Erfaringer med spamtraps
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 06:55

Hej.

Jeg håber det er OK, at jeg starter en ny tråd med at citere fra en gammel.
Jeg fandt nedenstående i tråden "ASP form mail med antispambot protection
script", startet 22/10-06

> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse >
> Tag et kig på denne side:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp
>
> Det er jmail med en indbygget spambot-fælde.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov

Fælden går kort beskrevet ud på, at man tilføjer et skjult felt i sin
indtastningsformular. I den modtagende ASP kode smider man indlæget væk,
hvis der er indhold i det skjulte felt.

Jeg har omskrevet ovenstående til beskyttelse af en gæstebog, så spamindlæg
nu registreres, men ikke vises på siden. Funktionen har de første dage
virket fint, og der er ikke hidtil sluppet noget igennem. (Tak til Erik for
ideen)

Dette bringer mig til mit spørgsmål.
Er der nogen som har erfaringer med denne måde at sortere på?
Det være sig i forbindelse med mailscripts, indlæg i gæstebog eller noget
helt tredje.

/Erling

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-12-06 22:07

"Erling" <erling> wrote in message...

> [...]
> Er der nogen som har erfaringer med denne måde at sortere på?
> Det være sig i forbindelse med mailscripts, indlæg i gæstebog eller

Emnet har lige været diskuteret generelt i webdesign gruppen under "få
gæstebogs skribent til at stoppe". Toke har lidt statistik på sin
hjemmeside http://ekot.dk/www/spamtrap/

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 22:33

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse
> Emnet har lige været diskuteret generelt i webdesign gruppen under "få
> gæstebogs skribent til at stoppe". Toke har lidt statistik på sin
> hjemmeside http://ekot.dk/www/spamtrap/

Tak for tippet.

/Erling

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-12-06 00:45

Erling wrote:

> [...]
> spamindlæg nu registreres, men ikke vises på siden. Funktionen har de
> første dage virket fint, og der er ikke hidtil sluppet noget igennem.

Selv tak.

> Dette bringer mig til mit spørgsmål.
> Er der nogen som har erfaringer med denne måde at sortere på?
> Det være sig i forbindelse med mailscripts, indlæg i gæstebog eller
> noget helt tredje.

Det startede faktisk med, at min gæstebog blev tæppebombet af spam. Jeg
husker ikke i dag, hvem der for 1½ år siden kom med ideen at indbygge en
spamfælde i bogens indlæg-formular. Men det virkede helt som ønsket.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk