestanden. Det er sjovt at få en hvalp man

hehe... Det er jo osse den eneste grund til at vi har fået Oy. Ham har
jeg jo fulgt fra undfangelsen.
Det er lidt specielt.

>Elvis er i øvrigt solgt. Han bor hos min veninde der også laver russells -
>så det bliver spændende at følge ham tæt på.

Han er da osse noget af det mest bedårende, og så ser han dejlig fræk
ud.

>Tilbage er så Bob. Han er bare lækker - en lille kraftkarl. Rå udvendig og
>blød som smør indeni. Vi har overvejet at beholde ham, men to russellhvalpe
>på én gang, har vi ikke lige mod på.

De ville ellers helt sikkert få glæde af hinandens selskab, men jeg
forstår dig godt. Jeg ville heller ikke binde an med to hvalpe på een
gang.

>Bette blev køresyg de første to gange hun kørte alene i bil med os - da var
>hun vel 5 uger. Men siden har der ikke været noget - og vi har dem tit med i
>bilen.

Der er det så ikke så tit at vores er med ude at køre, og det skyldes
i høj grad at det kun er min mand der har kørekort, og når han har
været på job hele dagen (som chauffør), så er han altså lidt træt af
at køre. *G* Men nogle flere ture til strand og skov skal det nu nok
blive til. Oy skulle jo gerne vænnes til bilkørsel.