Default værdi
Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 10-12-06 12:03

Hejsa,
Jeg har ledt, og ledt...
Er det ikke muligt at angive en default værdi for et felt:
<input type='file'
f.eks. input type='file" defaultvalue="C:\Brugere\nyebrugere.txt"

Jeg kan ikke få det til at virke, så jeg håber på lit hjælp hér!

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 10-12-06 13:16

"Torben Borre Larsen" <torben@dui.dk> wrote in message
> Er det ikke muligt at angive en default værdi for et felt:
> <input type='file'

En formular kan med JavaScript submittes automatisk, så hvis det var muligt
at udfylde en standardværdi, ville det være muligt at overføre er en fil -
foreksempel en nøgle til en netbank - blot ved at besøge en webside. Det er
derfor kun muligt for brugere at putte indhold i en input af typen file.

Martin Rasmussen

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 10-12-06 13:48

"Martin Rasmussen" <emmaps@worldonline.dk.invalid> den 10. december 2006
kl. 13:16 +0100 skrev:
>så hvis det var muligt
>at udfylde en standardværdi, ville det være muligt at overføre er en fil
>-
>foreksempel en nøgle til en netbank

Flot forklaring - tak. Så leder jeg ikke mere.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-12-06 08:15

Torben Borre Larsen skrev:
> Er det ikke muligt at angive en default værdi for et felt:
> <input type='file'
> f.eks. input type='file" defaultvalue="C:\Brugere\nyebrugere.txt"
Hvis du mener, at feltet skal være udfyldt ved load, så kan du gøre således:

<input type="text" value="Hejsa" />

> Jeg kan ikke få det til at virke, så jeg håber på lit hjælp hér!
Du skal nok spørge i en anden gruppe næste gang, da dette spørgsmål ikke
omhandler PHP ;)

Kasper Johansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-12-06 11:07

Kasper Johansen skrev:
> Hvis du mener, at feltet skal være udfyldt ved load, så kan du gøre
> således:
>
> <input type="text" value="Hejsa" />

Ja, men det virker ikke hvis type = "file", af de glimrende årsager som
Martin R har forklaret

> Du skal nok spørge i en anden gruppe næste gang, da dette spørgsmål ikke
> omhandler PHP ;)

Han havde sikkert håbet at der var en scripting-genvej til at løse det
som ikke kan løses med ren HTML, men du har ret i at spørgsmålet
umiddelbart hører bedre hjemme i HTML-gruppen (dk.e.i.w.html)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-12-06 17:10

Jesper Brunholm skrev:

> Ja, men det virker ikke hvis type = "file", af de glimrende årsager som
> Martin R har forklaret

Hovsa - jeg så ikke, at det var "file" :)

Ja det var lidt sent, intet søvn og for meget kaffe ;)

Kasper Johansen

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 11-12-06 15:36

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> den 11. december 2006 kl.
11:06 +0100 skrev:
>Han havde sikkert håbet at der var en scripting-genvej
Thi... Men svaret fik mig væk fra det forudfyldte fil-felt.
I stedet kunne jeg godt tænke mig, at der bliver peget på en bestemt
mappe, når brugeren klikker på "Gennemse".

.... og når det er klaret (det er jo snart jul), så skal jeg nok finde en
anden gruppe, da jeg NU godt selv kan se, at det jo som sådan ikke har
noget med PHP at gøre.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-12-06 17:21

On Mon, 11 Dec 2006 15:35:43 +0100, "Torben Borre Larsen"
<torben@dui.dk> wrote:

>I stedet kunne jeg godt tænke mig, at der bliver peget på en bestemt
>mappe, når brugeren klikker på "Gennemse".

Det kan heller ikke lade sig gøre. Desværre.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-06 00:02

Torben Borre Larsen wrote:

> I stedet kunne jeg godt tænke mig, at der bliver peget på en bestemt
> mappe, når brugeren klikker på "Gennemse".

Hvilken mulighed har du for at på forhånd vide, hvilke mapper der er på
brugerens harddisk? Ingen. Glem ideen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-12-06 00:55

On Tue, 12 Dec 2006 00:01:49 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Hvilken mulighed har du for at på forhånd vide, hvilke mapper der er på
>brugerens harddisk? Ingen. Glem ideen.

Man har vel ret mange muligheder, hvis der er tale om et internt
administrationssystem i et velkendt lokalnetværk?

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-06 01:48

Peter Brodersen wrote:

> Man har vel ret mange muligheder, hvis der er tale om et internt
> administrationssystem i et velkendt lokalnetværk?

Hvis, men det har Torben ikke snakket om, så default må man vel gå ud fra,
at det er eksternt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 12-12-06 11:43

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> den 12. december 2006
kl. 01:47 +0100 skrev:
>Hvis, men det har Torben ikke snakket om, så default må man vel gå ud
>fra,
>at det er eksternt.

Beklager jeg har nok ikke givet tilstrækkelige oplysninger.

Seneariet er, at vi fra vores lokale Access database trækker data ud til
en CSV-fil. Denne fil har altid det samme navn og placeres altid i den
samme mappe på brugerens lokale PC'er:
"C:\Access" og fil: "NyeIntranetBrugere.csv"

Nu starter brugeren Internetsiden og skal vælge filen fra hans/hendes
PC'er. Det er her jeg gerne ville have at den som default peger på mappen
"C:\Access", når brugeren klikker på "Gennemse"-knappen.

Men det er ikke livsvigtigt, så det kan godt være vi skal stoppe her, da
det jo ikke er PHP-relateret -:)
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen