Komplet kassesystem til mindre butik
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 13-12-06 08:47

Hej

Vi er på udkig efter et firma der kan levere et kassesystem til en
mindre butik.

Er der nogen der kan anbefales?

Det må meget gerne have mulighed for integration af webhandel.

/Brian Bendtsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 11:27

> [...]
> butik.
> Er der nogen der kan anbefales?
> Det må meget gerne have mulighed for integration af webhandel.

Jeg kunne anbefale mit. Men man jo ikke reklamere her i gruppen

mvh Karsten Madsen / Als IT
Sig Summa til dit kasseapparat www.alskassen.dk
Danmarks billigste e-faktura www.xomilo.dk

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 13-12-06 11:39

Karsten Madsen skrev:

> Jeg kunne anbefale mit. Men man jo ikke reklamere her i gruppen

Så hold op med det

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 13:59

> Så hold op med det

Det gør jeg da heller ikke.
Hvor mener du jeg gør det ?

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 13-12-06 14:15

Karsten Madsen skrev:

> Det gør jeg da heller ikke.
> Hvor mener du jeg gør det ?

Tag det helt køligt. Det er den evindelige diskussion om signaturer.

Der er for længst defineret et friområde - nemlig signaturen. Det ved
enhver der har kigget på http://usenet.dk [og *især*
http://usenet.dk/ord/lokal.html#signatur og
http://usenet.dk/netikette/signatur.html].

Kritikken er derfor langtrukken og absolut unødvendig. Hvis nogen vil
have ændret den bestående regel for signaturer kan de henvende sig til
Styregruppen i henhold til de beskrevne regler for den slags.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Vil du vide mere om Google Adsense? Læs her:
http://www.adsense-success.co.nr

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 18:25

> Tag det helt køligt. Det er den evindelige diskussion om signaturer.

Det er jo det , men jeg kunne ikke lade være

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 13-12-06 23:05

Karsten Madsen skrev:

> Det er jo det , men jeg kunne ikke lade være

Du kunne ikke lide lade være med at sige du ikke måtte, og så gøre det
alligevel.
Ja det kan jeg godt se det lyder sq gennemtænkt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-12-06 12:43

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote in message

> Jeg kunne anbefale mit. Men man jo ikke reklamere her i gruppen

Hvis nogen direkte spørger efter en ydelse du leverer, så er det OK (efter
min mening).

hilsen
Uffe

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-12-06 17:07

On Wed, 13 Dec 2006 12:42:59 +0100, Uffe Kousgaard wrote in dk.erhverv
<457fe74a$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote in message

>Hvis nogen direkte spørger efter en ydelse du leverer, så er det OK (efter
>min mening).

Jeg mener der tidligere har været en diskussion om dette, og
konklusionen var, at det var ok at svare på en forespørgsel om en vare
eller en ydelse man kunne levere.

Vi er enige.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : KS

Dato : 14-12-06 18:46

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne anbefale mit. Men man jo ikke reklamere her i gruppen
> mvh Karsten Madsen / Als IT

Du reklamerer ikke ved at svarer på et spørgsmål - Har du et system, der
opfylder spørgerens spørgsmål, er det bestemt ok.
Hvad skal man ellers gøre, for at få noget at vide?
Jeg vil nemlig også gerne vide det, som der spørges om. Så sig frit frem.

//Knud

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 21:51

> [...]
> Hvad skal man ellers gøre, for at få noget at vide?
> Jeg vil nemlig også gerne vide det, som der spørges om. Så sig frit frem.

OK, Jeg har udviklet et kasseapparat til pc, som arbejder sammen med
SummaSummarum.
Det kan alt hvad en butik har brug for, bl.a. PLU eller det en firmakantine
har brug for, nemlig selvbetjening.
Du kan sælge kontant/dankort (dog endnu ikke integration med dankort), andet
kort (bl.a forbrugsforeningen) og debitorer.
AlsKassen som det hedder kan hentes på www.alskassen.dk (lad være med at
hente 1.0.61 som ligger dér lige nu) vent til i morgen, så er 1.0.7 lagt op.
Du kan bruge AlsKassen med fuld funktion uden at registrere, dog kan der
maksimalt laves bonner på kr. 100,-. Der er mulighed for to valutaer (eks.
EUR og SEK).
Senere kommer serienummerstyring og "modtage vare"-systemer, integreret
scanner/magnetstrimmel/chiplæser, touchskærm - tja og har du nogle ideer ud
over de som vil blive implementerer, så kom med dem, så ryger de med i
systemet.

I øvrigt ligger der også en brugervejledning på siden.

Har du en pc, som kan køre XP (den er testet på XP, men burde kunne køre på
alt fra 98 og op undtaget NT). Den er i øvrigt lige blevet implementeret på
en Mac på Bornholm. Jeg har ikke gjort det, men jeg kan sagtens finde ud af
hvordan. Nå men "back to main track"... Har du en pc som kører XP og kan du
klare dig med din gamle A4-printer og en cigaræske, så skal du investere
3000,- i AlsKassen (SummaSummarum er jo også gratis til en vis grænse), så
er din butik kørende.

Undskyld hvis det lugter for meget af reklame, men jeg forsøgte at svare som
reelt som muligt uden at gå i sæælger-mode.

Fra : Erik Andersen

Dato : 15-12-06 18:22

Jeg synes det er helt ok svar. Det er jo ikke reklame, når det er svar på
noget specifikt. Det var noget andet, hvis DU havde spurgt om der var
nogle der manglede sådan et system, som du kan levere. At du forklarer om
produktet, vil jo også vise andre at det jo er et prof. produkt du kan
levere. Jeg har ikke brug for systemet lige nu, men det lyder til at være
godt.
Og skal der så handles, kan I jo gå på mail-korrespondance, så vi andre ikke
skal se på det.

Mit syn på den sag

Erik Andersen
www. .dk - Jeg undlader at skrive min webside.
Men nøjes med mail: eacon@eacon.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 11:38

> [...]
> godt.
> Og skal der så handles, kan I jo gå på mail-korrespondance, så vi andre

Hej Erik og andre.

Tak for opbakningerne. Det varmer

Du skulle i øvrigt tage at skrive din webside i stedet for din mailadresse.
Spammere elsker nemlig når man skriver sin e-mail adresse i nyhedsgrupper.
Her er de lige til at snuppe og spamme med.

Fra : Erik Andersen

Dato : 21-12-06 01:05

> [...]
> mailadresse. Spammere elsker nemlig når man skriver sin e-mail adresse i
> nyhedsgrupper. Her er de lige til at snuppe og spamme med.

Det kan du have ret i!!!!!!! Det tænkte jeg slet ikke på.. Nå men det
går nok

Jeg tænkte bare, at så kunne de fleste selv gætte min homesite, når de så
emailadr......

Erik Andersen