safe_mode on / off ?
Fra : Jacob

Dato : 11-12-06 15:51

Hej Ng

Jeg kan ikke helt finde ud af denne indstilling, hvad den skal stå til?

Jeg vil gerne bruge gallery2, men det kræver at den er sat til off. Men
derimod, kan jeg læse i gallery2s forum, at man skal have sikkerheden på en
anden måde.. ved at chroot'e bruger og server?

Nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an på?

Mvh Jacob

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-12-06 19:05

"Jacob" <jacob@removenetworkz.dk> writes:

> [...]
> anden måde.. ved at chroot'e bruger og server?
>
> Nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an på?

Har du mulighed for at finde dig noget andet programmel der ikke
kraever at safe_mode er deaktiveret?

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-12-06 10:13

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Har du mulighed for at finde dig noget andet programmel der ikke
> kraever at safe_mode er deaktiveret?

Hej Christian

Det kan jeg da sikkert godt, men nok ikke med lige så mange gode funktioner
som gallery2, men jeg fisker måske også lidt efter en forståelig forklaring
på dansk, om hvad safe_mode entlig gør?

Mvh Jacob

Fra : Martin

Dato : 13-12-06 10:38

Jacob wrote:
> Hej Ng
>
> Jeg kan ikke helt finde ud af denne indstilling, hvad den skal stå til?

Hvis du har adgang til php.ini filen, så bare søg på safe_mode i filen,
og sætte denne til Off

Hvis du ikke har adgang til den fil, så kan du ikke ændre denne indstilling.

Safe mode:

The PHP safe mode is an attempt to solve the shared-server security
problem. It is architecturally incorrect to try to solve this problem at
the PHP level, but since the alternatives at the web server and OS
levels aren't very realistic, many people, especially ISP's, use safe
mode for now.

Nogle funktioner som højst sandsynligt ikke virker med safe mode
<http://dk2.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php>

> Jeg vil gerne bruge gallery2, men det kræver at den er sat til off. Men
> derimod, kan jeg læse i gallery2s forum, at man skal have sikkerheden på en
> anden måde.. ved at chroot'e bruger og server?

Det kræver garanteret også en masse ændringer af selve php koden

> Nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an på?

Der er da et par forslag:

* Erstat de funktioner som fejler.
* Installer PHP 6.0 (safe mode findes ikke i 6.0 :) :)