Giver næsespray forkølelse?
Fra : dktekno

Dato : 09-12-06 18:25

Jeg har lige nu haft symptomer på en bihulebetændelse, uden at være snottet
eller noget, og tog så min saltvandsnæsespray.

Efter indtagelsen kom jeg så i tanke om, at jeg for nogle måneder siden
havde en forkølelse, hvor jeg også brugte denne, og er nu bange for, at jeg
har smittet mig selv med forkølelsesvirus.

Kan forkølelsesvirus overleve på næsesprayen? Kan man smitte sig selv igen
med den samme forkølelsesvirus?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-12-06 20:56

> Kan forkølelsesvirus overleve på næsesprayen? Kan man smitte sig selv igen
> med den samme forkølelsesvirus?

Nej. Den virus, som du en gang har været syg af, kan du ikke blive syg af
igen.

Mvh Maria