mere bredbånd indstilling win XP ?
Fra : HPA3

Dato : 09-12-06 19:36

I en ejendom har nogen bredbånd hos samme provider - E´n person
"aben" smider altid andre af og ingen kan komme på nettet sålænge
denne person er på - Hvad kan man gøre med indstilling i XP via
kør-> gpedit.msc ? så man får 1.prioritet !
Telefonselskabet har været på besøg, men der var "aben" ikke på
svar helst på dansk, da XPén er på dansk.
vh HPA3

Fra : jama

Dato : 09-12-06 19:53

"HPA3" <rodney44@otenet.gr> skrev i en meddelelse
[...]
-------------------------
Det fatter jeg ikke, hvordan kan en enkelt beboer i en lejlighed tage hele
båndbreden. Det svare til, at hvis jeg bor på en vej, hvor der er flere med
bredbånd, så skulle en enkelt husejer tage båndbreden, så vi andre ikke fik
nogen hastighed.Det har jeg ikke hørt før, er der andre der har?
Mvh.Jama

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-12-06 15:54

jama wrote:
> Det fatter jeg ikke, hvordan kan en enkelt beboer i en lejlighed tage
> hele båndbreden.

Det burde han også kun kunne, hvis han er administrator af routeren og
deved kan koble alle andre af.

Eller skulle det blive fordelt nogenlunde rimeligt til alle.

Men en mulighed er så at vedkommende bruger Emule eller ligende - så kan
den godt åbne flere hundrede forbindelser - og derved får han måske 500
ud af 502 forbindelser - og så er der jo ikke meget til nr 501 og
502........

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-12-06 18:08

On Sun, 10 Dec 2006 15:54:06 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> Det burde han også kun kunne, hvis han er administrator af routeren
> og deved kan koble alle andre af.
>
> Eller skulle det blive fordelt nogenlunde rimeligt til alle.

Nej, det kan man kun regne med, hvis trafikken fra brugerne er ens.

> Men en mulighed er så at vedkommende bruger Emule eller ligende - så

Ja, det er et godt eksempel.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-12-06 05:33

Jan Vestergaard skriver:

> [...]
> den godt åbne flere hundrede forbindelser - og derved får han måske 500
> ud af 502 forbindelser - og så er der jo ikke meget til nr 501 og

Man ka vel bede manden om at kun "suge porn" om natten ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-12-06 20:20

On 9 Dec 2006 10:36:00 -0800, "HPA3" <rodney44@otenet.gr> wrote:

> I en ejendom har nogen bredbånd hos samme provider - E´n person
> "aben" smider altid andre af og ingen kan komme på nettet sålænge
> denne person er på

Så smid den person af nettet...

> - Hvad kan man gøre med indstilling i XP via kør-> gpedit.msc ?
> så man får 1.prioritet !

Ikke noget.

Man kan i routeren lave lidt forsøg på at fordele båndbredden mellem
brugerne, men særlig fremragende bliver de ikke.

-A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-06 22:17

HPA3 skriver:

> I en ejendom har nogen bredbånd hos samme provider - E´n person
> "aben" smider altid andre af og ingen kan komme på nettet sålænge
> denne person er på

Er han administrator på routeren ?

> - Hvad kan man gøre med indstilling i XP via
> kør-> gpedit.msc ? så man får 1.prioritet !

Intet som helst.

Fra : Pico

Dato : 11-12-06 00:53

HPA3 wrote:
> [...]
> Telefonselskabet har været på besøg, men der var "aben" ikke på
> svar helst på dansk, da XPén er på dansk.

Har "telefonselskabet" ikke foreslået jer at få en "Maneger Switch" ?
Det er egentlig det eneste der er at gøre, med sådan en kan man
måle/styre hvormeget hver enkelt bruger.
De er godtnok ikke billige, en anden billigere løsning er at hive abens
forbindelse ud, det kræver godtnok at den der har det overordnet ansvar
er med på det
Pico

Fra : Jens G

Dato : 11-12-06 16:34

On Mon, 11 Dec 2006 00:52:33 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>De er godtnok ikke billige, en anden billigere løsning er at hive abens
>forbindelse ud, det kræver godtnok at den der har det overordnet ansvar

Hvis det ikke er alt for meget båndbredde der skal styres, kan man
nøjes med en Broadcom baseret router der kører Linux(f.eks. Linksys
WRT54GL eller Buffalo WHR-G54S/WHR-HP-G54S) med en tredieparts
firmware, f.eks. Tomato eller DD-WRT, hvortil man føjer et script
konstrueret med dette lille tool:
http://openlinksys.info/firmware/przydatne/generator.zip

På upload siden kan man med firmwarens QOS nedprioritere P2P, og med
scriptet kan man styre download båndbredde nogenlunde på MAC adresser,
samt begrænse antallet af forbindelser til brugerne. Det er ret nemt
at finde ud af, selv for scriptanalfabeter som mig

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.