session timeout
Fra : Thomas Sørensen

Dato : 12-12-06 09:47

Hej jeg har en intranet side hvor jeg gerne vil have sessions til ALDRIG at
timeout

hvordan gør jeg dette ?

har i desperation prøvet noget ala, men det virker ikke :/
den cookie den laver timer stadigvæk ud efter jeg lukker browseren :/

session.gc_maxlifetime =
99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
session.cookie_lifetime =

9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-12-06 11:19

Thomas Sørensen wrote:
> Hej jeg har en intranet side hvor jeg gerne vil have sessions til ALDRIG at
> timeout
>
> hvordan gør jeg dette ?

Det gør du ikke. En session følger netop browseren, så når du lukker
den, dør sessionen også.

--
Benny

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 12-12-06 13:55

Hmm..

Ville være smart hvis man kunne gemme session data i længere tid..
session data ligger jo bare en flad fil.

så længe du sørger for GarbageCollector ikke sletter dit temp bibliotet
burde det være muligt..
og det er jo ikke nogle problemer med at gemme SESSIONID cookien i længere
tid...

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 12-12-06 14:19

Thomas Sørensen wrote:
> Hmm..
>
> Ville være smart hvis man kunne gemme session data i længere tid..
> session data ligger jo bare en flad fil.

Garbage collectoren kan ikke ændres svjv, men hvis du ændrer stien hvor
dine sessions filer gemmes, så kører garbage collectoren ikke automatisk
længere - derved er alle dine session filer stadig til rådighed.

Hvordan du så kobler sessionid og filen sammen har jeg ingen anelse om.

En anden mulighed er vel bare at istedet for at bruge sessions , så kan
du jo gemme data i en database, også bruge en cookie til at hente de
ønskede data.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 14:32

Thomas Sørensen presented the following explanation :
> Hej jeg har en intranet side hvor jeg gerne vil have sessions til ALDRIG at
> timeout
> hvordan gør jeg dette ?

Det gør du ikke.

Du kan evt. implementere din egen session handling hvor du gemmer
session id i en cookie hos klienten. Dine sessiondata gemmer du så i en
database på serveren. Cookien hos klienten fornyer du med jævne
mellemrum og sætter dens udløbsdato et par måneder frem i tiden (pas på
med at sætte den for langt frem, du risikere den modsatte effekt da
nogen browsere så sletter den ved lukning).

The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little
longer. - Henry Kissinger