Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Befordringsfradrag og SU
Fra : klivijn@gmail.com

Dato : 11-12-06 12:40

Jeg bor i Århus men pendler dagligt til Ålborg, hvor jeg studerer.
Så vidt jeg kan se kan jeg ikke få et befordringsfradrag med mindre
jeg har status som lønmodtager. Derfor har jeg arbejdet freelance ved
at lave surveys for diverse arbejdsgivere (primært andre studerende).
Lønnen for dette har jeg fået i hånden, og skal således indberettes
som indkomst på selvangivelsen. Mit spørgsmål er således:

Kan jeg få befordringsfrag når jeg har arbejdet lidt mere end en halv
time pr. dag jeg har pendlet?

Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

MVH

Kristian Livijn

Fra : K+T

Dato : 11-12-06 15:43

Principielt ja - men begynder SKAT at studere tallene lidt nærmere, kan det
hurtigt blive et porblem at dokumentere, at det hele ikke blot er et
omgåelsesarrangement for at trylle et fradrag frem.

Knud