Nogle der (stadig) kender dette legetøj?
Fra : Alex Jensen

Dato : 13-12-06 18:07

Hej NG

Da jeg var mindre fik min søster og jeg selv et sæt legetelefoner, der var
forbundet med en ledning. Telefonerne var batteridrevne og man kunne således
ringe til hinanden som "almindelige" stationære telefoner. Jeg har forgæves
forsøgt at finde et sådant sæt eller noget tilsvarende, men det er ikke
lykkes mig. Jeg har også overvejet at købe et walkie talkie-sæt (et af det
billige) som en nødløsning, men det unne være godt, hvis enhederne kunne
ringe til hinanden (i stedet for kun tale som walkier).

Er der nogle der kender til steder, hvor man kan købe et sådant telefonsæt
eller har forslag til alternative løsninger?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 18:23

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en

>Jeg har også overvejet at købe et walkie talkie-sæt (et af det billige) som
>en nødløsning, men det unne være godt, hvis enhederne >kunne ringe til
>hinanden (i stedet for kun tale som walkier).

Walkier har skam også en ringetone, der kan bruges, hvis man skal i kontakt
med hinanden og så rækker de jo noget længere, end den omtalte telefon, så
det synes jeg er en bedre løsning.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Alex Jensen

Dato : 13-12-06 18:28

Ved du tilfældigvis om ringetoner generelt gælder på (billige) walkier, som
f.eks. denne:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=10

Eller skal man over i andre modeller?

AJ

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 19:05

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en

> Ved du tilfældigvis om ringetoner generelt gælder på (billige) walkier,

> [...]

Ja, HN`s model har også en knap man kan ringe med. Vi har selv et sæt af
HN`s walkier og de er faktisk ret gode. Har flere slags walkier, så vi har
testet de forskellige mht. rækkevidde osv. Allesammen har dog en ringe/
kalde-knap.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ivar

Dato : 13-12-06 22:14

Buffy skrev:

> Allesammen har dog en ringe/ kalde-knap.

Man skal blot være opmærksom på at det kun virker, hvis walkien
er tændt. Det gamle lejetøj med ledning åd sikkert ikke af batterierne
når røret var lagt på.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : -= JF =- priv

Dato : 13-12-06 19:40

Buffy (Buffy( snabel a )tjekmig.dk) kradsede følgende besked i
<45803700$0$3541$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Walkier har skam også en ringetone.

Det var det vi kaldte Apollo-dyt i sin tid

--
Mvh. John

Fra : Lars Raaby

Dato : 13-12-06 21:51

-= JF =- priv skrev:
> Buffy (Buffy( snabel a )tjekmig.dk) kradsede følgende besked i
> <45803700$0$3541$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
>
> Det var det vi kaldte Apollo-dyt i sin tid

Ja men det var bare på nogle andre Mhz vi brugte dem. *biib*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ivar

Dato : 13-12-06 22:20

-= JF =- priv skrev:

> Det var det vi kaldte Apollo-dyt i sin tid

Nej, det er noget andet. Det er ikke til opkald, men til automatisk
skift af retning på en half-dublex linje.

Ivar Magnusson

Fra : Christen Fihl

Dato : 14-12-06 00:46

> Det var det vi kaldte Apollo-dyt i sin tid
Apollodyt er der nogle modeller der har, altså det at de siger dyt, når
man slipper taleknappen.
Det er ikke opkald (også sagt af Ivar)

Alle pmr'er jeg har set har opkaldsknappen. Og det er det sjoveste
ungerne ved, og det mest enerverende at høre på

Samtaleanlæg bygger man da selv nu tildags men ikke fordi det bliver
billigere.
Denne er udsolgt, men ser fin ud:
http://eekit.dk/product.asp?product=1012&page=1&vat=true

prøv at google på samtaleanlæg byggesæt