Alt for mørkt billede ved video-overførsel~
Fra : Peter Brun

Dato : 09-12-06 18:38

Jeg skal lige høre om nogen har oplevet et lignende problem.

Jeg laver en del videoredigering, og har netop forsøgt at overføre video til
min nye PC - men det virker ikke.

På den gamle virker det som det skal. Kamera, ledninger og software er helt
det samme på begge maskiner.

Jeg oplever det samme problem i både Windows Movie Maker og Nero Vision 4 -
nemlig at det lille videobillede som man skal bruge til redigering er meget,
meget mørkt - billedet er næsten helt sort. Man kan godt fjernbetjene
kameraet via programmerne samt høre lyden, men billedet fungerer altså ikke.

Problemet er altså det samme i to forskellige programmer. Og begge
programmer fungerer når jeg gør det på en anden PC.

Kan det være en for dårlig FireWire på mit nye MSI P965 Platinum?. Alt andet
fungerer opåklageligt.

Har nogen en god idé til hvad jeg kan prøve at gøre ved det?

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 10-12-06 08:50

"Peter Brun" <peter.brun@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet fungerer opåklageligt.
>
> Har nogen en god idé til hvad jeg kan prøve at gøre ved det?

Hvilket grafikkort?

Hvis GeForce....hvilken driver version?

Der har været problemer af din art, med de nyeste drivere fra nVidia.

Mvh
Bri@n

Fra : Peter Brun

Dato : 10-12-06 10:29

Grafikkortet er fra MSI - med nVidia Geforce 7300GT.

Det kommer lidt bag på mig at det skulle kunne have noget med grafikkortet
at gøre. Er du sikker på det?

Jeg kan udmærket afspille og se video som jeg tidligere har overført fra
kameraet til PCen - dvs mpg og avi-filer. Jeg ser kun problemet når jeg
laver videoredigering. Man kan fjernebetjene DV-kameraet, høre lyden osv,
men ikke se billedet. Samme FireWire virker i øvrigt fint til overførsel af
data til min Externe Maxtor-HD.

Derfor lyder det da måske sansynligt nok at problemet ikke er selve
FireWiren, men noget andet. Hvor kan jeg evt. læse om det du fortæller om?

Jeg har i øvrigt lige konstateret at begge mine maskiner gl/ny har FireWire
baseret på samme controller-chip, en VIA VT6307 - så ingen forskel her.

Peter B

Fra : Peter Brun

Dato : 10-12-06 10:42

Nåh ja, det var jo driver-version du spurgte om. Kommer her:

Kortet: MSI NX7300 GT (NVIDIA Geforce 7300 GT)
Driver version 9.1.3.1 fra 1/6 2006

Fra : Peter Brun

Dato : 10-12-06 10:47

Ja, nu kommer jeg til at skrive igen - for jeg har lige en rettelse.

Det virker faktisk heller ikke med gamle optagelser - jeg havde ikke
undersøgt den sag ordenligt - så FireWiren må jo i grunden være frikendt -
og grafikken under anklage i stedet for.

Fra : Peter Brun

Dato : 10-12-06 12:17

Det ser ud til at det bare er et indstillingsproblem. Tak for hjælpen.

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 10-12-06 22:04

> Det ser ud til at det bare er et indstillingsproblem. Tak for hjælpen.

OK... lyder fint.

Jeg fixede mit problem ved at gå et par drivere baglæns til 81.98

Mvh
Bri@n