Bruger man ikke det mere?
Fra : Peter Brun

Dato : 08-12-06 17:16

Har lige købt nyt mobo og CPU. Jeg kan huske at man engang skulle bruge
kølepasta - noget hvidt stads - mellem CPU og køler. Men det står der ikke
noget om i manualen til hverken CPUen eller bundkortet. Bruger man ikke det
mere? Jeg vil jo nødigt ødelægge noget.

Peter B

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-12-06 18:03

On Fri, 8 Dec 2006 17:16:24 +0100, "Peter Brun" <peter.brun@mail.dk>
wrote:

> [...]
>noget om i manualen til hverken CPUen eller bundkortet. Bruger man ikke det

Jo, du skal selvfølgelig bruge kølepasta...

Fra : reno

Dato : 08-12-06 18:04

jo det gør man da.
mvh. reno

Fra : Peter Brun

Dato : 08-12-06 18:40

Jo, det står faktisk også i manualen til bundkortet.

Og når det ikke står i manualen til CPUen, så er det nok fordi det faktisk
ER kølepasta, det der tørre stads, der sidder fast på den medfølgende køler,
så jeg ikke selv bør tilføje noget. Der sidder sådan tre striber
et-eller-andet fast på den metalflade på køleren, der skal berøre selve
CPUen.

Peter B

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 08:32

> [...]
> så jeg ikke selv bør tilføje noget. Der sidder sådan tre striber
> et-eller-andet fast på den metalflade på køleren, der skal berøre selve

Godt du selv er vågen Det er nemlig ikke korrekt, blot at svare ja til
brug af kølepasta. Du må endelig ikke komme kølepasta oven på den "pad" der
sidder på køleren. Kølepasta bruges først hvis man har haft køler
afmonteret, efter grundig afrensning af gl. pad.

mvh Ebbe

Fra : Peter Brun

Dato : 09-12-06 13:59

Ok, så har jeg gjort det rigtige.

Mit nye MSI P965 Platinum m/Core 2 Duo E6400 er installeret og kører
opåklageligt nu.