Størelsen/opløsning på brugerens browser v~
Fra : saluki-dk

Dato : 11-12-06 12:06

Hej

Jeg har en galleri funktion - og jeg vil gerne tilpasse antallet af
kolonner - afhængigt af størrelsen på browser vinduet.

Jeg ved at man kan finde skærmopløsningen i en af $_server[xxx] - men
kan man også finde hvor bredt brugerens vindue er?

MVH Henrik Stampe
www.saluki.dk/archive

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-12-06 12:25

saluki-dk wrote:

> Jeg ved at man kan finde skærmopløsningen i en af $_server[xxx] - men
> kan man også finde hvor bredt brugerens vindue er?

Nej det kan du ikke og du kan heller ikke finde skærmopløsningen, kig
efter en javascript løsning... (eller spørg evt. i den relevante gruppe)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Jacob Ask

Dato : 11-12-06 14:02

saluki-dk wrote:
> [...]
>
> Jeg ved at man kan finde skærmopløsningen i en af $_server[xxx] - men
> kan man også finde hvor bredt brugerens vindue er?

Kan det ikke bare implementeres ved at floate alle billeder efter
hinanden - det kan self. være at det giver problemer med noget anden
du skal bruge, men det vil blive meget fleksibel (ændre sig løbende
hvis folk ændrer vinduesstørelse).

Mvh
Jacob Ask