Tynd mave efter alkoholindtagelse
Fra : Markus B

Dato : 09-12-06 01:33

Jeg har det problem at jeg altid får tynd mave - ofte i flere dage - efter
at jeg indtager alkohol i større mængder.

Jeg har et moderat alkoholforbrug - 2 - 3 genstande i ugens løb og så måske
en 6-8 stykker fredag aften.

Min far er ravende alkoholiseret (10-15 øl om dagen) og er tydeligt præget
deraf - han kan næsten ikke gå længere! Jeg har bemærket at han stort set
ingen kontrol har over sin tarmfunktion og ret ofte skider i bukserne.
Dertil er jeg ikke kommet (endnu) men jeg må konstatere at jeg efter en våd
aften i byen får meget tynd mave.

Jeg kan godt have det sådan, efter en julefrokost f. eks. at jeg vågner midt
om natten fordi jeg skal på toilettet. Hele dagen efter en bytur, og nogle
gange i flere dage, render jeg på toilettet med meget tynd mave.

Har jeg en infektion i tarmen eller hvad sker der lige?

På forhånd tak

Mark

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-12-06 10:04

Markus B skrev:

> Har jeg en infektion i tarmen eller hvad sker der lige?

Hæ hæ - alkohol som sådan er jo en gift lige som nikotin o.l. - spørgsmålet
er om det ikke er naturligt at din krop lider under indtagelsen - du er
måske mere fintfølende end så mange andre
Hans
....der ikke har drukket eller røget i mange år

Fra : Trist

Dato : 10-12-06 15:55

"Markus B" <mm@m.com> wrote in

> Jeg har et moderat alkoholforbrug - 2 - 3 genstande i ugens løb og så
> måske en 6-8 stykker fredag aften.

Det vil jeg kalde for et overforbrug!

Hvorfor drikker du egentlig alkohol?

Fra : Markus B

Dato : 10-12-06 23:45

"Trist" <@> wrote in message
> "Markus B" <mm@m.com> wrote in

> Det vil jeg kalde for et overforbrug!

8-11 genstande om ugen for en voksen mand er et overforbrug?

> Hvorfor drikker du egentlig alkohol?

Fordi jeg nyder det?

Fra : Holst

Dato : 10-12-06 23:55

Markus B wrote:

> 8-11 genstande om ugen for en voksen mand er et overforbrug?

Trist lever et meget kedeligt liv og ønsker også, at andre gør det.

> Fordi jeg nyder det?

Ja, noget af det smager slet ikke ringe.

Fra : Trist

Dato : 11-12-06 22:46

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in news:457c9064$0$161
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Trist lever et meget kedeligt liv og ønsker også, at andre gør det.

Hehe, nej det gør Trist ikke. Trist har bare formået at udvikle sig mentalt
i forhold til de fleste andre mennesker.

> Ja, noget af det smager slet ikke ringe.

Selvom noget evt. smager godt, behøver man vel ikke at drikke det og da
især ikke når det også er sundhedsskadeligt?
Er folk dumme eller bare uintelligente?

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 23:23

Trist wrote:

> Selvom noget evt. smager godt, behøver man vel ikke at drikke det og da
> især ikke når det også er sundhedsskadeligt?
> Er folk dumme eller bare uintelligente?

Ja, det er de nok sådan rent gennemsnitligt.

Men der er så meget her i livet, der er mere eller mindre farligt. Det
er også farligt, når jeg sætter mig ud i min bil for at tage på arbejde.

Og så er der de ting, som er både og. Tit og ofte hører man jo
undersøgelser, der dokumenterer, at det er godt for hjertet at drikke et
par glas rødvin hver aften. Ugen efter er det bedst for et andet organ
slet ikke at drikke. Så hvad skal man gøre. Drikker du ikke, dør du fem
år før tid, fordi hjertet står af. Drikker du, så dør du måske kun 3 år
før tid, fordi det andet organ står af.

Fra : Mygge-laden

Dato : 12-12-06 00:14

"Trist" <@> wrote in message

> Selvom noget evt. smager godt, behøver man vel ikke at drikke det og da
> især ikke når det også er sundhedsskadeligt?
> Er folk dumme eller bare uintelligente?

har Trist kørekort?
for så vil jeg bede Trist om ikke at sætte mit og andres liv på spil ved at
køre bil. Og det gælder da iøvrigt alle andre der har kørekort. At drikke
som Markus B gør kan jo kun skade ham selv (medmindre han kører eller sådan
noget efter at have drukket), og derfor skader han ikke Trist - eller andre.

Så jeg synes, at man i stedet skulle være forarget over at fx bilister
sætter andres liv på spil, end over at man evt. indtager 8-10 genstande pr
uge der i værste fald kan skade en selv.

Mvh
Myggeladen

Fra : Trist

Dato : 12-12-06 11:23

"Mygge-laden" <mygge-laden@mygge-laden.dk> wrote in

> "Trist" <@> wrote in message

> har Trist kørekort?

Jep.

> for så vil jeg bede Trist om ikke at sætte mit og andres liv på spil
> ved at køre bil.

Bare rolig. Jeg har fået nogle fysiske problemer, som gør, at jeg vælger
ikke at køre bil. Jeg kan f.eks. ikke se i blinde vinkler pga smerter i ryg
og nakke. Derfor har jeg selv fravalgt at køre bil.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 12-12-06 12:40

Trist wrote:
> [...]
> vælger ikke at køre bil. Jeg kan f.eks. ikke se i blinde vinkler pga
> smerter i ryg og nakke. Derfor har jeg selv fravalgt at køre bil.

Kommer af den megen læggen hovedet tilbage.
Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-12-06 14:11

On Tue, 12 Dec 2006 12:39:54 +0100, "Ebbe Rasmussen"
<ebbe87fup@stofanet.dk> wrote:

> [...]
klip

>Kommer af den megen læggen hovedet tilbage.

Er heller ikke lykken med tynd mave

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 11-12-06 10:22

On Sun, 10 Dec 2006 23:44:57 +0100, "Markus B" <mm@m.com> wrote:
klip

>Fordi jeg nyder det?

Kun de første 12-15 stykker
mvh Ebbe

Fra : Tina

Dato : 13-12-06 11:24

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse
> 8-11 genstande om ugen for en voksen mand er et overforbrug?

Syntes måske også det er lige i overkanten. Men vil så lige sige at det med
maven kender jeg alt for godt, jeg får det blot efter den 1 øl så et
program i tv om at det har noget med overfølsomhed over for alkohol der er
skyld i det.

Jeg fatter seriøst ikke at når din krop viser at den ikke kan tåle alkohol
at du bare fortsætter med at drikke næsten hver eneste dag.Så er man også
selv skyld i at kroppen reagerer.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Markus B

Dato : 13-12-06 11:50

"Tina" <12399@99321.dk> wrote in message

> Jeg fatter seriøst ikke at når din krop viser at den ikke kan tåle
> alkohol at du bare fortsætter med at drikke næsten hver eneste dag.Så er
> man også selv skyld i at kroppen reagerer.

Prøv nu lige at høre her: Jeg kan godt finde på at drikke en enkelt pilsner
med en kollega efter arbejde en dag i ugens løb. Derudover drikker jeg måske
en øl til maden en til to gange om ugen på hverdagsaftner. Fredag eller
lørdag aften er vi måske i byen eller har gæster og ved sådan en lejlighed
kan jeg godt drikke en 6-8 øl fordelt over måske 6-8 timer. Der er altså
ikke tale om at jeg lige sluger 8 guldbajere på 3 timer.

Et sådant alkoholforbrug burde sgu da ikke være decideret skadeligt, og
medføre de prblemer som jeg oplever, for en voksen mand?

Det forhold at min "krop viser at den ikke kan tåle alkohol" - er netop det
der får mig til at spørge her i gruppen. Hvad kan være årsag til at netop
jeg reagerer på alkohol som jeg gør, når andre tilsyneladende ikke lider
under disse problemer?

Nå!

> Den har indtil videre sparet mig for at få 986 spam-mails

fedt for dig!

Ok!

> Hent en gratis SPAMfighter her.

Nej tak du!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-12-06 14:07

Markus B skrev:

> [...]
> årsag til at netop jeg reagerer på alkohol som jeg gør, når andre
> tilsyneladende ikke lider under disse problemer?

At andre er mere robuste på dét område.
Hans

Fra : Holst

Dato : 13-12-06 15:04

Markus B wrote:

> [...]
> jeg reagerer på alkohol som jeg gør, når andre tilsyneladende ikke lider

Vi mennesker er forskellige. Din krop er åbenbart lidt mere sart end
gennemsnittet. Det betyder på ingen måde, at der som sådan er noget
"galt" med dig.