Integer
Fra : Torben

Dato : 12-12-06 11:49

Simpelt spørgsmål: Er INTEGER i mysql angivet med antal cifre eller 5 =
2x2x2x2x2 eller hvordan?

Jeg skal have plads til et serienummer med 11 pladse / cifre - hvad vælger
jeg?

Fra : Jesper H

Dato : 12-12-06 12:17

Hej Torben

Torben wrote:
> Simpelt spørgsmål: Er INTEGER i mysql angivet med antal cifre eller 5 =
> 2x2x2x2x2 eller hvordan?

Så vidt jeg ved er det angivet i bytes, dvs. 256^5 (mener nu INTEGER
er 4 bytes, ifølge dokumentationen:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/numeric-types.html )

F.eks. består en SMALLINT af 1 byte, dvs 256^1 forskellige værdier.
Det betyder, at hvis den er unsigned (uden fortegn) indeholder den en
af værdierne fra 0 til 255. Er den signed, er det fra -127 til 128.

> Jeg skal have plads til et serienummer med 11 pladse / cifre - hvad vælger
> jeg?

Går ud fra serienummeret er uden fortegn. Du vil gerne kunne skrive 11
cifre, dvs. op til 10^11 værdier. Så regnestykket for antal
nødvendige bytes således:
log(10^11) / log(2^8)
Rund op til nærmeste heltal ( = 5 ), og kig i
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/numeric-types.html for at finde
den nærmeste type. Det ser ud til at være en BIGINT, som bruger 8
bytes

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/
http://www.tandklinikken-vesterbro.dk/

Fra : Torben

Dato : 12-12-06 12:53

den nærmeste type. Det ser ud til at være en BIGINT, som bruger 8
bytes

Takker