kalendermodul til brug med ASP
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 12-12-06 10:22

Hej,

Er der nogle der ved, om der findes nogle færdige scripts der kan lave en
kalender?

Jeg tænker på en kalender, hvor man kan se de forskellige dage i for
eksempel et år frem i tiden.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 12-12-06 11:01

> Er der nogle der ved, om der findes nogle færdige scripts der kan lave en
> kalender?

Dette emne har været behandlet mange gange før...

Se den tidligere tråd "Kalender" fra 24. november 2006 kl. 19:00 som Michael
Lynggaard havde stillet.

Der kom der et par forslag.

> Jeg tænker på en kalender, hvor man kan se de forskellige dage i for
> eksempel et år frem i tiden.

Når det er en kalender lavet i ASP burde den kunne vise en hvilken som helst
måned / år / uge afhængig af scriptets opbygning.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 12-12-06 14:13

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Dette emne har været behandlet mange gange før...
>
> Se den tidligere tråd "Kalender" fra 24. november 2006 kl. 19:00 som
> Michael
> Lynggaard havde stillet.

Det har jeg nu kikket på.

Jeg er på jagt efter en kalender, hvor tingene kan blive vist på dansk.

Er der nogle derude der ved om der findes sådan en?

Fra : Christian Kragh

Dato : 12-12-06 15:21

> Jeg er på jagt efter en kalender, hvor tingene kan blive vist på dansk.

Jeg gætter på at du mener at kalenderen skal vise navne på dagene , hjælpe
tekster og andet på dansk, men er det rigtigt?

> Er der nogle derude der ved om der findes sådan en?

Man kan jo selv ændre i filen så den bliver som man ønsker, og alternativt
kan man skrive sin egen.

Tilbage til dit spørgsmål.
Jeg har set flere kalendre der har sproget liggende i en sprogtabel, så ja
de findes... Jeg kan dog ikke huske hvad den hedder og hvor den findes,
men jeg søger lige i mine arkiver når jeg kommer hjem.

Er det noget du står og manger lige nu, eller kan der godt på en måned
eller to endnu før du får en?
Hvis du kan vente er jeg igang med at udvikle en som jeg har tænkt mig at
udgive under GNU.

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 13-12-06 10:35

> Jeg gætter på at du mener at kalenderen skal vise navne på dagene , hjælpe
> tekster og andet på dansk, men er det rigtigt?

Ja.

> Er det noget du står og manger lige nu, eller kan der godt på en måned
> eller to endnu før du får en?

Der kan sagtens gå en måned eller 2.

Jeg glæder mig til at se dit resultat.

Imens jeg venter, kunne du eller andre se, om der allerede nu findes
kalendere der viser dage, hjælpetekster med mere på dansk.

Hvis der ikke gør, venter jeg til din kalender er færdig.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 16:27

> Er der nogle der ved, om der findes nogle færdige scripts der kan lave en
> kalender?
>
> Jeg tænker på en kalender, hvor man kan se de forskellige dage i for
> eksempel et år frem i tiden.

Jeg har en kalender her: www.logporten.dk log på med brugernavn: demo og
kode: demo
klik på "Kalender" i menuen....
Du er velkommen til at oprette begivenheder i kalenderen.

Det er et færdigt script der er hentet fra nettet og rettet til, kan ikke
lige huske hvor!!
men kan sikkert finde det hvis du er intereseret.

Hilsen Gert

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-12-06 12:33

"Gert Simonsen" <gert(a)mallin.dk> skrev i en meddelelse > Jeg har en
kalender her: www.logporten.dk log på med brugernavn: demo og
> kode: demo
> klik på "Kalender" i menuen....

Det er et meget spændende system du der har fået banket sammen!

Hvis du kan huske hvor du har fundet de pågældende scripts hænde, kunne det
være sjovt at kikke lidt mere på.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 13:56

> Hvis du kan huske hvor du har fundet de pågældende scripts hænde, kunne
> det være sjovt at kikke lidt mere på.

Jeg fandt søreme scriptet på min computer....
Du kan hente det her: http://www.logporten.dk/skriv/demo/CAL.zip