vores nye hund
Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-06 16:17

Hej
Så er vores nye vaps endelig ankommet til Danmark .-))
Han er født i Irland og kom til Kastrup Lufthavn i går.
Han ser ud til at blive en kraftig lille Labber med et super temperament,
logrer hele tiden og slikker os i hovedet
Det går allerede fint med ham og vores to andre Lab. drenge.
Han kan ses her (på et par ikke særlig gode billeder, for han har for meget
krudt bagi til at sidde stille og blive fotograferet)
http://www.battlefields.dk/hundene.htm
Hilsen Vibeke

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-06 16:31

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> Han kan ses her (på et par ikke særlig gode billeder, for han har
> for meget krudt bagi til at sidde stille og blive fotograferet)

Herligt

Hvor er han skøn og sød at se på. Godt at de 2 "gamle" er tilfredse
med ham. Hvad siger mon "Sia-misserne" til ham ? De er jo vant til
hunde, men han kan måske nok være lidt for kåd endnu for dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-06 16:54

> [...]
> med ham. Hvad siger mon "Sia-misserne" til ham ? De er jo vant til
> hunde, men han kan måske nok være lidt for kåd endnu for dem.

Hej Tove
Tjah.. kattene tager det nogenlunde, de er jo vant til hunde i forvejen,
heldigvis. Men når Jet synes det er sjovt at løbe efter en af dem, synes de
knap så godt om ham. Så de sidder i klatretræet eller andre høje steder når
han går rundt her i stuen. Men de skal nok snart vænne sig til hinanden
allesammen.
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 08-12-06 17:41

> Han kan ses her (på et par ikke særlig gode billeder, for han har for
> meget krudt bagi til at sidde stille og blive fotograferet)
> http://www.battlefields.dk/hundene.htm
> Hilsen Vibeke

Dejlig hund, tilykke med ham.
Lige et måske dumt spørgsmål, hvorfor har i hentet ham i Irland,
er der ikke rigeligt med Labber at vælge imellem herhjemme

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-12-06 18:30

pwh skriblede bla:
> Lige et måske dumt spørgsmål, hvorfor har i hentet ham i Irland,
> er der ikke rigeligt med Labber at vælge imellem herhjemme

Der kan være mange grunde.
Nyt blod i avlen.
Fremsynethed med hensyn til avl.

Nogen af os går jo op i det med papirer
Vi køber dyrt og spiser dem så af med billig hundemad

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-12-06 18:45

jopa wrote:
> Vi køber dyrt og spiser dem så af med billig hundemad

Med tørkost betaler man bare for at værer doven,
billige synes jeg ikke kvalitetsmærkerne er

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-12-06 19:26

pwh skriblede bla:
> Med tørkost betaler man bare for at værer doven,
> billige synes jeg ikke kvalitetsmærkerne er

Nu findes der jo mange måder at aktivere hunden på.
Hvis man kan fodre sin hund for under 400,- pr måned kan det nok ikke gøres
meget billigere, og har man ikke råd til det burde man nok ikke have hund

Så er Jens OT igen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-12-06 19:45

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>>
> Nu findes der jo mange måder at aktivere hunden på.

Nemlig, og det gode er at metoderne som regel ikke
udelukker hinanden

> Hvis man kan fodre sin hund for under 400,- pr måned kan det nok ikke
> gøres meget billigere, og har man ikke råd til det burde man nok ikke
> have hund

Jeg tror såmænd at jeg kunne komme ned på 100kr pr måned
hvis mine hunde fik lov til at leve af det billigste tørfoder
jeg kunne opdrive. Med Olivers synes jeg der er en god sammenhæng
mellem kvalitet og pris, jeg anbefaler det altid hvis snakken falder på det.

/Jens (der igen er OT, beklager Vibeke)

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-06 20:01

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:4579ae1f$0$8703> Så
er Jens OT igen

> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Haha, Ja det er han.
I har ganske ret, der er da masser af gode Labber her i landet, men lige
netop disse linier er der ingen af (endnu!). Og da vi bruger vores hunde på
højt plan kunne det være lidt interessant med andre linier end dem man
normalt ser. Derfor valgte vi at hente ham så langt væk som Irland fra en
opdrætter, der har gjort rigtig meget ud af sine hunde brugsmæssigt.
Håber at det var svar nok?
Vi hundefolk er nok lidt skøre .-))
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 08-12-06 20:23

> [...]
> linier end dem man normalt ser. Derfor valgte vi at hente ham så
> langt væk som Irland fra en opdrætter, der har gjort rigtig meget ud

Jo tak
Jeg var bare nysgerrig.
Men det er da udentvivl også kun godt med lidt friskt
blod til vores hjemlige Labbestand

> Vi hundefolk er nok lidt skøre .-))
> Hilsen Vibeke

Tal for dig selv, jeg er ikke spor skør, men John er

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 22:29

On Fri, 8 Dec 2006 20:22:38 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tal for dig selv, jeg er ikke spor skør, men John er

<hviske>Jens, med hundefolk menes der selvfølgelig dem med papirerne i
orden. Ikke os bastard ejere.</hviske>

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 09:33

> <hviske>Jens, med hundefolk menes der selvfølgelig dem med papirerne i
> orden. Ikke os bastard ejere.</hviske>

Nåeh... du mener dem der er tossede nok til at betale
en mindre formue for en hund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 11:44

pwh skriblede bla:

> Nåeh... du mener dem der er tossede nok til at betale
> en mindre formue for en hund

Kvalitet koster som regel.
Du kan sagtens købe et eller andet skravl og så bruge tonsvis af moneter på
dyrlæge regninger.
Det er et spil i lotteriet.

Jeg har haft omkring 10 schæfere inkl tæver og har 7-9-13 aldrig haft en af
dem til dyrlæge uden at det var i forbindelse med vacc.
Løgn Milo havde problemer med det ene ører og fik nogen dråber og så var det
væk.
Skulle der være andet har jeg glemt det. Alderen du ved

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 13:17

jopa wrote:
> Jeg har haft omkring 10 schæfere inkl tæver og har 7-9-13 aldrig haft
> en af dem til dyrlæge uden at det var i forbindelse med vacc.

De kan da ikke værer særligt holdbare hvis du allerede
har nået at have 10 stykker

/Jens (som tror John i virkligheden kun har en kat)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-12-06 13:35

pwh skrev:

<klip>

> /Jens (som tror John i virkligheden kun har en kat)

En kat ka ski da ikke ha sådan nogle hyænekamelpukler!

Venlig hilsen Dikte

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 14:15

> En kat ka ski da ikke ha sådan nogle hyænekamelpukler!
>
> Venlig hilsen Dikte

Enhver kan jo uploade nogle billeder af en Schæfer,
det bliver man jo ikke Schæferejer af

Men der er jo heller ikke den store forskel på Schæfere og katte,
de ligner fulstændigt hinanden, bortset fra størrelsen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 13:57

pwh skriblede bla:
> De kan da ikke værer særligt holdbare hvis du allerede
> har nået at have 10 stykker

Jo da har skam haft op til flere på en gang og over en snart 30 års periode
kommer det derop af
Har faktisk ikke haft væsentlig sygdom i besætningen
Min forrige hund Cooper havde en kræftknude i halsen og blev aflivet som 11
årrig.

Vi har lige snakket om det (konen og jeg ) og vi kan ikke mindes nogen
dyrlægeregninger udover småting vacc osv.
Så når man tænker på alle de indlæg der kommer herinde med store
dyrlægeregninger må man vist konkludere at schæferen er rimelig sund og
holdbar.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 14:12

jopa wrote:
> Så når man tænker på alle de indlæg der kommer herinde med store
> dyrlægeregninger må man vist konkludere at schæferen er rimelig sund
> og holdbar.

Gaaaaaaab

/Jens (som har hørt den sang en del gange efterhånden)

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-12-06 14:13

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> [...]
> Så når man tænker på alle de indlæg der kommer herinde med store
> dyrlægeregninger må man vist konkludere at schæferen er rimelig

HØRT

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 14:19

> HØRT

Så lykkedes det igen for Schæferfolket at få drejet en tråd
der handlede om en dejlig Labrador over på Schæfere

Det er da bare at starte en Schæfertråd, det blev jeg da anbefalet
for ikke så længe siden at gører mht Barf.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 18:20

pwh skriblede bla:
> Så lykkedes det igen for Schæferfolket at få drejet en tråd
> der handlede om en dejlig Labrador over på Schæfere
<klip>
> pwh skriblede bla:

</klip>

Du startede. Jeg kan jo ikke skrive at jeg betalte kr xxxxx for en xxxxxx
Det er jo en kendsgerning at jeg har schæfer så jeg skal jo nævne navnet

> Det er da bare at starte en Schæfertråd, det blev jeg da anbefalet
> for ikke så længe siden at gører mht Barf.

Der er jo forskel folk vil gerne snakke schæfer
Eller må vi der har en sådan kun deltage hvis emnet er schæfer ?
Barf kom jo ind i alle tråde efterhånden og da det kun interesserer indviede
var det ved at være for meget

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 19:08

jopa wrote:
> Barf kom jo ind i alle tråde efterhånden og da det kun interesserer
> indviede var det ved at være for meget

Lavede vi en afstemning, så tror jeg at interessen for Barf og
fodring generelt er størrer end den er for Schæfere.

Du kan jo blot prøve at tælle op hvor mange disiderede Schæfertråde
der har været det sidste års tid, og hvor mange Barftråde der har været.
Hvad tror du så selv at der intererserrer folk mest her i gruppen af de 2 emner

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-06 19:45

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:RXCeh.70>>
> [...]
> Hvad tror du så selv at der intererserrer folk mest her i gruppen af de 2

Hej
Ja, og ingen af de emner har en disse at gøre med min nye hund. Hvorfor kan
I ikke bare starte en ny tråd?
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 20:00

Battlefield´s skriblede bla:
> Ja, og ingen af de emner har en disse at gøre med min nye hund.
> Hvorfor kan I ikke bare starte en ny tråd?
> Hilsen Vibeke

Fordi at der ingen indlæg kommer til tråden, og så er det normalt at en
sådan tråd ender ud i noget andet.
Vi holder skam ikke folk tilbage. Der er masser af plads til indlæg om din
nye hund.
Vi snakker faktisk om hvorfor bla at folk vil betale og hente nyt blod ind
udefra, og så er det ikke ualmindeligt at komme lidt vidt omkring.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 21:27

> Hej
> Ja, og ingen af de emner har en disse at gøre med min nye hund.
> Hvorfor kan I ikke bare starte en ny tråd?
> Hilsen Vibeke

Beklager, men John er god til at få os lokket OT
Han vil ikke selv starte en Schæfertråd af skræk for at
han selv bliver den eneste der gider skrive i den.
Barftråde har jeg vist startet min andel af på det sidste,
der må jeg nok holde lidt igen

Men tilbage til Topic, går det godt med den nye hvalp ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 21:55

pwh skriblede bla:

> Men tilbage til Topic, går det godt med den nye hvalp ???

Hvad for en hvalp ? hvad snakker du nu om ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 22:01

> Hvad for en hvalp ? hvad snakker du nu om ?

Aner det ikke :-?
Har du da indtryk af at jeg nogensinde ved hvad jeg taler om

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 20:01

pwh skriblede bla:
> Hvad tror du så selv at der intererserrer folk mest her i gruppen af
> de 2 emner
Schæfere
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 21:24

> Schæfere

Pudsigt at du så står for 99% af hvad der bliver skrevet om racen
hvis der er så stor interesse for den i gruppen

/Jens

Fra : Winther

Dato : 10-12-06 19:25

> Pudsigt at du så står for 99% af hvad der bliver skrevet om racen
> hvis der er så stor interesse for den i gruppen

Det er fordi John gør det ganske godt.

Fra : pwh

Dato : 10-12-06 20:06

> Det er fordi John gør det ganske godt.

Det gør han bestemt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-12-06 20:18

Winther skriblede bla:

> Det er fordi John gør det ganske godt.

Det er fordi jeg har den "største"
Syntes nu at dig og Søren leverer jeres bidrag men det er jo min der bliver
mobbet så jeg skal jo svare.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 14:25

Tove Krieger skriblede bla:

> HØRT

Det er bare Jens der ikke tåler sandheden
Hans er jo som bekendt syge hele tiden.
Men det er jo klart når de skal ligge under dynen får de ingen
modstandskraft
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 14:40

jopa wrote:
> Det er bare Jens der ikke tåler sandheden
> Hans er jo som bekendt syge hele tiden.

De har godt nok ikke været syge nogen af dem i hele deres liv,
bidskader og sprængt syning efter operation kalder jeg ikke sygdom
Og de har også lige været på vægten idag begge 2. Tyson var ikke spor
for tung som jeg frygtede, 42kg vejer han og Angel vejer 38kg.
Så de er også begge i perfekt foderstand og kondition,
ikke som visse andre hunde man hører om her i gruppen

> Men det er jo klart når de skal ligge under dynen får de ingen
> modstandskraft

Men de får masser af kærlighed, det giver sikkert også modstandskraft.
Når de nu også snart begynder at blive fodret korrekt, så bliver de
til de til rene superhunde, der mindst holder 15-16 år

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-12-06 15:32

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> modstandskraft. Når de nu også snart begynder at blive fodret
> korrekt, så bliver de til de til rene superhunde, der mindst holder

Husk at banke under bordet

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 16:05

> Husk at banke under bordet

Jeg mødte da for nylig en ældre herre der havde haft
en af hanhund af Angels blanding (Lab/Rotte), den var
da blevet 15 år gammel.
Men det er jo også et velkendt faktum at blandingshunde
er meget sundere end racehunde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-12-06 22:22

On Fri, 8 Dec 2006 16:16:55 +0100, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej
>Så er vores nye vaps endelig ankommet til Danmark .-))

Tillykke med ham. Han er godt nok sød at se på!

Fra : Anette

Dato : 08-12-06 22:43

Battlefield´s wrote:
> Han kan ses her (på et par ikke særlig gode billeder, for han har for
> meget krudt bagi til at sidde stille og blive fotograferet)
> http://www.battlefields.dk/hundene.htm

Hej VIbeke

Nøøøøøj hvor er han bare sød
Jeg håber han bliver alt hvad I har dørmt om - og mere til

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 19:54

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en

> http://www.battlefields.dk/hundene.htm

Tillykke med vapsen. Han er vel nok kær.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-12-06 20:55

jopa skrev:

> Løgn Milo havde problemer med det ene ører og fik nogen dråber og så var det
> væk.

Der må godt nok have været noget stærk syre i de der øredråber.

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 21:16

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en

>Der må godt nok have været noget stærk syre i de der øredråber.

LOL

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-12-06 21:41

jopa skrev:

> Løgn Milo havde problemer med det ene ører og fik nogen dråber og så var det
> væk.

Det må godt nok have været noget stærk syre i de øredråber.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-12-06 21:49

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> Det må godt nok have været noget stærk syre i de øredråber.
>
> Hilsen Kim

Stammer du også

Fra : pwh

Dato : 09-12-06 22:03

> Stammer du også

Joken var så god at det tålte at blive gentaget

/Jens (som griner af alt der går ud over Milo)

Fra : jopa

Dato : 09-12-06 22:13

Tove Krieger skriblede bla:

> Stammer du også

Kim er blot "kommentator"
En af dem der blot sidder og venter på en lejlighed til at gøre sig morsom
på andres bekostning.
Det er han god til
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-12-06 09:41

Tove Krieger skrev:

> Stammer du også

N-nnn-ej, mmme-n jeg bruger google groups, og den røg ud i en
"internal server error" første gang jeg postede. Derfor troede jeg
ikke at den havde taget indlægget og så postede jeg igen....

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-12-06 09:47

jopa skrev:

> Vi har lige snakket om det (konen og jeg ) og vi kan ikke mindes nogen
> dyrlægeregninger udover småting vacc osv.

Hø, dyrlægeregninger! Os jyder har det jo sådan at vi i fortrolighed
siger "Du behøver ikke skrive en kvittering, for vi stoler jo på
hinanden" eller "Du behøver ikke alt det papirbøvl" hvortil der så
svares noget i retning af "Nej administrationen koster vel det halve af
det"! Sådan slipper man nemlig for dyrlæge_regninger_!

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 11:20

[...]

Tror nu mest, at det er landmændende, der får tingene uden regning. Vi
betaler i hvert fald fuld pris, som er ca. 500 kr. for nogen øjendråber. Min
puddel, døjede lidt med noget øjenbetændelse for nyligt.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 10-12-06 11:33

Buffy skriblede bla:

> [...]
> betaler i hvert fald fuld pris, som er ca. 500 kr. for nogen
> øjendråber. Min puddel, døjede lidt med noget øjenbetændelse for

Regning hvad er det ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-06 11:52

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Buffy skriblede bla:

> Regning hvad er det ?

Det er et pænt stort stykke papir med et logo af dyrehospitalet, og så
en hel masse tal der bliver lagt sammen, for her betaler vi modsat
(visse steder) i Jylland moms.

Fra : jopa

Dato : 10-12-06 12:09

Tove Krieger skriblede bla:

> Det er et pænt stort stykke papir med et logo af dyrehospitalet, og så
> en hel masse tal der bliver lagt sammen, for her betaler vi modsat
> (visse steder) i Jylland moms.

Moms hmm igen et nyt ord, ja man lærer jo lidt hver dag
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-12-06 13:55

jopa skrev:

> Regning hvad er det ?

Den kan se sådan ud:

A/S dyrlægen tlf 34343434
Regning nr: 0034121
Dato: 101206

Konsultation: 250
Medicin: 130
Andet: 85
Ialt 34479226
moms 25%: 8169806,50
At betale: 43099032,50

Undskyld den rodede opstilling. Sådan ser dyrlægeregninger somme
tider ud (har jeg hørt)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 10-12-06 14:41

Kim Christensen skriblede bla:

> Den kan se sådan ud:
>
> A/S dyrlægen tlf 34343434
> Regning nr: 0034121
> Dato: 101206
>
> Konsultation: 250
> Medicin: 130
> Andet: 85
> Ialt 34479226
> moms 25%: 8169806,50
> At betale: 43099032,50
>
> Undskyld den rodede opstilling. Sådan ser dyrlægeregninger somme
> tider ud (har jeg hørt)

Ok det er så det der svarer til når vi klasker hinanden i hænderne
Så foretrækker jeg at have ondt i hænderne fremfor i pungen (den med penge
i)
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 10-12-06 14:52

On 10 Dec 2006 04:54:56 -0800, "Kim Christensen"

ROTFLMAO!
Nemly, Kim!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-06 15:05

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> Den kan se sådan ud:
>
> A/S dyrlægen tlf 34343434
> Regning nr: 0034121
> Dato: 101206
>
> Konsultation: 250
> Medicin: 130
> Andet: 85
> Ialt 34479226
> moms 25%: 8169806,50
> At betale: 43099032,50
>
> Undskyld den rodede opstilling. Sådan ser dyrlægeregninger somme
> tider ud (har jeg hørt)
>
> Hilsen Kim

ROFL Det er desværre ikke kun dyrlægeregningerne.
Mekanikerregningerne ser lige sådan ud.