Stofanet familie-opkobling
Fra : Mig

Dato : 12-12-06 05:57

Hej

Kan en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G bruges til Stofanet
familie-opkobling?

Jeg ved godt at de gerne selv vil sælge en, men jeg kan godt lide Linksys
produkter.

Venlig hilsen Jørgen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 12-12-06 14:53

Har selv sådan en på Stofanet, det virker nogengange, men et par gange om
dagen skal jeg ind og tage strømmen fra den. Så om det er routeren eller
Stofanet der er problemer med ved jeg ikke. Lad være med at tage G modelen
men en af de andre hvor man kan ligge andre firmware ind på.

Fra : Kim S

Dato : 12-12-06 15:03

"Jeppe Nielsen" <jn1010h0@"I-hate-spam"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Lad være med at tage G modelen men en af de andre hvor man kan ligge andre
> firmware ind på.

Hvis man ikke kan dét på G-modellen, må du ikke fortælle
det til min WRT54G. Den kan man nemlig på

Mvh, Kim

Fra : Jens G

Dato : 12-12-06 15:59

On Tue, 12 Dec 2006 15:02:45 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Jeppe Nielsen" <jn1010h0@"I-hate-spam"hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>Hvis man ikke kan dét på G-modellen, må du ikke fortælle
>det til min WRT54G. Den kan man nemlig på

De nyere, fra version 5 og op, kører ikke Linux og er derfor ikke så
nemme at få andre firmwares i.
WRT54GL kan bruges til adskillige forskellige firmwares.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Peter Holm

Dato : 22-12-06 23:37

> [...]
> Stofanet der er problemer med ved jeg ikke. Lad være med at tage G modelen
> men en af de andre hvor man kan ligge andre firmware ind på.

jeg oplever præcis det samme, også på stofanet.
jeg har sat routeren op på andre udbydere i massevis og de oplever aldrig at
de skal tage strømmen for at få den på igen.
jeg hælder også til at det er stofa der stinker på dette område, men jeg
undres..

peter

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-12-06 09:11

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de skal tage strømmen for at få den på igen.
> jeg hælder også til at det er stofa der stinker på dette område, men jeg

Jeg tror du roligt kan hælde dig til Stofa, det sker en gang imellem at
Routeren og sommetider Modemmet skal genstartes og i den rigtige rækkefølge
for at der er hul igennem, hvorfor ved jeg ikke. Jeg havde i en periode det
problem at forbindelsen lukkede næsten helt ned på bestemte tidspunkter og
hvis man så talte på VOIP så forsvandt forbindelsen helt, efter et par
klager er dette dog holdt op, så hvad lige Stofa går og laver på nettet det
vides ikke men der er noget galt dog ikke lige meget alle stedet, her i byen
er der forskel på de enkelte distrikter.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : JS

Dato : 12-12-06 20:05

Mig wrote:
> [...]
> familie-opkobling?
>
> Jeg ved godt at de gerne selv vil sælge en, men jeg kan godt lide

Du behøver ikke familieopkobling hvis du har en wrt54g(L)

Fra : Mig

Dato : 01-01-07 16:58

Hvordan sætter jeg så en WRT54GL op?
Jeg har fundet MAC adr. og læst den ind på Stofa.dk "Always on"
men det virker ikke, det er måske en helt forkert måde at lave det på.
Der er ikke familieopkobling.

Venlig hilsen Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-06 22:04

Mig skrev:

> Kan en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G bruges til Stofanet
> familie-opkobling?

Opsig familieopkoblingen i en fart og nøjes med routeren. Den kan
det du har brug for.

> Jeg ved godt at de gerne selv vil sælge en

De bytter kabelmodemmet til et med trådløst AP. Det er *ikke* en
router.

Hvordan bliver vi andre mon beskyttet mod dens spam?

--
Bertel

Fra : Mig

Dato : 13-12-06 09:39

Hej

Tak for de hurtige svar, ikke mindst det at man ikke behøver at have en
familie-opkobling, den har
han (min søn) nemlig ikke fået bestilt endnu, da reuteren er en jule gave,
som jeg stilte her til morgen.

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-06 12:05

Mig skrev:

> han (min søn) nemlig ikke fået bestilt endnu, da reuteren er en jule gave,
> som jeg stilte her til morgen.

Når man slutter en router til f.eks. Stofanet, registrerer
udbyderens system kun ét apparat, og derfor er én IP-adresse nok
medmindre man har nogle specielle krav til ens system. Internt på
LAN'et sørger routeren så for at tildele individuelle IP-numre.

Jeg synes stadig at du lige skulle genoverveje om du kan være
bekendt at bruge et spamprogram.

--
Bertel

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 13-12-06 12:19

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvordan bliver vi andre mon beskyttet mod dens spam?

Asbjørn Højmark skriver i sin signatur, at han filtrerer
disse indlæg fra - det kan være, at han har en opskrift?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-06 12:45

Mogens Kjaer skrev:

> Asbjørn Højmark skriver i sin signatur, at han filtrerer
> disse indlæg fra - det kan være, at han har en opskrift?

Ja, jeg ved det godt, og der er også folk der ligger i mit filter
af samme årsag, men af og til prøver jeg at gøre folk bevidste om
hvad deres valg medfører.

--
Bertel