Checkbox fra formmail med CDONTS
Fra : Tine Gade

Dato : 10-12-06 22:13

Hej

http://www.casabo.dk/konta3.asp

Jeg kan simpelthen ikke få min form til at sende info med om
checkboxen er check'et eller ej?!?

Jeg har taget udgangspunkt i hjemmesideskolens eksempel.

Jeg får godt nok sendt min form og jeg får også det info med der
er i mine text felter men ikke fra mine checkboxe?

Et eksempel:
Navn: k
Adresse: k
Postnr./by: k
Telefon: k
E-mail: k
Frem:
Andet:
Ring:

-jeg havde check'et alle tre boxe!

Som man kan se har jeg prøvet både at have en variabel til
resultatet og at sætte det direkte ind, uden held!

Hvor er hunden begravet?!?

På forhånd tak,

Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-06 23:16

Tine Gade wrote:
> Hej
>
> http://www.casabo.dk/konta3.asp
>
> Jeg kan simpelthen ikke få min form til at sende info med om
> checkboxen er check'et eller ej?!?

Det er ikke muligt på en asp-side indlæst i en browser at se den asp-kode,
der ligger bag funktionen.

Skal du have hjælp, må du lave en kopi af dine filer, hvor du til filnavnet
tilføjer .txt, som du uploader til dit webhotel og derefter sender et link
til disse txt-filer.

Så bliver det muligt at kigge nærmere på, hvor scriptet fejler.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Tine Gade

Dato : 11-12-06 08:33

> Skal du have hjælp, må du lave en kopi af dine filer, hvor du til filnavnet
> tilføjer .txt, som du uploader til dit webhotel og derefter sender et link
> til disse txt-filer.

Tak, det havde jeg ikke lige tænkt på!

Tine

http://www.casabo.dk/konta3.txt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-12-06 14:17

Tine Gade wrote:

> http://www.casabo.dk/konta3.txt

Jeg har - som nævnt på min side - ikke teknisk mulighed for at afprøve det
selv. Men så vidt jeg kan se af din kode, har du ikke medtaget indholdet af
clientfrem i din opbygming strQuery:

& "Frem: " & check & chr(13) _
& "Andet: " & Request.Form("clientandet") & chr(13) _
& "Ring: " & Request.Form("clientring") & chr(13)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Tine Gade

Dato : 11-12-06 17:24

> [...]
>
> & "Frem: " & check & chr(13) _
> & "Andet: " & Request.Form("clientandet") & chr(13) _
> & "Ring: " & Request.Form("clientring") & chr(13)

Jo, jeg har med vilje brugt to forskellige metoder til de tre bokse, men ingen
af dem fungerer!
Frem er i linie 1, 5 og 11 i kodeudsnittet nedenfor:

Kode:
Dim check
strName = Trim(Request.Form("ClientName"))
strEmail = "tinegade@gmail.com"
strSubj = "Bestilling fra casabo.dk"
check = Request.Form("clientfrem")
strQuery = "Navn: " & Request.Form("ClientName") & chr(13) _
    & "Adresse: " & Request.Form("clientAdr") & chr(13) _
    & "Postnr./by: " & Request.Form("clientpost") & chr(13) _
    & "Telefon: " & Request.Form("clienttlf") & chr(13) _
    & "E-mail: " & Request.Form("clientemail") & chr(13) _
    & "Frem: " & check & chr(13)

Jeg har søgt efter andre der har implementeret checkbokse, og det ser ud til
at de bruger samme metode!!!

Ikke nogen her der har et fungerende eksempel?!?

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-12-06 18:12

"Tine Gade" wrote in message...

> Ikke nogen her der har et fungerende eksempel?!?

Jo... men der er en del ekstra på. Jeg kan dog se, jeg ikke bruger
value. For at afkrydse boksen i xHTML hedder det checked="checked". Og
værdien, når man aflæser, vil være booelsk on eller off. Ellers burde
det være det samme.

strCopy = (Request.Form("Customer_copy"))
if strCopy= "on" then
objMail.To = strEmail

end if
<label for="t5">Ønskes kopi?</label>
<input type="checkbox" id="t5" name="customer_copy" checked="checked" />

Jeg skal se, om der er andre forskelle. Ellers så ville jeg strippe alt
væk, som ikke har med det at gøre, og så kun tage én funktion. Evt.
sætte i remark i ASPen med rem udfor hver del, som ikke har med
problemet at gøre. Selvfølgelig lave en backup først...

Jeg kan godt lægge scriptet op, hvis det er.

MVH
Rune Jensen

PS. Du bør altid strippe private data fra dine scripts, inden du lægger
dem op. Ellers vil du lynhurtigt blive fanget af spambots.

Fra : Tine Gade

Dato : 17-12-06 22:19

> [...]
> value. For at afkrydse boksen i xHTML hedder det checked="checked". Og
> værdien, når man aflæser, vil være booelsk on eller off. Ellers burde

Det viste sig at være "value" der var skyld i problemerne!

Tak for hjælpen.