problem med php redirect og log filer.
Fra : EnjoyNews

Dato : 12-12-06 00:32

Hej NG

Jeg har siden www.Festfagbogen.dk hvor nogle af annoncørerne har et link til
deres hjemmeside.
Dette link http://www.festfagbogen.dk/Clickcounter.php?ID=1 ex.

Denne Clickcounter.php fil sætter et tal ind i en database og slutter med :
header("Location: http://kundens webadresse");

På denne måde kan jeg tælle hvor mange gange der er trykker på et link.

Alt dette virker helt fint, og den tæller hvert eneste klik.

MEN... jeg har så selv et par af annonce profilerne på siden, og når jeg
kigger i statistikken for disse sider passer tallene ikke med det i min
database.
Jeg kan ex. se at der er blevet klikket på en af mine agne links en enkelt
gang d. 10 December, men hvis jeg kigger i min web statistik for denne side,
kommer der ingen fra Festfagbogen.dk og kigger jeg direkte i Apache log
filen er der heller ingen Festfagbogen.dk nogle steder.

Er der nogle der har en ide om hvorfor nogle af disse redirects ikke bliver
registreret i modtagerens log fil. Mange af dem gør, men det er kun ca.
halvdelen af dem.
Altså tæller min egen database ca. dobbelt så mange kliks som i statistikken
for den hjemmeside der linkes til.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-12-06 19:04

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> writes:

> [...]
> halvdelen af dem.
> Altså tæller min egen database ca. dobbelt så mange kliks som i statistikken

Fordi nogle browsere / brugere vaelger ikke at sende "Referer"-parametren
med? Har du proevet at teste hvad der sker? That is, holde oeje med logfilerne
naar du med nogle forskellige browsere proever at aktivere linket.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info