Andet multimedie
bentjuul 3670
Tummbnails
Fra : Food_life

Dato : 12-12-06 21:11

Hej - jeg vil gerne lave et A# print af udelukkende små tumbnails lagt
tæt sammen - hvilket program og måde vil i foreslå til dette?

Fra : emj

Dato : 12-12-06 21:52

Food_life skrev:

>Hej - jeg vil gerne lave et A# print af udelukkende små tumbnails lagt
>tæt sammen - hvilket program og måde vil i foreslå til dette?

Hvad har du af billedbehandlingsprogrammer?
Det hedder kontaktark og kan laves i rigtig mange billed/programmer.
Du kan næsten selv vælge.

Hilsen emj

--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : Food_life

Dato : 12-12-06 22:04

On Tue, 12 Dec 2006 21:51:50 +0100, emj <emj@> wrote:

>Hvad har du af billedbehandlingsprogrammer?
>Det hedder kontaktark og kan laves i rigtig mange billed/programmer.
>Du kan næsten selv vælge.
>
>Hilsen emj

Photoshop CS, Adcsee

Kan man efterfølgende redigere i de enkelte billeder?

Fra : emj

Dato : 12-12-06 23:30

Food_life skrev:

>Photoshop CS, Adcsee

De kan begge lave kontakark

>Kan man efterfølgende redigere i de enkelte billeder?

Njaeja, men det er da virker lidt fjollet at lave kontaktarket før
billederne enkeltvis er færdige.

Hilsen emj

--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-12-06 22:26

nospam@go-on.dk writes:
>Photoshop CS, Adcsee

Filer->automate-> contactsheet , så vidt jeg husker (sidder lige nu med en
maskine uden Photoshop, og kan derfor ikke tjekke det)

>Kan man efterfølgende redigere i de enkelte billeder?

Tjooo, det kan du da - det er jo en billledfil. Men jeg ser nu ikke rigtig
fidusen i at sidde og arbejde i små thumbnails??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Food_life

Dato : 12-12-06 23:23

On Tue, 12 Dec 2006 22:26:10 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>
>Tjooo, det kan du da - det er jo en billledfil. Men jeg ser nu ikke rigtig
>fidusen i at sidde og arbejde i små thumbnails??

De små billeder skal danne baggrund for et par andre i en A3 størrelse

Fra : emj

Dato : 12-12-06 23:36

Food_life skrev:

>De små billeder skal danne baggrund for et par andre i en A3 størrelse

Det egner kontaktark sig vist ikke rigtig til. Det er da vist også
noget sært halvfabrikata, du får ud af det.

Hilsen emj
--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : hcma

Dato : 13-12-06 11:30

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - jeg vil gerne lave et A# print af udelukkende små tumbnails lagt
> tæt sammen - hvilket program og måde vil i foreslå til dette?
>
> mvh

Photoshop: Files -> Autotomate -> Contact sheet
og derinde kan du bestemme hvor mange billeder du vil have pr. side.
og så skal du lige lade være med at "flatten all layers" (altså slet
fluebenet) da du så kan arbejde med hver enkelt thumbnail i hvert sit lag.
m v h
hcma/-

Fra : emj

Dato : 13-12-06 12:35

hcma skrev:

> [...]
>og så skal du lige lade være med at "flatten all layers" (altså slet
>fluebenet) da du så kan arbejde med hver enkelt thumbnail i hvert sit lag.

Hvor fikst

Hilsen emj
--
Gratis fotokalendere 2007
http://lamaguf.dk/kalender/

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 19:20

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - jeg vil gerne lave et A# print af udelukkende små tumbnails lagt
> tæt sammen - hvilket program og måde vil i foreslå til dette?

Hej

Windows XP har inbygget udmærket funktion til den formål

Mange hilsner
Tomasz