De gule - et eller andet
Fra : BT

Dato : 08-12-06 16:26

Jeg fik idag en telefonopkald fra "de gule"-et eller andet..
Personen startede selvfølgelig med at præsentere sig og det firma, som om
hun havde travlt.
Hun skulle lige have noget bekræftet.... Og så fik hun ikke et ord mere
indført før jeg gjorde hende opmærksom på, at jeg ikke havde noget ved det
firma og ønskede det ikke..

Jeg er så kommet til at tænke på om det nu var de gule sider..
Er det normalt at de ringer rundt og lyder næsten som nogen af de annonce
hajer..
Eller er der nogen, hvis navn ligger tæt op af de gule sider..

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 08-12-06 19:21

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:

>Jeg er så kommet til at tænke på om det nu var de gule sider..

Har du et abonnement hos de gule sider?
- hvis ikke, så er det nok ikke dem der har ringet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : BT

Dato : 08-12-06 23:57

"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et abonnement hos de gule sider?
> - hvis ikke, så er det nok ikke dem der har ringet.

> [...]
Mit firma står oplydt deri. Men der er ikke nogen reklame eller lign.
Og jeg har heller ikke bedt om at få en reklame i. Og det var det som
undrede mig lidt, at hende som ringede påstod at jeg i forvejen stod der..
Nå. Men så har jeg ro i sjælen over at have givet den stakkel et møgfald..

/Brian

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-12-06 17:26

"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et abonnement hos de gule sider?
> - hvis ikke, så er det nok ikke dem der har ringet.

De gule sider ringer skam også uopfordret op.
De har flere gange ringet for at forsøge at sælge mig en annonce "så man
lettere gan finde os". En overgang var de også ivrige efter at sælge links
www.degulesider.dk

Jeg har ikke noget abonentment hos dem, men udelukkende en gratis
standardoptagelse.

Fra : Leonard

Dato : 10-12-06 20:33

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>lettere gan finde os". En overgang var de også ivrige efter at sælge links

OK, men så er det jo ingen skade til at afbryde samtalen. Hvis man
ikke har et abo. er man jo bare almindeligt optaget som altid.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : BT

Dato : 10-12-06 21:11

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på www.degulesider.dk
>
> Jeg har ikke noget abonentment hos dem, men udelukkende en gratis
Jeg har skam heller ikke noget imod at de ringer for at sælge mig noget..
Men at de starte med at skal have bekræftet oplysninger om mit firma.
Det synes jeg lugter lidt..
Hvis jeg ringede til en kunde, f.eks dit firma, ville jeg nok ikke starte
med at sige, jeg skal lige have bekræftet nogle oplysninger om dit firma. Så
ville jeg nok starte med at præsentere mit produkt.

/Brian

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-12-06 15:55

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men at de starte med at skal have bekræftet oplysninger om mit firma.
> Det synes jeg lugter lidt..

Det har jeg heller aldrig oplevet at sælgeren fra De Gule Sider gør. Det vil
også være temmelig tåbeligt, da de trækker alle deres basis oplysninger fra
Teledanmarks database.
Jeg tror ikke det har været De Gule Sider, der har ringet til dig. Nærmere
et af de fup-firmaer, der siger et firmanavn meeeget hurtigt, så det lydder
som et annerkendt firma.

Fra : Jesper Brock

Dato : 11-12-06 20:30

> [...]
> Jeg tror ikke det har været De Gule Sider, der har ringet til dig. Nærmere
> et af de fup-firmaer, der siger et firmanavn meeeget hurtigt, så det

Hehe... et bud kunne måske være "Fagbogen"... de ringede i hvert fald til
mig i sidste uge for at høre om jeg ikke skulle have opdateret mine
oplysninger.

Enhver skulle jo helst stå korrekt i "Danmarks officielle medier: De gule
sider, Fagbogen og Kraks...."

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Sune Christesen

Dato : 09-12-06 18:11

> Jeg er så kommet til at tænke på om det nu var de gule sider..
> Er det normalt at de ringer rundt og lyder næsten som nogen af de
> annonce
> hajer..
Det kan sagtens have været de gule sider, vi har i hvert fald tidligere oplevet
at de har ringet uopfordret for (gratis) at få bekræftet vores oplysninger.
Alle alarmklokkerne ringede også, men eftersom det var de gule sider afsluttede
jeg ikke samtalen, og det viste sig jo at være godt nok.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-06 06:18

BT wrote:
> [...]
> annonce hajer..
> Eller er der nogen, hvis navn ligger tæt op af de gule sider..

Du kan trykt regne med det var en annoncehaj.

Har også prøvet det samme og når man så lige spørg en ekstra gang til hvor
det var fra, får man et andet firmanavn ( husker det desværre ikke navnet,
da det ligger noget tid tilbage) og så var den samtale ikke længere dut dut

Mvh
Michael