side med adgangskode
Fra : oz

Dato : 10-12-06 14:46

hej

Jeg søger koder til min hjemmeside
min hjemmeside består ellers af flere sider, men
Jeg vil lave en side hvor kun bestemte personer med adgangskode
kan for lov til at se denne side, hvordan gør man dette?

JB

Fra : Holst

Dato : 10-12-06 15:02

oz wrote:

> Jeg søger koder til min hjemmeside
> min hjemmeside består ellers af flere sider, men
> Jeg vil lave en side hvor kun bestemte personer med adgangskode
> kan for lov til at se denne side, hvordan gør man dette?

..htaccess

En hurtig Google-søgning gav mig følgende link:

http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml
http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/htaccess.html

som måske kan hjælpe dig. Jeg har ikke kigget på indholdet af siderne,
så måske kan de ikke hjælpe.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-06 17:35

Holst wrote:

> .htaccess

Det forudsætter da, at oz's webhotel understøtter den teknik. Er det ikke en
Apache.server, kan .htaccess ikke bruges.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-06 19:36

oz skrev:

> Jeg søger koder til min hjemmeside
> min hjemmeside består ellers af flere sider, men
> Jeg vil lave en side hvor kun bestemte personer med adgangskode
> kan for lov til at se denne side, hvordan gør man dette?

Den nemme metode som er god nok til almindeligt brug, består i at
du laver en mappe med et navn som det ikke er specielt oplagt at
gætte, og så sørger for at der slet ikke linkes til den. Så er
det kun dem der kender navnet, der kan aktivere hjemmesider der
ligger deri.

--
Bertel

Fra : oz

Dato : 11-12-06 18:07

det have jeg også tænk på, men hvad så med robotterne f.eks Google

JB

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:457c5388$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-06 18:29

oz skrev:

> det have jeg også tænk på, men hvad så med robotterne f.eks Google

De kan ikke finde noget som der ikke linkes til.

--
Bertel

Fra : oz

Dato : 11-12-06 18:59

tak for hjælpen

men så må de efterfølgende side ikke indeholde links, er det rigtig opfattet

nyhedsmeddelelse:457d9553$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 19:10

oz wrote:

> tak for hjælpen
>
> men så må de efterfølgende side ikke indeholde links, er det rigtig opfattet

Det må de gerne. De må indeholder lige så mange links, som du har lyst
til. Du må bare ikke være nogen offentligt tilgængelig links, der peger
ind på din lille ø af sider.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-06 20:05

Den 11-12-06 19.10 skrev Holst følgende:

> Det må de gerne. De må indeholder lige så mange links, som du har lyst
> til. Du må bare ikke være nogen offentligt tilgængelig links, der peger
> ind på din lille ø af sider.

Man skal dog lige være opmærksom på, at links til fremmede sider kan
være et problem. Hvis den fremmede side laver en offentlig oversigt over
dem, der har linket til siden, vil der være et link til den skjulte
side, der dermed kan findes via Google.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-06 21:46

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> være et problem. Hvis den fremmede side laver en offentlig oversigt over
> dem, der har linket til siden, vil der være et link til den skjulte

Ja,jeg vil også sige at der kun bør linkes internt mellem de
skjulte sider.

--
Bertel

Fra : oz

Dato : 12-12-06 11:28

Jeg er ikke så god til det, men hvis jeg har forstået det rigtig
f.eks. fortæller en person han han gå på den side www.side1.dk
og på den side laver nogen links som f.eks. uden den første www.side1.dk
men kun side2
og ikke hele stigen.

nyhedsmeddelelse:457dc378$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-12-06 11:47

Den 12-12-06 11.27 skrev oz følgende:
> Jeg er ikke så god til det, men hvis jeg har forstået det rigtig

Jeg forstår ikke, hvad du mener, men her er metoden:
Du laver en hemmelig side:
http://minhjemmeside.dk/megethemmeligside.html
På den side skal du kun linke til andre hemmelige sider, fx
ligesåhemmeligside.html og endnuenhemmeligside.html
Du skal ikke linke til http://dr.dk eller http://sjovevittigheder.dk,
for så kan de se adressen på din hemmelige side. Hvis de laver en
offentlig statistik er det endnu værre, for så kan alle se adressen til
din hemmelige side.

Du kan ikke have en hemmelig side som fx http://hemmeligside.dk, for den
vil kunne slås op hos dk-hostmaster og andre databaser. Det er adressen
efter "/" der skal være hemmelig. Sagt på en anden måde:
http://hemmeligside.dk er ikke særlig hemmelig, men
http://hemmeligside.dk/hemmeligside.html er hemmelig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-06 21:55

oz skrev:

> Jeg er ikke så god til det, men hvis jeg har forstået det rigtig
> [...]

Jeg er ikke sikker på hvad du mener.

Man kan godt lave offentlige og hemmelige filer i samme mappe,
men det vil nok være nemmest at oprette en separat mappe til de
hemmelige sider. Giv den et navn der ikke er specielt nemt at
gætte, og sørg for at ingen filer i mappen linker til noget uden
for mappen (brug kun filnavnet og ingen sti i linksene). Sørg
også for at ingen filer uden for mappen linker til noget inden i
mappen. Så vil det fungere.

--
Bertel

Fra : oz

Dato : 13-12-06 19:47

ønsker lidt mere hjælp kan ikke få link til ikke at vise hele links
se min forsøg side http://www.oz3jbp.dk/lukside/index.htm

og stor tak for hjælpen til nu.

nyhedsmeddelelse:457f171c$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-06 20:28

Den 13-12-06 19.47 skrev oz følgende:
> ønsker lidt mere hjælp kan ikke få link til ikke at vise hele links
> se min forsøg side http://www.oz3jbp.dk/lukside/index.htm

Den besøgendes browser indsætter automatisk domænenavnet, selvom du kun
skriver filnavnet. Det betyder ikke noget, din kode er, som den skal være.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : oz

Dato : 13-12-06 20:49

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:45805455$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

stor tak for hjælpen
fortsat god aften/nat

JB