Hjælp til PHP/SQL sætning
Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 08-12-06 18:44

Hejsa,
Som tidligere nævnt er jeg stadig Newbie i PHP/MySql.

Derfor beder jeg om hjælp til at udvide denne sql-sætning:

$sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME;

med noget lignende

$sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME WHERE 'db_tables'= "fe_users";

Sidstnævnte sql-sætning giverfejl så PHP-siden ikke vises overhovedet.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-12-06 21:16

Torben Borre Larsen skrev:
> $sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME;
>
> med noget lignende
>
> $sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME WHERE 'db_tables'= "fe_users";

prøv

$sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME . ' WHERE db_tables =
"fe_users"';

i stedet.

Du må nok læse lidt på at sammensætte tekststrenge (som fx 'SHOW TABLES
FROM '), konstanter (som fx _MYSQL_DB_NAME) og variabler (som fx.
$eksempel) ved lejlighed

Der er et par intro-guider her: http://www.razor.dk/php/guider/

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 08-12-06 22:36

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> den 8. december 2006 kl.
21:15 +0100 skrev:
>$sql = 'SHOW TABLES FROM ' . _MYSQL_DB_NAME . ' WHERE db_tables =
>"fe_users"';
>
>i stedet.
>
>Du må nok læse lidt på at sammensætte tekststrenge

Tak for forslaget. Jeg kan ikke få det til at virke. PHP-koden bliver slet
ikke afviklet.

Så ja, jeg må heller til at få sat mig grundlæggende ind i PHP/MySQL -
frem for at sidde og "fifle" med andres kode -:)

Tak for forsøget!
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen