Gnome og Windows fonts..
Fra : Kenneth

Dato : 12-12-06 22:26

Hej

Prøver at få Gnome til at køre med de samme fonte som Windows. Har kigget på
Windows og kan se den bruger fonten Tahoma, men når jeg vælger Tahoma i
Gnome ser det ikke ud som i Windows. Har importeret fontene fra mit
Windows-directory. Hvad gør jeg galt?

/Kenneth

Fra : Kasper Johansen

Dato : 13-12-06 07:52

Kenneth skrev:
> [...]
> Windows og kan se den bruger fonten Tahoma, men når jeg vælger Tahoma i
> Gnome ser det ikke ud som i Windows. Har importeret fontene fra mit

Find tahoma-fonten. Smid den ind i noget der minder om
/usr/share/fonts/truetype/msttcorefonts/

Og så installer også pakken "msttcorefonts".

Det virkede for mig mht. Tahoma. Og så skal du også lige have en lovlig
kopi af Windows for at bruge den, tror jeg....... Yeah right :)

Kasper Johansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-06 16:39

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> writes:

> Det virkede for mig mht. Tahoma. Og så skal du også lige have en
> lovlig kopi af Windows for at bruge den, tror jeg....... Yeah right :)

Nej. Corefonts er ok.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 13-12-06 17:46

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Nej. Corefonts er ok.

Såvidt jeg husker, så har det (for mig) været nødvendigt at installere
tahoma manuelt på alle mine installationer (der alle er af nyere dato).

Tahoma følger vidst (såvidt jeg er orienteret) ikke med i msttcorefonts
pga et copyright eler lignende?

Kasper Johansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-06 18:58

> [...]

> Tahoma følger vidst (såvidt jeg er orienteret) ikke med i
> msttcorefonts pga et copyright eler lignende?

Licensen kan jo godt være problematisk selvom man ikke er påkrævet en Windowslicens.
--
Thorbjørn Ravn Andersen