Selskabsejer og dagpengeret ?
Fra : Hansen & Nilsen

Dato : 09-12-06 20:03

Hej
Jeg besidder nogle ejendomme privat og er lige blevet arbejdsløs og får nu
dagpenge. Jeg tænker på at stifte et selskab og sælge ejendommene til
dette. Jeg bliver nu hovedaktionær og får et afkast hvis jeg lejer noget
ud. Betyder dette så at jeg aldrig vil kunne få dagpenge fordi de så hævder
at jeg driver virksomhed ?

Og hvis ja - hvad er der af muligheder for at sløre ejerskabet ? Jeg tænker
lidt på at stifte selskab i Luxembourg som så bliver hovedaktionær ?
og hvis dette ikke er nok, så igen et selskab på BVI som ejer Luxembourg
selskabet.

Jeg vil også gerne sikre at mine arvinger ikke skal betale arveafgift. Hvad
kender I af smarte fif ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-12-06 17:54

"Hansen & Nilsen" <hansen-nilsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dette. Jeg bliver nu hovedaktionær og får et afkast hvis jeg lejer noget
> ud. Betyder dette så at jeg aldrig vil kunne få dagpenge fordi de så

Det centrale princip er, at du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Jeg ved ikke hvor meget arbejde, der ligger i at leje ejendomme ud.

> Jeg vil også gerne sikre at mine arvinger ikke skal betale arveafgift.
> Hvad
> kender I af smarte fif ?

Brug pengene.

hilsen
Uffe

Fra : joke

Dato : 11-12-06 19:34

"Hansen & Nilsen" <hansen-nilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> kender I af smarte fif ?

Flyt fra Danmark og mist alle dine fordele med hensyn til sygehuse læge og
lign.

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 21:07

> [...]
> dette. Jeg bliver nu hovedaktionær og får et afkast hvis jeg lejer noget
> ud. Betyder dette så at jeg aldrig vil kunne få dagpenge fordi de så

Jeps, du vil være at betragte som at drive egen virksomhed, men det betyder
ikke det store, dog skal der laves en beregning ud fra din lejeindtægt, som
så omregnes til nogle timer i deres regi, som så igen vil blive trukket i
dine dagepenge - og faktisk tror jeg at det er sådan uanset hvhad du gør,
men hør din akasse, de kan fortælle dig det helt nøjagtigt...

Og hvorfor jeg ved det, fordi min kæreste og jeg driver en økologisk butik
under de præmisser, og ja, en forglemmer, uanset hvad du laver, som ikke er
fuld tid, så skal du stå _fuldt_ til rådighed for arbejdsmarkedet, med alt
hvad deres hjerter begærer :) - som Uffe også påpeger

Mvh
Carsten, Sandby