Lasat ISDN init streng..?
Fra : KA

Dato : 12-12-00 15:54

Nu ved jeg ikke om dette er den rigtige NG..?
Men jeg prøver alligevel.

Er der nogle der kan tyde denne her init streng for mig som bliver brugt til
mit Lasat Speed II ISDN modem.?

AT&F&D&B2%B7

Nogle der ved hvad de forskellige kommandoer gør.?

--
Mvh. Kenneth
Kenneth_andersen@mailme.dk

Fra : Metuz

Dato : 14-12-00 13:56

> [...]
> mit Lasat Speed II ISDN modem.?
>
> AT&F&D&B2%B7
>
> Nogle der ved hvad de forskellige kommandoer gør.?

Det giver ikke nogle mening at bruge init string på en ISDN forbindelse, da
det er en digital forbindelse og man ikke kan ændre hastigheden på den. Din
init streng bliver nok ignoreret af modemet.

Fra : KA

Dato : 14-12-00 13:25

> [...]
Din
> init streng bliver nok ignoreret af modemet.

Det kan da ikke passe. Jeg har fundet init strengen i et notat om linux,
fordi den netop skulle passe til dette ISDN modem.
Hvis man ikke bruger init strenge, hvordan skifter man så mellem de
forskellige opsætninger på modemet..?..?

Mvh. Kenneth

Fra : Metuz

Dato : 14-12-00 19:49

> [...]
> Hvis man ikke bruger init strenge, hvordan skifter man så mellem de
> forskellige opsætninger på modemet..?..?
Hvilke opsætninger?

Fra : KA

Dato : 15-12-00 07:59

> Hvilke opsætninger?

Jeg har snakket med Lasat, og der er init strenge til dette ISDN modem.!

Mvh. Kenneth

Fra : Metuz

Dato : 15-12-00 14:21

det er nok ikke noget man kan ændre

Fra : Bangor

Dato : 15-12-00 14:48

On Fri, 15 Dec 2000 13:20:34 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>det er nok ikke noget man kan ændre

Jo det er - hvis man f.eks anvender Windows er der jo under egenskaber
for et modem et felt hvor man kan indsætte ekstra
initialiserings-strenge.

En modem-driver er jo heller ikke andet end en samling AT-kommandoer.
Derfor er betegnelsen "script" egentlig bedre.

Og iøvrigt - vi er way way OT. Rigtig gruppe er
dk.teknik.telefoni.isdn

Mvh.

Bangor

Fra : Bangor

Dato : 15-12-00 14:45

On Thu, 14 Dec 2000 12:56:04 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Det giver ikke nogle mening at bruge init string på en ISDN forbindelse, da
>det er en digital forbindelse og man ikke kan ændre hastigheden på den. Din
>init streng bliver nok ignoreret af modemet.

Det giver en hel masse mening i forholdt til hvordan det skal snakke
med din computer, hvilken ISDN protokol det skal anvende når det
ringer op, hvorvidt det skal anvende 1 el. 2 kanaler.

Mvh.

Bangor

Fra : Metuz

Dato : 15-12-00 15:02

> [...]
> med din computer, hvilken ISDN protokol det skal anvende når det
> ringer op, hvorvidt det skal anvende 1 el. 2 kanaler.
PPP hvad ellers

Fra : Metuz

Dato : 15-12-00 15:38

> da
> Din

> PPP hvad ellers
ups der er ikke PPP på et usb modem sorry det køre en eller anden lasat
protokol og der er nok kun 1

Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-12-00 00:03

On Fri, 15 Dec 2000 14:37:59 GMT, Metuz wrote:

>ups der er ikke PPP på et usb modem sorry det køre en eller anden lasat
>protokol og der er nok kun 1

Nu har du vist vrøvlet længe nok til at man kan tillade sig at bede dig om
enten at holde mund eller flytte diskutionen over i en gruppe hvor den
(måske) bliver værdsat.

Venlig hilsen
Henrik Dissing