underligt
Fra : Stufkan

Dato : 09-12-06 01:06

Efter jeg har opgraderet fra mandriva 06 til 07 sidder den nogle gange
fast under boot. Den når til punktet "sætter værtsnavn localhost" og
så kommer den ikke videre.. er der nogle der har en ide om hvad der
kan være galt?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 09-12-06 03:42

(STOR PARANTES: har netop anskaffet Mandriva 2006. Findes 2007 på nettet
eller hva'?)

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-12-06 10:54

Hans Houmøller wrote:
> (STOR PARANTES: har netop anskaffet Mandriva 2006. Findes 2007 på nettet
> eller hva'?)

ftp://klid.dk/Mandrake/official/iso/2007.0/

http://www.linuxpusher.dk/index.php?cPath=7_41

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Kent Friis

Dato : 09-12-06 10:07

Den 8 Dec 2006 16:06:15 -0800 skrev Stufkan:
> [...]
> fast under boot. Den når til punktet "sætter værtsnavn localhost" og
> så kommer den ikke videre.. er der nogle der har en ide om hvad der

Kunne lyde som DNS-timeout.

Prøv at undersøge hvad den laver efter den skriver teksten "sætter
værtsnavn localhost" (som iøvrigt ikke giver mening, "værtsnavn"
lyder som en oversættelse af "hostname", men "localhost" skal blot
stå i /etc/hosts, og når den er oprettet en gang, skal der ikke
røres mere ved localhost linien).

Mvh
Kent

Fra : Stufkan

Dato : 09-12-06 14:05

Den går bare helt i stå efter "sætter værtsnavn localhost"..
der kommer intet bagefter. hvis jeg trykker ctrl+c (eller z) går den
videre med et par only-read filsystem fejl, og sætter sig fast igen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-06 18:15

"Stufkan" <stufkan@gmail.com> writes:

> Den går bare helt i stå efter "sætter værtsnavn localhost"..
> der kommer intet bagefter. hvis jeg trykker ctrl+c (eller z) går den
> videre med et par only-read filsystem fejl, og sætter sig fast igen

Prøv at lade den stå natten over. Det er med garanti noget andet end
"værtsnavn localhost" der går i ged.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Stufkan

Dato : 10-12-06 00:05

nu er den så stoppet med at gøre det.. har i hvert fald bootet tre
gange uden det er sket nu, men skal nok prøve at lade den stå næste
gang..