Flyt documentroot (localhost)
Fra : Ciffor

Dato : 10-12-06 19:33

Hey.

Hvordan er det nu det skal gøres. Jeg har installeret en pakke med php,mysql
og apache. Applikationen har konfigureret localhostmappen (som "www") et
sted på C drevet, hvor jeg ikke finder det hensigtsmæssigt. Så jeg ønsker
derfor at flytte www mappen til C:\www.

Det er, såvidt jeg erindre, noget med at ændre i en conf fil, ik?

Ciffor

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-12-06 20:23

On Sun, 10 Dec 2006 19:33:11 +0100, "Ciffor"
<clauss@SLETpostkasse.net> wrote:

> [...]
>derfor at flytte www mappen til C:\www.
>
>Det er, såvidt jeg erindre, noget med at ændre i en conf fil, ik?

Find filen "httpd.conf" i "conf" folderen i den folder apache er
installeret, og søg efter DocumentRoot, som du så kan rette til det du
ønsker. (Husk at brug "/" i stedet for "\" i config filen).

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-12-06 01:05

Martin Mouritzen wrote:

> Find filen "httpd.conf" i "conf" folderen i den folder apache er
> installeret, og søg efter DocumentRoot, som du så kan rette til det du
> ønsker. (Husk at brug "/" i stedet for "\" i config filen).

Du skal i øvrigt regne med, at der er to steder i config-filen, hvor samme
rettelse skal foretages. Ellers fungerer det ikke. I min config-fil (under
XAMPP) er det linje 176 og linje 202.

Du kan gøre dig selv en tjeneste, hvis du - i stedet for at rette linjerne
og dermed mister den oprindelige information - laver en kopi af linjerne
lige under de oprindelige. Sæt så en # foran de oprendelige og lav
rettelserne i linjerne uden #.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ciffor

Dato : 11-12-06 05:48

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> af linjerne lige under de oprindelige. Sæt så en # foran de
> oprendelige og lav rettelserne i linjerne uden #.

Tak for svar der fungerede helt som det skal.