aaaarrrgh
Fra : Brian Olsen

Dato : 09-12-06 21:40

jeg har sltdå virkelig lyst til at skære hovedet på min hund op bare for at
se hvad det er der holder ørerne fast, for det kan ikke være hjernens
magnetfelt!
Efter en god lang gåtur, som det desværre ikke er blevet til så mange af den
sidste uge da det har været mørkt når jeg er kommet fra arbejde og har fået
hentet den lille og vi har ikke gadelys på landet !!, er hun mere fjollet og
har meget mere energi til at terrorisere os end hun havde før.

Køteren er over et år, faktisk er hun 1½ og hun er mørkeræd, så hvis det på
nogen måde er muligt at snyde sig uden om går hun ikke ud i gårdspladsen og
tisser inden sengetid eller om morgenen. hun holder sig til det er blevet
lyst nok ( ca. kl 9 om formiddagen). Men hvis vi glemmer at lukke
trappegitteret om natten går hun straks op i stuen og tisser på gulvet.

hun henter vores sko når vi ikke er hjemme og bruger dem som
hovedpude!!!!!!! sær lyst.
hun gnaver alt i stykker som vores søn har savlet på!!!!
og selv om hun, som det sker oftere og oftere, ikke har gjort noget galt
mens vi er væk skammer hun sig og gemmer sig når vi kommer hjem.Hun har fået
samme opdragelse som vores forrige hund, men det virkede bare meget bedre på
Lady end på Trunte.
Jeg er bare så tæt på > < at forære hende til min veninde som er helt vild
med hende og mener hun er en mønster hund ( hvilken hund er ikke det i
forhold til hendes balstyriske kræ??), men min kæreste vil ikke have det for
han kan godt lide trunte, men det er jo heller ikke ham det har gået hjemme
dagligt det sidste år og har skullet finde sig i alle hundens sære ideer.

any comments??

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-12-06 22:01

Brian Olsen <fjerndette-tojdyr@mail.dk> wrote:
> [...]
> jo heller ikke ham det har gået hjemme dagligt det sidste år og har
> skullet finde sig i alle hundens sære ideer.

Der er da noget der tyder på at jeres hund ikke får forbrugt sin
energi. Det er efter min mening ikke nok at gå tur med den en gang
imellem. Det skal man da hver dag, hvis man har hund. Leger I med den
og aktiverer den bare lidt ? Ellers går den da til af kedsomhed og det
er virkelig synd.

Hvis den er mørkeræd, så gå med den ud på gårdspladsen indtil den har
besørget. Det er så vidt jeg kan se jeres skyld hvis den besørger inde
når den er 1½ år. Jeg synes godt nok ikke, at det er en måde at have
hund på.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 09-12-06 22:23

On Sat, 9 Dec 2006 21:40:15 +0100, "Brian Olsen"
<fjerndette-tojdyr@mail.dk> wrote:

>any comments??
¨
først og fremmest kan jeg ikke få din historie til at hænge sammen.
Ingen gå-ture fordi du kommer for sent hjem fra arbejde - og gået
hjemme dagligt det sidste år... ?
Det hænger SLET ikke sammen for mig.

Men ellers kan jeg så sige, at det ikke duer at springe gå-turene
over. Jeg bor osse på landet, og er tilmed natteblind, så løsningen er
naturligvis en lommelygte. Jeg kan slet ikke fungere uden. Jeg står op
kl. 04.00 første gang for at få hvalpen ud at gøre sig ren, og når han
så har været ude i haven, så går vi ind og får os et par timer mere.
Så får de morgenmad omkring kl. 09.00 og så er vi på dagens første gå
tur bagefter.

Dagens anden gå tur foregår når hundene har spist til aften, og så er
det meget mørkt udenfor, og her har jeg så altid lommelygten med, og
så går det fint.

Mellem morgen og aftensmad bliver der selvfølgelig leget en del med
vapserne, så de ikke bare skal kede sig og ødelægge ting, for det gør
de altså når de keder sig. Nu er jeg så heldig at jeg har flere hunde,
så de leger en del med hinanden, men det er altså guld, hvis mor gider
at lege med. Det allerbedste er dog hvis naboens hunde kommer på
besøg, for så bliver der virkelig leget igennem, og jeg får nogle
trætte og tilfredse hunde ind igen.

Der er masser af ting man kan gøre for at aktivere hunden yderligere.
Søge efter godbidder på græsplænen f.eks. Det er mine meget glade for
og dér får de brugt deres sanser. Der er sikkert andre dere lige kan
henvise dig til de rigtige steder, for at læse lidt om aktivering, så
det vil jeg undlade, men det er aktivering der skal til. Jeres hund
keder sig ganske enkelt.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : C.H

Dato : 09-12-06 22:26

> [...]
> henvise dig til de rigtige steder, for at læse lidt om aktivering, så
> det vil jeg undlade, men det er aktivering der skal til. Jeres hund

Jeg vil tilslutte mig både dette og Toves indlæg - man kan ikke have en
hund, der bliver luftet mindre end et par gange dagligt. Specielt, hvis den
har alene-hjemme-timer om dagen.

Og så en tilføjelse - jeg er også natteblind og bor på landet. Vi har
investeret i et par pandelamper med LED-lys og de er rigtig gode. Man har
hænderne fri og lyset er virkelig godt. Samtidig kan bilerne jo se en, hvis
der skulle snige sig nogen forbi i de mørke timer....

CH

Fra : Anette

Dato : 09-12-06 23:22

Brian Olsen wrote:
> jeg har sltdå virkelig lyst til at skære hovedet på min hund op bare
> for at se hvad det er der holder ørerne fast, for det kan ikke være
> hjernens magnetfelt!

Hej
Det er dig, og ikke hunden der trænger til en hjernemæssig opfrisker.
Din hund keder sig - helt vildt!
og det er din egen skyld!
Den får ingen input, ingen aktivering,ingen gåture, ingen stimulation, -
ingenting!
Ikke noget under at den prøver at finde på noget selv.
Tag dig dog af din hund!
Du har påtaget dig ansvaret for en hunds liv, og det er dit forbandende
ansvar at det er et godt liv - uanset hvad der er ellers optager dit liv.
Ja, jeg er rå ved dig lige nu - men det er ikke fair det I byder jeres hund.

Hun søger jeres tryghed ( ved at hente jeres sko) Hun forsøger at tilpasse
sig jeres vaner - men I ignorerer hende og hendes behov. Det er ikke
retfærdigt.

Giv den hund et ordentligt, aktivt liv, læs om hunde, lær mere om hunde og
følg de råd de bøger kan give Jer ( også din kæreste), eller find en anden
familie til hende. Hun har fortjent bedre end det I byder hende.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jytte

Dato : 09-12-06 23:46

Brian Olsen skrev:
> [...]
> dagligt det sidste år og har skullet finde sig i alle hundens sære ideer.

Når jeg ser et indlæg som det du har skrevet, så kan jeg ikke andet
end undre mig. Nu har der været så mange programmer i fjernsynet som
omhandler det at have problemer med hunde som f.eks "Det er mig eller
hunden", og alligevel gør i ikke det som i hvert eneste program bliver
omtalt som det allermest basale: Gå dog nogle ture med den stakkels
hund. Den keder sig jo af pommern til.
Hvad gør i egentlig for at aktivere hende? Gør i overhovedet noget
eller bliver det kun til skæld ud og atter skæld ud.
Jeg er fuldt ud klar over at det er hårdt at have små børn og hund
samtidig, men det er jo jer selv som har valgt det, og så må i handle
derefter. Hvis i ikke magter begge dele, så må i jo skille jer af med
kræet og så huske på det, næste gang i ser en bedårende lille
hvalp, så i ikke gør samme fejl igen, for det er hunden bestemt ikke
tjent med.

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-12-06 09:52

--
Det kunne også være interessant til tider!
--

--
Er hun blevet trænet i at gå tur i mørke?, ellers er det da noget i må gøre
noget ud af her i den mørke tid, det andet er da skide synd for hende, hvis
--
for dig er det måske en sær lyst, men hunden finder det tryghedsskabende,de
lugter meget af jer, og derfor finder hun dem frem når hun er alene og

> hun gnaver alt i stykker som vores søn har savlet på!!!!
--
Sig NEJ, og tag det fra hende, hvis i ser det, ellers ryd op og fjern det
hun ikke må ødelægge, og lig noget hun må gnaske på, tyggeben, egnet

> og selv om hun, som det sker oftere og oftere, ikke har gjort noget galt
> mens vi er væk skammer hun sig og gemmer sig når vi kommer hjem.
--
Hvis hun er vandt til at få skældud over dit og dat hver gang, så er det jo
forklaringen, hun er underdanig og utryg.
Hun har fået
> samme opdragelse som vores forrige hund
--
Hunde er forskellige, de kan være meget forskellige!.
--
> [...]
> trunte, men det er jo heller ikke ham det har gået hjemme dagligt det
> sidste år og har skullet finde sig i alle hundens sære ideer.

Her er det jeg lige som de andre undrer mig, hvis du har gået hjemme, hvor
ligger problemet så?, er det fordi du er startet på arbejde nu, og pludselig
finder ud af, hvor hårdt det kan være med baby, hund, arbejde og hjem?,
og hvor er din kæreste henne i billedet?, hvem har ansvaret for tæven?.
Ærligt talt, så har jeg ondt af denne tæve, som tydeligt er blevet og bliver
understimuleret.
Mit råd er, blive enige i familien om en drastisk ændring af hundens
hverdag, med flere gåture, mere aktivering, tilvænning af mørketure, tillid
hund og ejere imellem, ELLER find en nyt godt hjem til hende, et hjem der
gider og magter at opfylde de basale krav en hund bør have!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winther

Dato : 10-12-06 19:22

> [...]
> jeg har sltdå virkelig lyst til at skære hovedet på min hund op bare for
> at se hvad det er der holder ørerne fast, for det kan ikke være hjernens

Nogle gange når jeg læser sådan et indlæg, tænker jeg om det virkelig kan
være rigtig, at nogle mennesker kan være så ufattelig dumme. Min første
tanke var at det må være en troll, og så alligevel bliver jeg i tvivl. Hvis
det er sandt, så find et andet sted til hunden, for i har ikke fattet en
tøddel af, hvordan man holder hund. Håber at I i det mindste gider sætte jer
lidt mere ind i børneopdragelse.

I har ikke interesse i hvordan jeres problemer kunne løses, nej, kun
fortælle hvor dum hunden er.

Jo, det må være en troll....

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-12-06 14:20

> jeg har sltdå virkelig lyst til at skære hovedet på min hund op bare for at
> se hvad det er der holder ørerne fast, for det kan ikke være hjernens
> magnetfelt!

Der er én ting der er rigtig godt ved dit indlæg:

---

> Efter en god lang gåtur, som det desværre ikke er blevet til så mange af den
> sidste uge da det har været mørkt når jeg er kommet fra arbejde og har fået
> hentet den lille og vi har ikke gadelys på landet !!,

Du besvare nedenstående observation, med ovenstående tilståelse...

> er hun mere fjollet og
> har meget mere energi til at terrorisere os end hun havde før.

---

Din hund keder sig Hun skal aktiveres. Ikke nødvendigvis med lange
gåture, men med hjernevrider-lege, træning, osv osv. Specielt så ung en
hund har massere energi. Men det kan sagtens kanaliseres over i "fysisk"
træthed ved brug af "psykisk" træning Lad hende arbejde for føden,
leg find maden, træn og aktiver hende - så skal du bare se den blive
glad og træt.

Mvh

/j.

Fra : makkerlone

Dato : 27-02-07 12:07

On 9 Dec. 2006, 21:40, "Brian Olsen" <fjerndette-toj...@mail.dk>
wrote:
> [...]
> dagligt det sidste år og har skullet finde sig i alle hundens sære ideer.

Hej Brian
Jeg kan se i nogle af dine andre indlæg i andre grupper, at du også
har solgt din kat pga. familieforøgelsen. Måske var det egentlig det
bedste for hunden, for jeg kan gætte, at den ikke får det, den har
brug for i jeres familie. Den vil have OPMÆRKSOMHED.

Venlig hilsen
Lone Sommer