Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
topskat
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 10-12-06 21:10

Hej

Jeg har et problem med topskatten. Som det ser ud nu kommer jeg til at tjene
et sted mellem 800.000 kr. 1.000.000 kr. i år 2007.

Jeg indbetaler pt. 48.000 kr. til en pensionsopsparing - hvilken banken
foreslår at jeg forhøjer - men hvad sker der hvis man gør det i kun et par
år - her tænker jeg skattemæsiggt.

Jeg har et banklån på omkring 200.000 - men det bliver tilbage betalt i
løbet af de 3 første måneder i 2007.

Jeg har 2 biler en firma bil og en privabil. Den ene er fra 2005 og den
anden for 2006. Begge gulpladebiler.

Mit arbejde består i at jeg er freelance udvikler for nogle af de store
konsulenthuse i Danmark og samtidigt har mit eget firma som udvikler
systemer til privathospitaler.
Et af de firmaer som jeg er konsulent har netop efterspurgt 1½ års
konsulentarbejde til 64.000 kr. om måneden. Derudover får jeg cirka 250.000
kr. ind i licens på kørende systemer. Desuden har jeg 20 andre kunder som
køber ydelser.

I år har jeg tjent små 600.000 og lidt over 200.000 er gået til skat.

Mit firma er personligt ejet - men vil det ikke være en fordel af lave det
om til et Aps eller A/S. Jeg vil gerne have en medarbejder ansat da jeg
ellers får problemer i længden med at levere de ting som skal leveres.

Mv.
Jørgen Højrup

Fra : Cyber.

Dato : 11-12-06 10:06

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> wrote in message
> [...]
> om til et Aps eller A/S. Jeg vil gerne have en medarbejder ansat da jeg
> ellers får problemer i længden med at levere de ting som skal leveres.

lav det om til et ApS, og du kan udbetale løn til dig selv (fuldt
beskattet),mens resten af kapitalen kan brugers inde i firmaet, dine kunder
sender du så en fakura fra dit firma,-det er dumt at betale så meget i skat,
når du kunne bruge pengen i dit firma (med lavere skat), og derved udbygge
firmaet med de ting du skal bruge.

Fra : nvm

Dato : 11-12-06 18:58

Jørgen Højrup skrev:
> [...]
> foreslår at jeg forhøjer - men hvad sker der hvis man gør det i kun et par

Som selvstændig erhvervsdrivende kan du, uden at binde dig til flere
indbetalinger, få fradrag for en pensionsindbetaling på 30% af dit
skattemæssige overskud før renter. Overskydende indbetalinger kan
fradrages i efterfølgende indkomstår.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=230191&vID=201252&i=283#i230191

> Mit firma er personligt ejet - men vil det ikke være en fordel af lave det
> om til et Aps eller A/S. Jeg vil gerne have en medarbejder ansat da jeg
> ellers får problemer i længden med at levere de ting som skal leveres.

Det kan være en fordel, men som jeg ser det er der kun en marginal
skattemæssig forskel på at være enkeltmandsvirksomhed og at lægge
virksomheden i et selskab.
En væsentlig fordel for nogle virksomheder er at man i et ApS eller A/S
har afskåret eventuelle erstatningskrav mod virksomheden fra sin øvrige
privatformue.
En (for nogle) væsentlig ulempe ved et selskab er at alle udbetalinger
til privat skal være enten som løn eller udbytte, da selskabet ikke må
foretage udlån til ejerne eller direktøren. Så hvis du forventer en
restskat efter omdannelse til selskab, skal du kunne udrede den af din
løn eller øvrige privatformue.

Fra : Ove R. Drevsen

Dato : 12-12-06 12:38

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om til et Aps eller A/S. Jeg vil gerne have en medarbejder ansat da jeg
> ellers får problemer i længden med at levere de ting som skal leveres.

Jeg har et anpartsselskab til salg. Komplet reg. og alt i papirarbejde er
udført.
Fortløbende numre med mulighed for udvidet aftalebrud.

Du ringer bare, ik ? næh..........

dvh.