automatisk screen
Fra : Niels Andersen

Dato : 26-06-01 20:06

mm... Jeg kunne godt tænke mig at havne i "screen" automatisk, når jeg
SSH'er min server.
Jeg glemmer altid at gå ind i screen, og kommer først i tanker om det når
det er for sent.
Skulle jeg skrive "screen -R" i fx. .bash_profile, eller skal jeg bruge
screen som login-shell, eller hvad vil i anbefale?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Steen Suder

Dato : 26-06-01 23:49

Niels Andersen wrote:

> mm... Jeg kunne godt tænke mig at havne i "screen" automatisk, når jeg
> SSH'er min server.
> Jeg glemmer altid at gå ind i screen, og kommer først i tanker om det når
> det er for sent.

Kender det...

> Skulle jeg skrive "screen -R" i fx. .bash_profile, eller skal jeg bruge
> screen som login-shell, eller hvad vil i anbefale?

Nu har jeg forsket lidt i det... (havde selv samme spørgsmål).

1. Du kan angive /usr/bin/screen som login shell
2. Du sætte "/usr/bin/screen -R -D" i ~/.bash_profile

Begge dele virker; du kan ved brug af 1. pille ved screens defaultshell.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Steen Suder

Dato : 27-06-01 00:05

Steen Suder wrote:

> Niels Andersen wrote:

<KLIP>

> 1. Du kan angive /usr/bin/screen som login shell
> 2. Du sætte "/usr/bin/screen -R -D" i ~/.bash_profile
>
> Begge dele virker; du kan ved brug af 1. pille ved screens defaultshell.

Jeg burde måske have skrevet i posten før, men jeg skulle lige finde ud
af hvordan man gjorde.

I ~/.screenrc tilføjer du:

shell -/bin/bash

Jeg fandt også ud af at du skal bruge /dev/pts/. Der skal altså
kompileres /dev/pts filesystem support med i kernen samt Unix98 API
support.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-06-01 00:13

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-06-01 11:02

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message
> 2. Du sætte "/usr/bin/screen -R -D" i ~/.bash_profile

Der er en enkelt ulempe, nu skal jeg logge ud TO gange. Det går nok. :)
Ellers må jeg prøve første forslag senere...

Mange tak!

--
Mvh.

Niels Andersen