at lægge kolonner sammen
Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 10-12-06 18:51

Jeg har en tabel i mysql som indeholder en masse tal

uge Forbrug_el

nu kunne jeg godt tænke mig at få laget alle poster i el_forbrug
sammen ( altså så det giver 125 )

om det bliver php, eller mysql der klare det, er ligemeget.
bare jeg får en variabel der hedder noget i stil med.
$total_el_forbrug = 125

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 10-12-06 20:20

On 10 Dec 2006 17:50:58 GMT, Mikkel Jakobsen <mikkel@bonzai.adsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>om det bliver php, eller mysql der klare det, er ligemeget.
>bare jeg får en variabel der hedder noget i stil med.

$query = "SELECT sum(Forbrug_el) AS total_el_forbrug FROM eltabel";
$result = mysql_query($query) OR die("Noget gik galt");
list($total_el_forbrug) = mysql_fetch_row($result);
print $total_el_forbrug;

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Heylow

Dato : 10-12-06 20:34

Mikkel Jakobsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> om det bliver php, eller mysql der klare det, er ligemeget.
> bare jeg får en variabel der hedder noget i stil med.

<?php

$resultat = mysql_query("SELECT SUM(Forbrug_el) as elf FROM EL");
$total_el_forbrug = mysql_fetch_assoc($resultat);

echo $total_el_forbrug ['elf'];

?>

Fra : Heylow

Dato : 10-12-06 20:36

Hov, har lige opdaget nogen har svaret, mens jeg skrev mit svar.

Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 10-12-06 21:00

Tak for de hurtige svar...

Har kigget dem begge igennem,