Andet multimedie
bentjuul 3670
Ramme om billede i Photoshop
Fra : Kert Rats

Dato : 09-12-06 15:07

Jeg skal lægge en tynd, sort ramme omkring et billede, ved hjælp af
Photoshop CS 2.
Hvordan gør jeg det?
Jeg synes at have prøvet alt, men kan ikke finde ud af det alligevel.

Håber meget, at I vil hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : gitte

Dato : 09-12-06 15:13

brug stroke, her kan du bestemme størrelsen.

--
venlig hilsen
gitte

Fra : Kert Rats

Dato : 09-12-06 16:06

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse
> brug stroke, her kan du bestemme størrelsen.

> [...]

Tak for et hurtigt svar!

Men hvad hedder det på dansk - jeg har den danske version?
Der er en funktion, der hedder studs - er det den? Hvis ja, hvordan hulen
virker så den funktion?

Glæder mig meget til at høre fra dig, søde Gitte.

Venligst

Kert Rats

Fra : gitte

Dato : 09-12-06 17:57

> [...]
> virker så den funktion?
>

> Glæder mig meget til at høre fra dig, søde Gitte.

først skal du "vælge alt" engelsk select all, især hvis du vil lave "rammen"
stregen på baggrundslaget.

Derefter "rediger" engelsk edit, derunder er der et punkt, der på engelsk
hedder fill, og nedenunder dette punktet stroke, du får nu mulighed for at
vælge tykkelse og farve. Hvis du inden da, vælger at lave et nyt lag, kan du
også arbejde lidt med skygger og sådan.

Jeg ved ikke hvad punkterne hedder i den danske version.

god fornøjelse
**smil**
gitte

Fra : Pico

Dato : 10-12-06 00:17

gitte wrote:

> [...]
> lave et nyt lag, kan du også arbejde lidt med skygger og sådan.
>
> Jeg ved ikke hvad punkterne hedder i den danske version.

Jeg formoder du mener Redigere/Optegn langs markering.
Pico

Fra : gitte

Dato : 10-12-06 11:28

> Jeg formoder du mener Redigere/Optegn langs markering.
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

nå, sådan hedder det, tak skal du have.