batchjob på asp/webserver
Fra : Leif Neland

Dato : 11-12-06 13:57

Jeg vil gerne køre et job på asp-serveren "i crontab"; for ikke at skulle
sætte mig ind i et nyt sprog, og for lettere at kunne teste det, vil jeg
gerne kunne nøjes med at lave det i en almindelig asp-side.

Der er bl.a. brug for at lave batch-opdateringer og afsendelse af
nyhedsbreve.

En løsning er at lave et cronjob på linux-serveren, der wget'er en side på
asp-serveren, men det er kun en nødløsning...

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-12-06 14:24

Leif Neland wrote:

> [...]
>
> En løsning er at lave et cronjob på linux-serveren, der wget'er en
> side på asp-serveren, men det er kun en nødløsning...

Nu er jeg en smule forvirret. Du nævner en Linux-server (der sædvanligvis
kører Apache), men du spørger i asp-gruppen.

Anyway, hvis du skal udsende nyhedsbreve og du kan køre asp, har jeg måske
løsningen på dit problem her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/nyhedsbrev/index.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-12-06 14:44

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg en smule forvirret. Du nævner en Linux-server (der sædvanligvis
> kører Apache), men du spørger i asp-gruppen.

Jeg har en rigtig server (linux), men scriptene skal desværre køre på
windows-serveren.
Så hvis windowsserveren ikke selv kan starte scriptet, kan jeg lade
linux-serveren kalde scriptet på windowsserveren med de intervaller, jeg
ønsker.

Leif

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-12-06 17:10

Leif Neland skrev:
> [...]
> Så hvis windowsserveren ikke selv kan starte scriptet, kan jeg lade
> linux-serveren kalde scriptet på windowsserveren med de intervaller, jeg

Kan du ikke bruge opgavestyring til det på windows?

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 11-12-06 15:34

> En løsning er at lave et cronjob på linux-serveren, der wget'er en side på
> asp-serveren, men det er kun en nødløsning...

Ja, har selv brugt ovennævnte løsning i en periode, den fungerer dog fint,
selvom det /er/ en nødløsning.

I windows er der jo "planlagte opgaver", mon ikke du kan få den til at
afvikle dine sider periodisk, evt. kan du installere windows versionen af
wget på maskinen?

Martin Kaltoft

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-12-06 17:19

On Mon, 11 Dec 2006 13:57:13 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>gerne kunne nøjes med at lave det i en almindelig asp-side.
>
>Der er bl.a. brug for at lave batch-opdateringer og afsendelse af

Hvis det handler om at afvikle et job "ca. periodisk" - fx en gang om
dagen - kan du lade dine brugere trigge en rutine, som checker, om
døgnet er skiftet, siden du sidst afviklede jobbet.
Hvis døgnet er skiftet, afvikles jobbet, og hvis ikke sker der
ingenting.

Det kræver selvføgelig et vist minimums-antal af brugere, og det
bliver heller ikke med et præcist interval, medmindre du har *mange*
brugere (på alle relevante tidspunkter).

Jeg ved ikke, om det er noget i den retning, du efterspørger?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj