Barf uenighed
Fra : pwh

Dato : 13-12-06 14:55

Jeg har lige været på indkøb i Maxøes
http://www.maxsoe.dk/
for at få det sidste til Barf, som jeg starter på i aften.
De vil få en menu der består af brokkoliblanding mikset i blender
sammen med noget kallun, fiskeolie, og noget ølgær.
Når de har guflet det får de 2 store hele rå kyllingelår,
jeg glæder mig til at se hvordan det måltid bliver modtaget

Ronnie, sønnen dernede, som også selv Barffodrer, havde
lidt andre synspunkter end jeg ellers er stødt på, og på visse
punkter var han stik modsat feks Billinghurst.
Ronnie mente feks at hunde sagtens kan leve godt på en ren kødmenu,
og at grøntsager kun fungerer som fyld. Han påstod at hans egen hund
udelukkende levede af ren kallun og nogle kødben.
Da jeg argumenterede for at det da var en noget proteinrig kost,
sagde han at det var noget vrøvl at hunde kunne få proteinforgiftning.

Billinghurst mener jo modsat at hunde ikke kan leve godt på en ren
kødmenu, men at de derimod godt kan leve udelukkende af grøntsager.
Han anbefaler dog ikke at de udelukkende lever af grøntsager, men de kan.

Jeg er da forberedt på at der er forskellige grene inden for den "religion",
men det er da som jeg ser det sådan en grundlæggende forskellig opfattelse
af hvad der er godt for hunden. Og da Ronnies mening uden tvivl er hvad flere
vil rette sig efter da han sælger foderet og er ret overbevisende at hører på.
Så er det da ikke særligt heldigt hvis han vejleder på en forkert måde.
Jeg vil personligt mere læne mig op af Billinghurst, da han som jeg ser det
har en meget størrer erfaring, han er dyrelæge med diverse diplomer,
og han er ikke farvet af at han skal sælge mig noget som helst.

/Jens (med endnu en Barftråd)

Fra : Godaw@du.dk

Dato : 13-12-06 15:21

Danmarks ældste hund en golden retriver fra fyn på 23 år har aldrig
fået barf eller tørfodder men derimod leverpostejsmadder og rester, så
måske det er lidt spild af penge og tid at gå i gang med at lave
sådanne barf måltider.
al respekt for dem i Maxøe de er flinke og rare men husk nu at de
tjener penge på det de sælger, ligesom dyrlægerne tjener penge på det
tørfodder de sælger og som de jo mener at er det bedste for hunde

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 15:48

Godaw@du.dk, skrev:
> [...]
> fået barf eller tørfodder men derimod leverpostejsmadder og rester, så
> måske det er lidt spild af penge og tid at gå i gang med at lave

Og der findes rygere der bliver 95 år, det er ikke det samme som at
det er sundt at ryge (som selv er ryger)

Men mine hunde kommer heller ikke til at leve efter striks Barfmetode,
de kommer da også til at få leverpostejsmadder og rester ind imellem.
Men primært kommer de til at leve at råt foder, al tilberedning (opvarmning)
af deres mad vil gører at den får en ringere næringsværdi, det er et faktum.

> al respekt for dem i Maxøe de er flinke og rare men husk nu at de
> tjener penge på det de sælger, ligesom dyrlægerne tjener penge på det
> tørfodder de sælger og som de jo mener at er det bedste for hunde

Det er jeg helt med på, det skrev jeg da vist også
Men nu sælger Maxøe jo også grøntsagsblandinger,
Ronnie mente bare ikke at det havde den store værdi for hunden.
Jeg gætter på at deres avance er den samme om de sælger mig
kallun eller grøntsagsblandinger.
Ronnie vil da hellere sælge Barf frem for tørfoder, det tror jeg
bunder i ren overbevisning, han virkede meget optaget af emnet.

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 13-12-06 17:23

> [...]
> Da jeg argumenterede for at det da var en noget proteinrig kost,
> sagde han at det var noget vrøvl at hunde kunne få proteinforgiftning.

Det er IKKE vrøvl - jeg har set en hund med proteinforgiftning.

Min svoger har en Riesenshcnauzertæve, den tog han med på arbejde - en
minkfarm - der gik den og tiggede minkfoder, efter få måneder begyndte den
at tabe håret - ikke bare fælde - store skaldede pletter, den var nok
fuldstændig skaldet på 50% af kroppen, så blev hunden hjemme, eller boede
nede på mit kontor, der gik et par måneder og nu har den hår igen.

--
Ralph

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 18:16

Ralph, skrev:

> [...]
> pletter, den var nok fuldstændig skaldet på 50% af kroppen, så blev
> hunden hjemme, eller boede nede på mit kontor, der gik et par måneder

Det var da også første gang jeg stødte på det argument med at hunde
ikke kunne få for meget protein, men jeg kan måske have misforstået ham.

Hvad består minkfoder egentligt af ???

Det skal til Ronnie's forsvar siges at det kallun han solgte mig var der faktisk
en del grønt der stadig hang ved, så det var ikke rent kød.
Og det er jo netop det bearbejde maveindhold som hundene kan udnytte,
så måske kan man godt fodrer udelukkende med deres kallun.
Det er dog ikke min plan, jeg vil sørge for at varierer deres kost, det siger
de fleste barfere samstemmende er det optimale.
Der er jo heller intet arbejde i en skålfuld kallun, de kyllingelår de lige
har fået skulle der da gnaskes en del i.
Det var sød musik for mig at hører dem knuse knogler, og se specielt
Angel kæmpe med det seje kyllingeskind
Tyson havde ingen probs, han startede fra en ende af og åd sig støt
og roligt igennem låret

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-12-06 18:38

pwh wrote:
> [...]
> Angel kæmpe med det seje kyllingeskind
> Tyson havde ingen probs, han startede fra en ende af og åd sig støt

Jeg ville godt have været en (jule)flue på væggen, da de fik mad.
Alene din glæde over det er vist det hele værd.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 19:03

Tove Krieger, skrev:

> Jeg ville godt have været en (jule)flue på væggen, da de fik mad.
> Alene din glæde over det er vist det hele værd.

Jamen jeg tog da self nogle billeder
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1911

Nu må vi se hvad menuen skal stå på imorgen, kyllingelår får de
nok igen, det skulle værer det bedste at starte ud med indtil hundens
mave har vænnet sig til at fordøje knogler.
Men ellers er der både oksekød og kallun og grisehaler i fryseren,
så det bliver nok en eller anden form for miks som idag.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-12-06 19:17

pwh wrote:

> [...]
> Men ellers er der både oksekød og kallun og grisehaler i fryseren,
> så det bliver nok en eller anden form for miks som idag.

Tusind tak for synet, hvor er de skønne, så oplevede jeg det jo
alligevel

Forresten det siges at lædermøbler bliver sååå flotte hvis man gnider
dem ind i kyllingefedt

Pas nu på, at du ikke ender som en streg i luften fordi du ikke får
tid til at lave mad til dig selv.

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 19:32

Tove Krieger, skrev:

> Tusind tak for synet, hvor er de skønne, så oplevede jeg det jo
> alligevel

Selv tak
Du kan vel næsten hører det knase.

> Forresten det siges at lædermøbler bliver sååå flotte hvis man gnider
> dem ind i kyllingefedt

Det er hundenes sofa i forvejen, det mener de da selv

> Pas nu på, at du ikke ender som en streg i luften fordi du ikke får
> tid til at lave mad til dig selv.

Bare rolig, jeg har lige smidt flute i ovnen, jeg skal nemlig også
have kylling, godt nok stegt og fra igår

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-12-06 21:55

On Wed, 13 Dec 2006 19:03:01 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jamen jeg tog da self nogle billeder
>http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1911

NARJ, Jens! Sg* da ikke i sofaen!!!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-12-06 22:04

> NARJ, Jens! Sg* da ikke i sofaen!!!
>
> --
> Leyna
> http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
> Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

hej Leyna

lige min tanke
Min barf-hund Sally spiser sine kødben på et gammelt bomuldstæppe, som jeg
breder ud i entreen. Hun er ellevild, når jeg tager tæppet frem, så ved hun
godt, hvad der skal ske.

Venlig hilsen Anelise

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 22:36

> lige min tanke
> Min barf-hund Sally spiser sine kødben på et gammelt bomuldstæppe,

Jo men, nu er det altså hundenes sofa
Det er en oldsag der er ca 20 år gammel,
og den var ikke dyr da jeg købte den.
Den er god fin til hunde sådan en lædersofa,
nem at gører ren og slidstærk

/Jens (som dog også sidder i den)

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 22:26

> NARJ, Jens! Sg* da ikke i sofaen!!!

Det er sgu da hundenes sofa, Angel har da selv bidt et
stort stykke ud af den. Og lige nu ligge Tøson og gnasker sig
igennem et stort ben af ukendt oprindelse i den
Jeg tror de skal have en meget let kost imorgen, de møgkøtere.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-12-06 22:39

pwh wrote:

> [...]
> igennem et stort ben af ukendt oprindelse i den
> Jeg tror de skal have en meget let kost imorgen, de møgkøtere.

Hva' me' en gang havregrød med smørhul Det ta'r 5 minutter i
mikroovnen.

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 22:52

> Hva' me' en gang havregrød med smørhul Det ta'r 5 minutter i
> mikroovnen.

Det elsker de skam, jeg spiser det nemlig selv, og laver altid
en rigelig portion så hundene også får lidt,
katten kan såmænd også godt lide havregrød.
Nu må vi se om katten også ryger på Barf, det er jo et helt
andet dyr, så det skal jeg lige sætte mig ind i først.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-06 13:14

pwh wrote:

> [...]
> Nu må vi se om katten også ryger på Barf, det er jo et helt
> andet dyr, så det skal jeg lige sætte mig ind i først.

Det er altså godt nok nogle nemme dyr du har. Der er ikke så meget
"pjat" med dem.

Jeg vidste dog ikke, at man også kan barfe katte

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 13:51

Tove Krieger, skrev:
> Jeg vidste dog ikke, at man også kan barfe katte

Barf i ordets forstand bliver det vel ikke, så skal det værer
nogle små kødben
Men til at starte med da jeg kun havde katten, så fik han da
fast rå hjerter og rå fisk. Jeg gik først bort fra det da han fik
urinvejssten og af dyrehospitalet blev anbefalet at lade ham
leve af tørkost.
Men han barfer jo selv i vid udstrækning ved at fange og æde
mus og fugle og andet småvildt, det er han rimeligt dygtig til

Så når jeg har fået kørt hundene ind i en fast rutine er det meget
sansynligt at jeg også begynder at råfodrer katten, jeg skal jo
alligevel til at købe indvolde og fisk, det elsker min kat

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-12-06 16:39

> [...]

> med dem.
>
> Jeg vidste dog ikke, at man også kan barfe katte

hej Tove
det er der flere, der gør, bl.a. zoologen Camilla Nørgaard, der tager sig af
ZOO´s løver og tigre, hun har selv flere katte, der fodres efter
barfmetoden.

I modsætning til hunde, der er omnivore (altædende), er katte udelukkende
carnivore (kødædende), så der slipper man for at blende grønt til dem.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-06 17:23

A. S. Nielsen wrote:

> [...]
>
> I modsætning til hunde, der er omnivore (altædende), er katte
> udelukkende carnivore (kødædende), så der slipper man for at blende

Det lyder da tiltalende Anelise. Så er det nok bare et spørgsmål om
lille Mini også synes det. Hun er meget glad for sit Olivers foder.
Hun er faktisk også meget glad for rå lever, så det kan da være man
skulle prøve med lidt rå fisk også. Så er det bare om det er godt at
fodre både med tørfoder og råt foder.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-12-06 17:35

> [...]
> faktisk også meget glad for rå lever, så det kan da være man skulle prøve
> med lidt rå fisk også. Så er det bare om det er godt at fodre både med

hej Tove

rå fisk bør have været nedfrosset i mindst 24 timer, før man giver det til
hunde eller katte. Dette for at slå eventuelle orm ihjel.
Barffoder til katte kan være daggamle kyllinger, der er gasset med
kultveilte (fås hos Triova) - mine katte vil dog ikke have dem, men det vil
Sally meget gerne

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-06 18:01

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> Barffoder til katte kan være daggamle kyllinger, der er gasset med
> kultveilte (fås hos Triova) - mine katte vil dog ikke have dem, men

Hej Anelise.

Tak for rådet. Her bliver det da også til frosset fisk, vi har ingen
fiskehandler i miles omkreds. Det er straks værre med de små
kyllinger. Det huer mig ikke rigtigt (har selv haft høns og kyllinger
for mange år siden), og vidste intet bedre end at kæle med de snå
fyre, så det er vist mere end jeg kan bære at fodre med. Hun kan helt
sikkert heller ikke lide det . Jeg prøver mig lidt frem med
andet råt kød. Hun kan forresten også godt lide hjerter, og så kan hun
da også få lidt råt hakket oksekød en gang imellem.

Nu er jeg nok OT igen, for det er jo hundegruppen det her, men barf er
jo ens for begge typer kæledyr, så det gør nok ikke så
meget..............forhåbentlig.

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 18:10

Tove Krieger, skrev:
> Nu er jeg nok OT igen, for det er jo hundegruppen det her, men barf er
> jo ens for begge typer kæledyr, så det gør nok ikke så
> meget..............forhåbentlig.

Det er min tråd, så jeg bestemmer
Og snak du endelig al det kattebarf du kan komme i tanke om.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 18:01

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> Hun er faktisk også meget glad for rå lever, så det kan da være man
> skulle prøve med lidt rå fisk også. Så er det bare om det er godt at

Husk at katte, og for den sags skyld hunde, ikke må få lever for tit.
Prøv med svinehjerter, det plejer katte at værer glade for.
Det er også nemt at have med at gører, man køber bare et par store hjerter
og skærer dem ud i passende bidder og putter dem ned i frostposer
i passende portioner. Så er det bare at tage sådan en pose ud til katten og tø op.

Om det er godt at kombinerer råt og tørfoder ved katte ved jeg ikke helt,
men de fleste udekatte gør det jo i forvejen selv, og de trives jo strålende.

Ellers må du over i kattegruppen og spørge,
så kan du fortælle os det bagefter

/Jens
/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-06 18:14

pwh wrote:

> [...]
> trives jo
> strålende.
> Ellers må du over i kattegruppen og spørge,

Tak for dit gode svar Jens. Jeg har vist også hørt et eller andet
sted, at de ikke må for meget lever. Mini er til gengæld meget glad
for hjerter, de skal bare skæres ud i helt små stykker til hende.

Jeg tror jeg vil følge dit råd og spørge i kattegruppen også, der
sidder jo en masse meget erfarne opdrættere, og de må da vide noget om
det. Hvis jeg evt. får brugbare svar kommer jeg tilbage hertil.

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 19:12

Tove Krieger, skrev:

> Tak for dit gode svar Jens. Jeg har vist også hørt et eller andet
> sted, at de ikke må for meget lever. Mini er til gengæld meget glad
> for hjerter, de skal bare skæres ud i helt små stykker til hende.

Min kat bryder sig slet ikke om lever, så det giver heldigvis sig selv
Jeg skærer også hjerterne ud i små kattehapper, man kan nok ikke forvente
at en kat på samme måde som en hund gider at kaste sig over store stykker.
Sådan har min kat det jo også med sine byttedyr, det er kun fugle af spurvestørrelse
som den gider æde. Rotter og større fugle skal bare dræbes og ødelægges,
men var den sulten nok skulle de såmænd nok også glide ned

/Jens

Fra : Anette

Dato : 14-12-06 20:16

pwh wrote:
> Jeg skærer også hjerterne ud i små kattehapper, man kan nok ikke
> forvente at en kat på samme måde som en hund gider at kaste sig over store
> stykker.

Det er vist et spørgsmål om at være sulten nok I hvertfald for kattene
her i huset. De får kød i hele stykker - og bruger meget tid og knurren på
at få det ædt.
Ligesom med hunde må det vel også være godt for katte at bruge tænderne til
at gumle f.eks kyllingevinger.? Det æder kattene her med største velbehag -
ligesom de "foderemner" de selv henter ude.
(Som jeg har svaret Tove - ovre i katteNG'en - så får vores katte både
Olivers tørfoder og kød).

> [...]
> spurvestørrelse som den gider æde. Rotter og større fugle skal bare
> dræbes og ødelægges, men var den sulten nok skulle de såmænd nok også

I de mange år vi har haft katte, har jeg aldrig oplevet en kat æde en rotte.
De "myrder" den og slæber den med ind for at vise den frem, ja, men de æder
den ikke. Vores katte æder heller ikke muldvarp, mosegris eller spidsmus.
Til gengæld er større fugle som f.eks solsort, krageunger eller duer
glimrende spiser - eneste problem er at fange dem

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 20:50

Anette, skrev:

> Det er vist et spørgsmål om at være sulten nok I hvertfald for
> kattene her i huset. De får kød i hele stykker - og bruger meget tid
> og knurren på at få det ædt.

Jeg tror aldrig min kat har prøvet at værer sulten her i huset

> [...]
> med største velbehag - ligesom de "foderemner" de selv henter ude.
> (Som jeg har svaret Tove - ovre i katteNG'en - så får vores katte både

Jeg må et smut i kattegruppen og følge med.

> [...]
> mosegris eller spidsmus. Til gengæld er større fugle som f.eks
> solsort, krageunger eller duer glimrende spiser - eneste problem er

Jeg har en eneste gang oplevet at min kat åd en hel fuldfed rotte,
det har nok været den første han fangede
Det tog ham ½ time at komme igennem den, og så tog han
lige en lur på 10 timer bagefter, men deres hoveder spiser han stadig tit.
Mus er det bedste min kat ved, der er ca 3 bidder i sådan en lille størrelse,
og de bliver altid spist fra hovedet og nedefter.
Jeg kan huske en sommer hvor han overraskede en musefamilie på udflugt,
der åd han lige 4 mus i træk, det var en rigtig god dag for ham

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-12-06 23:08

Tove Krieger skriblede bla:
> Hva' me' en gang havregrød med smørhul Det ta'r 5 minutter i
> mikroovnen.

Og så kan han servere det i sofaen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-12-06 22:50

On Wed, 13 Dec 2006 22:25:43 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er sgu da hundenes sofa, Angel har da selv bidt et
>stort stykke ud af den.

Oy forsæger vist osse at tygge sig igennem sofaen, men derfor er det
altså ikek hans sofa, og der må IKKE spises i møblerne. BASTA!

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 23:16

> Oy forsæger vist osse at tygge sig igennem sofaen, men derfor er det
> altså ikek hans sofa, og der må IKKE spises i møblerne. BASTA!

Svært at styrer når man ikke er hjemme, hun gjorde det
da hun var ca ½år gammel og jeg var på arbejde.
Tyson fik self tæsk for ikke at have styret hende,
Angel er min lille puttegris, så alt hvad hun gør galt
får Tyson skylden for, det er vel kun rimeligt

/Jens (som nu er ret sød ved Tyson)

Fra : Leyna

Dato : 14-12-06 07:36

On Wed, 13 Dec 2006 23:15:54 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Svært at styrer når man ikke er hjemme, hun gjorde det
>da hun var ca ½år gammel og jeg var på arbejde.

Og du har ikke været på arbejdes siden?

>Tyson fik self tæsk for ikke at have styret hende,
>Angel er min lille puttegris, så alt hvad hun gør galt
>får Tyson skylden for, det er vel kun rimeligt

Som den ældste er det jo ham der har ansvaret. Stakkels Tyson med
sådan en lille mokke i huset!

Og jeg kan se at det er en dårlig ide at skrive indlæg, når jeg er
træt, for det bliver da noget uforståeligt sludder... Nå, pyt. Der er
åbanbart ingen der kan se forskel! *G*

Seriøst, så VIL jeg ikke ha' mad i sofaen eller sengen. Alle andre
steder er de velkomne til at spise, men jeg ser dog helst at de gør
det i køkkenet eller udenfor (hvis det er nassede ben), men jeg har
dog et gulvtæppe der er nemt at holde rent. Hvilket jeg priser mig
lykkelig over efter at ha' fået hvalp i huset.

Og mht at bide ting i stykker, så har Vaks da vist gjort sit. Han er
godt nok aldrig gået i gang med møblerne, men han har ædt 3 par alm.
briller og 2 par solbriller, utallige sko (mest mine desværre), tøj
(mest mit, desværre), tøjdyr, hans eget legetøj og lidt tapet på
væggene. Han har sørme været et dyrt bekendtskab.
Oy har (indtil videre) kun bidt to ledninger i stykker. Det har
gudskelov været højtalerledninger, og jeg er ellers over ham som en
høg. Den ene gang var det dog mens vi ikke var hjemme, såeh...
Men han er blevet god til at forstå "NEJ", så han er vist ved at have
styr på hvad man må bide i, og hvad man ikke må bide i.

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 11:51

Leyna, skrev:
> [...]
> dog et gulvtæppe der er nemt at holde rent. Hvilket jeg priser mig
> lykkelig over efter at ha' fået hvalp i huset.

Min grænse går ved at de ikke må spise i sengen, jeg har 2 sofaer
i stuen, og den ene er det næsten kun dem der bruger og den anden
har jeg et sengetæppe på som bliver skiftet meget ofte.
Men jeg er heller ikke særligt sart af natur, så mine hunde må meget

> [...]
> Men han er blevet god til at forstå "NEJ", så han er vist ved at have
> styr på hvad man må bide i, og hvad man ikke må bide i.

Tyson åd også sko og bøger/blade da han var hvalp,
men jeg kan slet ikke mindes hvornår han sidst har lavet ulykker.
Angel kan stadig finde på at lave numre, piger er bare sent mentalt udviklet
Senest havde hun fat i en kattehule jeg lige har købt i Netto,
den skulle der altså lige gumles lidt i, jeg bankede self Tyson for det

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-12-06 12:01

> [...]
> Senest havde hun fat i en kattehule jeg lige har købt i Netto,
> den skulle der altså lige gumles lidt i, jeg bankede self Tyson for det

Et klart eksempel på manglende lederskab!..(-;

det med at ødelægge ting, Loui har aldrig været destruktiv, det eneste jeg
kan komme i tanker om, at han har ødelagt som hvalp, er et hjørne på en
kokosmåtte, thats it. han har rodet, altså slæbt rundt på sit tæppe/dyne i
hele huset, og så havde noget med lukkede døre, alt skulle være åbent!, så
det klarede han selv med højre pote.
Ebbe, den lille, har heller aldrig været destruktiv, men har tilgengæld
været storslem til at markere hist og pist.
Emma har jeg jo ikke haft fra hvalp af, men hun var meget destruktiv da hun
kom hertil som 1 årig, men det er heldigvis historie nu.

mvh.marie

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 12:22

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Et klart eksempel på manglende lederskab!..(-;

Det er så sandt som det er sagt,
Angel har absolut ingen respekt for mig

Næh jeg tror det bunder i kedsomhed når jeg er på arbejde,
der kan gå mange uger imellem hun laver numre, jeg tror så at
hun er holdt op med det pjat. Og så har hun pludselig igen hugget
et eller andet ligegyldigt, det er kun hvis jeg har været længe på job
at det sker, ikke hvis jeg ellers bare går nogle timer.
Jeg satster på at hun vokser fra det stille og roligt, det tyder alt på,
indtil det sker må Tyson self lægge rygstykker til afstraffelsen

/Jens

Fra : Anette

Dato : 13-12-06 23:23

pwh wrote:

> Jamen jeg tog da self nogle billeder
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1911

Ahhh herligt - tak for kigget
Der er vist også lidt af det der begynderudtryk i hovedet " hvordan
begynder man på såen en"
Men de finder jo ud af det.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-12-06 23:56

Anette, skrev:

> Ahhh herligt - tak for kigget
> Der er vist også lidt af det der begynderudtryk i hovedet " hvordan
> begynder man på såen en"
> Men de finder jo ud af det.

Og dine hunde venter på hvornår du begynder på det

Spøg til side.
Jeg var da også spændt, specielt mht den "grød" de fik som førsteret,
den bestod af ca 80 % billig brokkoligblanding + 2 spk ølgær
og en sjat kallun. Men det åd de med stor lyst.
Kyllingelårene taler billederne hvist selv for,.
dem fik de først efter det sunde

Så Anette, se du at ryge med på Barfvogenen,
nu får jeg self tæsk for at ville "overbevise" andre

/Jens

Fra : Anette

Dato : 14-12-06 02:02

pwh wrote:

> Og dine hunde venter på hvornår du begynder på det

Uhhu rusk lige din hukommelse
Vi har råfodret siden februar i år og hundene grovnyder det.

> Spøg til side.
> Jeg var da også spændt, specielt mht den "grød" de fik som førsteret,
> den bestod af ca 80 % billig brokkoligblanding + 2 spk ølgær
> og en sjat kallun. Men det åd de med stor lyst.

Der er heller ikke bøvl her, med at få grøntsager indenbords.
Philana har hele tiden gerne villet have al frugt og grønt. Hvad som helst
vi spiser vil hun også gerne have. Hvad som helst hun kan stjæle i haven af
grøntsager, æbler, tomater, agurker, hindbær, jordbær you name it - er også
bare fantastisk i hendes verden; men schapendoeserne, skal lige have
det hele blendet og så med kød eller fisk blandet i - så ryger det ned

> Kyllingelårene taler billederne hvist selv for,.
> dem fik de først efter det sunde

Det bliver meget hurtigt en vane - også at gå fra skålen med grøntsager,
hvis det en dag er for kedeligt, nå ja så går de da bare ud og sætter sig i
køkkenet og venter på det der kød der plejer at komme som afslutning. Fint
nok - deres skåle bliver fjernet og de får deres kød. De "tykke" vovdyr
mangler ikke noget, så en dag på næsten kun kød klarer de fint

> Så Anette, se du at ryge med på Barfvogenen,
> nu får jeg self tæsk for at ville "overbevise" andre

Ikke herfra - jeg synes det er herligt at råfodre og fortæller gerne til
alle der gider lytte, at hunden synes at rå foder/barf er superdupermad og
derfor råfodrer jeg. Det virker mere naturligt og hundene nyder det- hvad
kan man forlange mere?
I anden omgang har råfodringen så hjulpet Andy af med noget af den kløe og
allergi han var så plaget af ,da han flyttede ind her hos os i sommer. Så
fortsæt du bare med at overbevise andre om barf fodringens velsignelser
))))))

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 14-12-06 06:41

Anette, skrev:

> Uhhu rusk lige din hukommelse
> Vi har råfodret siden februar i år og hundene grovnyder det.

Sorry, det var flovt
Men minhukommelse svigter mig lidt til tider

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 14-12-06 17:39

> Hvad består minkfoder egentligt af ???

kogt fjerkræ, rå fiskeaffald, ensilage, majs, hvede, ostepulver, æggepulver,
kødmel, + en masse vitaminer og mineraler.
ca. 55% af energien kommer fra protein.

Ralph