Kasteretion priser??
Fra : Rene Jensen

Dato : 10-12-06 18:45

Hej,.
Vi har 2 dejlige Westier.. De skal kastereres,men vil lige høre hvad jeres
dyrlæge tager for det.Vi for selvfølgelig lidt søskende rabat da vi har 2
der skal samtidig..
Mvh.Rene og Louise

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 11-12-06 09:22

Rene Jensen skrev:
> [...]
> dyrlæge tager for det.Vi for selvfølgelig lidt søskende rabat da vi har 2

Snak med en landmand der har grise

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 09:38

oh@paradis.dk skriblede bla:

> Snak med en landmand der har grise

Nu har jeg været med til at kastrere grisebasser mange gange, og blot til
orientering: de bliver ikke bedøvet som hos dyrlægen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 11-12-06 11:19

jopa skrev:
> oh@paradis.dk skriblede bla:
>
> Nu har jeg været med til at kastrere grisebasser mange gange, og blot til
> orientering: de bliver ikke bedøvet som hos dyrlægen

nej vel og derfor er prisen nok også gratis, hvis man snakker lidt med
landmanden

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 11:24

oh@paradis.dk skriblede bla:

> nej vel og derfor er prisen nok også gratis, hvis man snakker lidt med
> landmanden

Du skulle vist selv prøve at få bollerne skåret af uden bedøvelse
Har man anskaffet sig hund må man være parat til at ofre hvad det koster.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 11-12-06 11:37

jopa skrev:
> oh@paradis.dk skriblede bla:
>
> Du skulle vist selv prøve at få bollerne skåret af uden bedøvelse
> Har man anskaffet sig hund må man være parat til at ofre hvad det koster.

Gør det da ikke mindre ondt på en gris, som du har kastreret flere gange.
Er det ikke det man kalder dobbelt moral.
Jeg har aldrig kastreret en gris og kommer heller ikke til det.

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 14:58

oh@paradis.dk skriblede bla:

> Gør det da ikke mindre ondt på en gris, som du har kastreret flere
> gange. Er det ikke det man kalder dobbelt moral.
> Jeg har aldrig kastreret en gris og kommer heller ikke til det.

Jo det kan man da kalde dobbeltmoral
Nu er der jo ingen der siger at jeg ikke syntes det er synd for de små
grissebasser.
Samtidig med at vi skar bollerne af så klippede vi halerne og klippede
tænderne med en bidetang.
Derefter fik de et skud penisilin og tilbage til mutter.

Når man kastrerer grise er det gerne en hel masse samtidig, og på samlebånd.
De hyler godt nok lidt men er hurtigt tilbage ved pattevorterne så jeg ved
ikke lige hvor stor deres smertetærskel er.

Bemærk venligst at det ikke er noget jeg har fundet på men blot forklarer
hvorledes det foregår.
I min verden er der så forskel på menneskets bedste ven og så et dyr som jeg
skal æde, men kan da godt se dobbeltheden i det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 11-12-06 16:54

jopa skrev:
> [...]
> I min verden er der så forskel på menneskets bedste ven og så et dyr som jeg
> skal æde, men kan da godt se dobbeltheden i det.

Nå sådan
Man skal bare tage dem på samlebåndsmaner og så rykke tænder ud
samtidig, så gør det ikke så ondt.
Metoden er ellers en fin og sikker måde at undgå hunde bid på.
Desværre er det forbudt at klippe hale af hunde, så gør det måske mere ondt

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 18:21

oh@paradis.dk skriblede bla:
> [...]
> Metoden er ellers en fin og sikker måde at undgå hunde bid på.
> Desværre er det forbudt at klippe hale af hunde, så gør det måske

Det kniber for mig at se meningen med dine indlæg.
Når du foreslår at han skal kontakte en landmand, for derefter at have
medlidenhed med dyrene.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 11-12-06 21:37

jopa skrev:
> oh@paradis.dk skriblede bla:
>
> Det kniber for mig at se meningen med dine indlæg.
> Når du foreslår at han skal kontakte en landmand, for derefter at have
> medlidenhed med dyrene.

Jeg synes ellers vi har fået en del at vide omkring din opfattelse af dyr

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 22:02

oh@paradis.dk skriblede bla:

> Jeg synes ellers vi har fået en del at vide omkring din opfattelse af
> dyr

Forklar gerne hvordan du mener min opfattelse er omkring dyr.
Nu er det jo ikke mig der skal have en hund kastreret.
Det er mig meget i mod.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 12-12-06 09:12

jopa skrev:
> oh@paradis.dk skriblede bla:

> Forklar gerne hvordan du mener min opfattelse er omkring dyr

Dette er dine egne ord,
kræver de mere forklaring.
Du har vært med til at mishandle dyr og praler gerne med det føj for F.....

Jeg står af her.

Fra : jopa

Dato : 12-12-06 09:58

oh@paradis.dk skriblede bla:
> Du har vært med til at mishandle dyr og praler gerne med det føj for
> F.....
> Jeg står af her.

Men DU æder formentlig kød fra slagteren ?

Jeg har skam ikke pralet af det men forklaret hvordan det foregår.
Tag og forhold dig til den virkelighed der er omkring dig.

GRISE BLIVER KASTRERET UDEN BEDØVELSE

Er du modstander bør du afholde dig fra at æde kødet samt klage de rigtige
steder.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 12-12-06 10:12

oh@paradis.dk skriblede bla:
> Du har vært med til at mishandle dyr og praler gerne med det føj for

Glemte lige loven som siger:
Grise må kastreres uden bedøvelse op til en alder af 28 dage.
Sådan er verden skruet sammen hvad enten du kan lide det eller ej, og jeg er
ikke endnu udnævnt til Landbrugsminister derfor bør du klage til rette
vedkommende

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-12-06 11:54

On Mon, 11 Dec 2006 11:24:08 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>oh@paradis.dk skriblede bla:

>Du skulle vist selv prøve at få bollerne skåret af uden bedøvelse
>Har man anskaffet sig hund må man være parat til at ofre hvad det koster.

Men grisen gør det måske ikke ondt på?
Nu må du sg* lige ta' dig sammen, John!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 15:00

Leyna skriblede bla:

> Men grisen gør det måske ikke ondt på?
> Nu må du sg* lige ta' dig sammen, John!

Jeg skal nok tage mig sammen nu.
Ringer lige rundt til samtlige landmænd og beder dem stoppe med det fluks

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-12-06 18:41

On Mon, 11 Dec 2006 14:59:36 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Jeg skal nok tage mig sammen nu.
>Ringer lige rundt til samtlige landmænd og beder dem stoppe med det fluks

Det mener jeg helt seriøst at de burde. Det er sg* dyremishandling så
det basker!

Fra : jopa

Dato : 11-12-06 18:56

Leyna skriblede bla:
> Det mener jeg helt seriøst at de burde. Det er sg* dyremishandling så
> det basker!

Nu har jeg selv pt ingen grise og det er vel 10 år siden jeg sidst deltog i
afboldning så måske foregår det anderledes i dag.
Har kun kvægbønder som naboer så ingen at spørge.
Der findes skam mange raffinerede metoder til afboldning af bla tyrekalve.
Der har man en stor tang som man klemmer om tyrens nosser så sædstrengene
bliver ødelagt eller blokeret.
Det har jeg set nogen gange.
De stod helt skrutryggede resten af dagen.
Det forgik også uden bedøvelse.

Nå nu er det jo en hundegruppe og landbrugets problemer må andre tage sig
af.
Bemærk det var ikke mig der drejede tråden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ralph

Dato : 11-12-06 22:02

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Snak med en landmand der har grise

Jeg HAR læst hele tråden og forstår godt din argumentation, personligt har
jeg klippet negle af 3-400 mink idag for at tage blodprøver - een gang
bemærkede min makker og jeg at det gjorde ondt på en mink - hun gav et spjæt
da jeg klippede, de andre 399 gange opdagede de ikke engang klippet.
Bare en bemærkning - der ER forskel på kæledyr og husdyr.
Første gang jeg gav en minkhvalp (på størrelse med en tommelfinger) en
indsprøjtning i nakken græd jeg, men da jeg dagen efter opdagede at den
havde det bedre og overlevede så var jeg da lidt stolt af mig selv - bare
tanken om at give en dyrlæge 4-500 kr. for at få en mink, der giver et
overskud på 100-150kr, til at blive rask er da helt hen i vejret.
Få prioriteterne lidt på plads inden du sammenligner kæledyr med
produktionsdyr.

--
Ralph

Fra : Leyna

Dato : 12-12-06 06:20

On Mon, 11 Dec 2006 22:02:00 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Bare en bemærkning - der ER forskel på kæledyr og husdyr.

Forklar mig lige hvordan...

> [...]
>tanken om at give en dyrlæge 4-500 kr. for at få en mink, der giver et
>overskud på 100-150kr, til at blive rask er da helt hen i vejret.

Det forklarer ikke forskellen på dyrene, men uddyber bare hvordan du
scorer ekstra profit på dyrenes bekostning. Du gør dyrene til en vare
der skal sælges og det er da fint nok med mig, men man skal bare
samtidig huske at det osse er et levende væsen man har med at gøre.

>Få prioriteterne lidt på plads inden du sammenligner kæledyr med
>produktionsdyr.

Mine prioriteter ER på plads. For mig kommer respekten for liv før
respekten for penge. Hvad med dig?

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-06 12:42

"Rene Jensen" <rene@nyraad.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har 2 dejlige Westier.. De skal kastereres,men vil lige høre
> hvad jeres dyrlæge tager for det.Vi for selvfølgelig lidt søskende

Hej

Efter min mening vil det sikkert være mere formålstjenligt, hvis I
prøvede at ringe til forskellige dyrlæger i jeres nabolag. Der er
nemlig meget stor forskel på, hvor i landet man bor. En kastration af
en hanhund er altid noget billigere end hvis det drejer sig om tæver,
da det jo er en et større indgreb end ved en hanhund, men prøv at
ringe rundt det koster jo ikke andet end telefonopringningen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lene Hansen

Dato : 11-12-06 20:43

hej. du skal vide at pelsen kan ændre sig . dvs måske ikke trimmes mere.
tænk dig om. en hundefrisør

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-12-06 21:45

--
jeg har en cairnterrier der er kastreret, han har en fantastisk flot tæt
pels, og den er bestemt ikke blevet ringere efter han er blevet kastreret.

Fra : Stine G.

Dato : 12-12-06 19:28

Jeg bor i Holstebro og jeg betalte 925 kr. for at få min hund kastereret.
Jeg fik det ordnet ved en dyrlæge udenfor byen, da det lokale dyrehospital
tog omkring 2000 kr for det. Så det kan sagtens betale sig at ringe rundt

Mvh.
Stine

Fra : Rene Jensen

Dato : 14-12-06 18:02

Vi har en pris fra vores egen dyr læge og prisen betyder u ikke så meget vi
har ofret for over 40000 på bare den ene hund hos dyrlægen så det var mere
for at se hvor meget priserne svingede,da vi lige er flyttet til
sydsjælland.Grunden til de skal kastereres er at vi begge (min kone og
jeg)er ude at rejse med vores arbejde i uge 4 mine forældre som altid har
passet dem når vi selv ikke kunne kan af helbreds mæssige årsager desværre
ikke passe dem mere,så vi må desværre sende dem på dyre pension altså
hundene..og der kræver de at hundene er kasterede ihvertfald dem vi har haft
kontakt med..
Mvh.Rene og Louise

Fra : jopa

Dato : 14-12-06 19:33

Rene Jensen skriblede bla:
> Vi har en pris fra vores egen dyr læge og prisen betyder u ikke så
> meget vi har ofret for over 40000 på bare den ene hund hos dyrlægen

40000 ? min var aflivet langt før
Hvis i er villig til at ofre ovenstående betyder et par tusind mere på
kastration vel intet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Rene Jensen

Dato : 14-12-06 21:22

Det kan du have ret i,men jeg er den type som altid ser om der er billigere
"steder" med samme kvalitet.Om det er nogle af mine sommerhuse ,biler eller
andet der skal laves på ,gør jeg det samme.Ang de 40000 så havde jeg jo købt
hunden og så er den jo mit ansvar,dyrlægen sagde den kunne overleve og så
var der jo kun et valg...

Fra : jopa

Dato : 14-12-06 21:42

Rene Jensen skriblede bla:
>.Ang de 40000 så havde jeg jo købt hunden og så er den jo mit
> ansvar,dyrlægen sagde den kunne overleve og så var der jo kun et
> valg...
Ja ok sådan er vi jo så forskellige
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 17-12-06 23:38

Rene Jensen wrote:
> Vi har en pris fra vores egen dyr læge og prisen betyder u ikke så
> meget vi har ofret for over 40000 på bare den ene hund hos dyrlægen

40.000kr? Det lyder da helt vildt? Hvad har der dog været galt med den
stakkels hund?

> desværre sende dem på dyre pension altså hundene..og der kræver de at
> hundene er kasterede ihvertfald dem vi har haft kontakt med..

Ikke vores hundepension www.lilledyred.dk , heller ikke på andre
hundepensioner vi har læst hjemmesider hos. De kræver at hundene er
vaccinerede, men skisme da ikke at de er kastrerede.
Det ville da også være helt urimeligt, så kunne de som har avlsdyr aldrig
kunne få passet deres hund på pension.

Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 18-12-06 11:03

Anette skriblede bla:
> Det ville da også være helt urimeligt, så kunne de som har avlsdyr
> aldrig kunne få passet deres hund på pension.

Det er det mest tåbelige jeg har hørt i lang tid
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 18-12-06 01:09

>så vi må desværre sende dem på dyre pension altså hundene..og der kræver de
>at hundene er kasterede ihvertfald dem vi har haft kontakt med..
> Mvh.Rene og Louise

Jeg tror da du/i må ha' hørt forkert eller misforstået et eller andet, for
jeg kan ikke forestille mig at en hundepension vil kræve noget så tåbeligt,
som at hunde skal være kastereret, hvad skulle de ha' ud af det?

Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-12-06 15:56

Kim H. skrev:

> [...]
> jeg kan ikke forestille mig at en hundepension vil kræve noget så tåbeligt,
> som at hunde skal være kastereret, hvad skulle de ha' ud af det?

Det lyder virkelig underligt. Umiddelbart synes jeg det kan lyde som en
hundepension der forsøger at rumme flere hunde end de kan overkomme at
passe, eller et "stærkt forenklet pasningskoncept".

Hilsen Kim